هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
شنبه، 1 ارديبهشت 1403
ساعت 11:54
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

سه شنبه 18 مرداد 1401 ساعت 12:17
سه شنبه 18 مرداد 1401 12:09 ساعت
2022-8-9 12:17:15
شناسه خبر : 359696
همه چیز درباره عکس پولاروید (polaroid) : عکس پولاروید چیست؟ قیمت عکس پولاروید چند است؟ + معرفی بهترین ایده ها برای عکس پولاروید

یکی از جذاب‌ترین کار‌های روزمره می‌تواند عکس گرفتن با دوربین‌های مختلف مانند دوربین تلفن همراه یا دوربین‌های حرفه‌ای و گران قیمت باشد. در این بین چاپ عکس‌ ها و داشتن آن‌ها به عنوان یادگاری موجب ثبت لحظات به یادماندنی خواهد شد. عکس‌های پولاروید ، یک نوستالژی عکاسی با دوربین‌های آنالوگ را یادآوری می‌کند. به نظر شما پولاروید چیست؟ چه ابعادی دارد؟ چگونه چاپ می‌شود؟

عکس پولاروید چیست؟

در زمان‌های گذشته، افراد برای چاپ عکس‌های خود زمان زیادی را صبر می‌کردند تا عکس‌ها آماده شوند. همین امر موجب شد تا دوربین‌های چاپ عکس فوری اختراع شوند. شاید تا به حال این نوع دوربین‌ها را بسیار دیده باشید اما با نام و نوع تلفظ آن آشنا نبوده‌اید. عکس‌های فوری که توسط این دوربین گرفته و چاپ می‌شود را عکس پولاروید می‌نامند.

پولاروید

هرچند کیفیت عکس‌های چاپ شده در لحظه با دوربین‌های پولاروید به اندازه دوربین‌های حرفه‌ای نیست اما می‌تواند به صورت فوری و بدون انتظار کشیدن برای چاپ، عکس را همان لحظه در دست داشت. با این اوصاف و وجود دوربین‌های حرفه‌ای و هم چنین روش‌های چاپ عکس سریع، دوربین‌های پولاروید طرفداران خود را دارد.

تلفظ پولاروید

تلفظ پولاروید به انگلیسی polaroid است و این معنای فارسی آن نیست.

اگر بخواهید معنی دقیق آن را به فارسی بدانید باید در نظر بگیرید که معنی پولاروید به دستگاه اولیه آن یا همان دوربین پولاروید برمیگردد. به طور کلی معنی پولاروید یعنی دوربینی که به‌سرعت عکس را به چاپ می‌رساند.

 مشخصات عکس پولاروید

عکس‌های پولاروید به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که دارند از دیدگاه افراد متفاوت اند. یکی از بارز ترین مشخصه‌های آن ها ، ابعاد عکس پولاروید است که به صورت مربعی و با حاشیه‌های خالی سفید رنگ اطراف عکس است. وجود چهار حاشیه سفید رنگ در اطراف عکس با میزان بیشتر در قسمت پایین موجب افزایش جذابیت آن شده است.

بیشترین کاربرد حاشیه پایین عکس برای ثبت خاطره و درج تاریخ، موقعیت مکانی و یا نوشتن یادداشت کوتاه است. ابعاد عکس پولاروید در حالت استاندارد 9 در 12 و عکس مینی پولاروید هم 7 در 10 است. همچنین رنگ پس‌زمینه می‌تواند در ۳۰ رنگ دلخواه به غیر از سفید چاپ شود. نوع کاغذ به کار برده شده در چاپ عکس پولاروید براق بوده و در لابراتوار‌ها سعی می‌شود آن‌ها را با کیفیت بالا همراه با تکنولوژی چاپ فتوشیمی چاپ کنند.

چاپ عکس پولاروید

برای چاپ پولاروید نیازی نیست که حتماً دوربین مخصوص به آن را داشته باشید. برای داشتن عکس‌های نوستالژی و استفاده از آن‌ها در ایده‌های خلاقانه می‌توانید به دو روش زیر اقدام کنید:

۱. خرید دوربین پولاروید

دوربین پولاروید

این محصول در انواع مختلف و با قیمت‌های متغیر بسته به نوع برند تجاری تولید‌کننده در بازار وجود دارد. یکی از مشکلات عمده استفاده از این دوربین‌ها، قیمت عکس پولاروید نهایی خواهد بود. با توجه به اینکه برای چاپ عکس نیاز به کاغذ مخصوص است، این کاغذ‌ها با قیمتی بالا در بازار عرضه می‌شوند که به غیر از هزینه دوربین پولاروید، شما مجبور هستید مقداری را نیز صرف پرداخت برای پول کاغذ کنید. همچنین عکس ها بعد از مدت ها کیفیت خود را از دست می دهند.

۲. سفارش چاپ عکس به شیوه پولاروید در لابراتوار های چاپ عکس

برای این کار کافی است تمام عکس‌های مورد نظر خود را به صورت فایل در اختیار لابراتوار قرار دهید. نوشته دلخواه خود را برای درج در پایین آن انتخاب کنید و با هزینه‌ای مقرون به صرفه، عکس‌های خود را به شیوه پولاروید داشته باشید. قیمت عکس پولاروید با این تکنیک به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد علاوه بر اینکه از کیفیت قابل توجهی نیز تا سال های سال برخوردار هستید.

در حال حاضر قیمت چاپ عکس پولاروید در  لابراتوار چاپ نورقائم بسته به نوعی که انتخاب می کنید بین 6 تا 10 هزار تومان می باشد.

۴‌ ایده جذاب با عکس پولاروید

۱. ترکیب پولاروید با ریسه نور

قرار دادن عکس بر روی ریسه نور یکی از انواع ایده برای عکس پولاروید است که با چیدمان‌های مختلف می‌تواند جذابیت بالایی را ایجاد کند. استفاده از انواع ریسه‌های نور با شکل‌های مختلف و هم چنین چیدمان‌های نامنظم، متقارن، خطی، ستونی و... و نصب آن بر روی دیوار یا پرده اتاق از ایده‌های قدیمی اما همیشه جذاب است.

ریسه عکس

۲تزئین جشن با پولاروید

به کار بردن عکس پولاروید در جشن‌های تولد، نامزدی و سوپرایزی از جمله ایده‌های خاطره‌انگیز برای فرد مقابل خواهد بود. برای این کار می‌توانید عکس‌ها را به انتهای روبان متصل به بادکنک هلیومی بچسبانید و یا روبان را تنها به سقف اتاق یا هر جای دیگر که نمای خاصی داشته باشد چسبانده و جشن به یاد ماندنی داشته باشید.

۳گردشگری با عکس پولاروید

افرادی که اهل سفر یا گردشگری هستند می‌توانند با کمک عکس پولاروید و ترسیم یک نقشه از جهان بر روی دیوار اتاق خود، یک دکور منحصر به فرد را ایجاد کنند. جذاب‌تر از این حالت زمانی است که نقشه جهان را بر روی دیوار اتاق به جای چاپ کاغذی، نقاشی کنید و نقاط مورد علاقه خود را که از آنجا عکس دارید، علامت‌زده و حالا وقت نصب عکس‌های پولاروید است.

۴. هدیه متفاوت با جعبه عکس پولاروید

دادن هدیه ویژه به فردی که خیلی دوستش دارید کاری سخت است. هدیه اختصاصی برای او که به صورت خاص برای خود او طراحی شده است می‌تواند شیرین‌ترین لحظات را برای او به یادگار بگذارد. برای این کار شما می‌توانید جعبه‌ای چوبی تهیه کرده و تعداد زیادی از عکس‌های دو نفره یا تکی خودتان با طرف مقابل را که به صورت پولاروید چاپ شده‌اند را درون آن قرار دهید. جعبه را با گل یا شکلات تزئیین و زیبایی آن را دوچندان کنید.

کلام آخر

نگاه کردن به آلبوم خاطرات همراه با عکس‌های ماندگار برای انسان جذاب است. یادآوری لحظات خوش در کنار افرادی که دوستشان دارید یا نگاه کردن به عکس‌های مراحل رشد فرزندتان تا چه اندازه می‌تواند لبخند را بروی لب‌های شما نقش ببندد. چاپ عکس به روش پولاروید ترکیبی از تکنولوژی و نوستالژی در کنار یکدیگر است. به نظر شما پولاروید چیست که توانسته با وجود دوربین‌های حرفه‌ای هم چنان محبوب باشد؟

چنانچه قصد چاپ عکس‌های خود به روش پولاروید هستید می‌توانید با ما در لابراتوار چاپ نورقائم در ارتباط باشید.

 

منبع: expertphotography.com