هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 10 فروردين 1403
ساعت 05:24
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

پنجشنبه 30 تير 1401 ساعت 16:56
پنجشنبه 30 تير 1401 16:48 ساعت
2022-7-21 16:56:32
شناسه خبر : 359300
معاون شورای امنیت روسیه گفت اوکراین به عنوان یک کشور ممکن است در نتیجه رویدادهای جاری از نقشه جهان ناپدید شود.
معاون شورای امنیت روسیه گفت اوکراین به عنوان یک کشور ممکن است در نتیجه رویدادهای جاری از نقشه جهان ناپدید شود.
 
به گزارش رجانیو‌ز، «دیمیتری مدودف» نایب رئیس رئیس شورای امنیت روسیه پنجشنبه (۲۱ ژوئیه) در کانال تلگرامی خود گفت اوکراین به عنوان یک کشور ممکن است در نتیجه رویدادهای در حال وقوع از نقشه ناپدید شود.
 
وی در این خصوص نوشت: پس از کودتای ۲۰۱۴، اوکراین استقلال کشور خود را از دست داد و تحت کنترل مستقیم غرب جمعی قرار گرفت و همچنین شروع به این باور کرد که ناتو امنیت آن را تضمین می‌کند.
 
این سیاستمدار روس و رئیس‌جمهور پیشین روسیه افزود: در نتیجه همه رویدادهای کنونی اوکراین ممکن است آنچه از حاکمیت کشور خود باقی مانده را از دست بدهد و از نقشه جهان محو شود.
 
به نوشته خبرگزاری روسی «تاس»، مدودف همچنین تاکید کرد که «جنایتکاران اوکراینی قطعا به دلیل جنایاتی که علیه مردم اوکراین و روسیه مرتکب شده‌اند تحت تعقیب قرار خواهند گرفت».
 
وی اواخر خرداد هم از احتمال نبودن اوکراین روی نقشه تا دو سال دیگر گفته بود. پیش‌تر همچنین «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که دیگر امکان بازگشت اوکراین به مرزهای سابق وجود ندارد.
 
این دیپلمات در مصاحبه با «اسکای نیوز» عربی گفت: اوکراینی که من و شما در مرزهایی سابق می‌شناختیم، دیگر وجود ندارد و دیگر وجود نخواهد داشت. این امر مشهود است.
 
«لئونید پاسچنیک» رئیس جمهوری خلق لوهانسک گفته که این منطقه ممکن است برای الحاق به روسیه همه‌پرسی برگزار کند. رئیس‌جمهوری خلق دونتسک یکی دیگر از جمهوری‌های دونباس هم گفته که موضوع پیوستن به روسیه زمانی که این جمهوری مرزهای قانونی خود را بازگرداند، به موضوع شماره یک تبدیل خواهد شد.
 
بر اساس این گزارش، علاوه بر این، مقامات منطقه «خرسون» که از اواسط ماه مارس تحت کنترل روسیه است، بارها تاکید کرده‌اند که این منطقه نیز به دنبال پیوستن به روسیه است. همچنین یک مقام ارشد در منطقه دیگری به نام «زاپوروژیه» گفت که این منطقه امیدوار است به روسیه بپیوندد و بخشی از ناحیه فدرال جنوبی آن شود.