هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 10 فروردين 1403
ساعت 17:20
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

دوشنبه 13 تير 1401 ساعت 13:10
دوشنبه 13 تير 1401 13:07 ساعت
2022-7-4 13:10:11
شناسه خبر : 358844
«برای جلوگیری از دستیابی ایران به ظرفیت تسلیحات هسته‌ای هر کاری لازم باشد انجام خواهیم داد»؛ این سخن ادعایی «یائیر لاپید»، نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی است که رژیم متبوعش به‌رغم دستیابی به تسلیحات هسته‌ای از تعهد به پادمان هسته‌ای به عنوان اصلی‌ترین مرجع نظارت بر دولت‌ها و کشورهای دارنده تسلیحات هسته‌ای سرباز زده است اما با این حال در گرماگرم بحران‌آفرینی در منطقه، فرصت را مغتنم شمرده و خام‌‌دستانه دروغی را ساخته و پرداخته می‌کند که «جمهوری اسلامی بزرگ‌ترین تهدید است».
«برای جلوگیری از دستیابی ایران به ظرفیت تسلیحات هسته‌ای هر کاری لازم باشد انجام خواهیم داد»؛ این سخن ادعایی «یائیر لاپید»، نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی است که رژیم متبوعش به‌رغم دستیابی به تسلیحات هسته‌ای از تعهد به پادمان هسته‌ای به عنوان اصلی‌ترین مرجع نظارت بر دولت‌ها و کشورهای دارنده تسلیحات هسته‌ای سرباز زده است اما با این حال در گرماگرم بحران‌آفرینی در منطقه، فرصت را مغتنم شمرده و خام‌‌دستانه دروغی را ساخته و پرداخته می‌کند که «جمهوری اسلامی بزرگ‌ترین تهدید است».
 
  این ادعا در حالی به‌صورت سازمان‌یافته از سوی مقام‌های صهیونیستی تکرار می‌شود که از همین رفتارهای آشفته می‌توان حدس زد که ایران در مواجهه تمام عیار با رویکردی که رژیم صهیونیستی در روند بحران‌آفرینی در منطقه در پیش گرفته، کاملاً به هدف زده است.
 
 
«لاپید» که جمعه گذشته پس از انحلال پارلمان رژیم صهیونیستی به عنوان نخست‌وزیر جدید مشغول به کار شد، در حالی کوشیده ایران را به عنوان یک تهدید جدی در منطقه معرفی کند که در هفته‌ها و ماه‌های گذشته ارتش رژیم صهیونیستی مواضع متعددی از سوریه را هدف حمله نظامی قرار داده است. در جدیدترین این حملات، رسانه‌های دولتی سوریه دو روز پیش اعلام کردند که رژیم صهیونیستی به منطقه حمیدیه در جنوب شهر بندری طرطوس حمله موشکی کرده است. حمله‌ای که حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان روز گذشته در جریان سفر به دمشق آن را محکوم کرد و هدف از انجام آن را ناامن نشان دادن دمشق برای مانع‌تراشی در مسیر بازگشت آوارگان سوری دانست.
 
 
زیست در بحران
برای پی بردن به واقعیت ماجرا و روشن شدن ابعاد ادعای مضحک نخست‌وزیر صهیونیستی کافی است به وضعیت متزلزل این رژیم در زیست بحرانی خودخواسته‌اش در منطقه و بویژه در مواجهه با قدرت میدانی جمهوری اسلامی ایران اشاره داشت. مواجهه‌ای که علاوه بر اثبات واقعیت توانایی ایران در صحنه نبردهای میدانی که اسرائیل آنها را برافروخته، بعد دیگری از توانایی نظامی ایران در به نمایش گذاشتن قدرت پهپادی را نمایان کرده است. دستیابی ایران به هواپیماهای بدون سرنشین که با بهره‌مندی از توانمندی‌های اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی قادرند عملیات و مأموریت‌های راهبردی و اثر‌گذار در کسب برتری صحنه نبرد و ضربه زدن به منافع اصلی و حیاتی دشمن را به مرحله اجرا درآورند، سبب شد به اعتقاد بسیاری از ناظران، ایران در موقعیت جدیدی از منظر بهره‌مندی قدرت بازدارندگی قرار گیرد. واقعیتی که پیش‌تر «مک کنزی»، فرماندهی سنتکام، قرارگاه مرکزی امریکا در خاورمیانه به آن معترف شده و کاربرد وسیع پهپادهای کوچک و متوسط از سوی ایران برای عملیات شناسایی و تهاجمی را عامل این دانسته که برای نخستین بار از زمان جنگ کره، امریکا برتری هوایی در عرصه عملیاتی را از دست داده است. آماده‌باش شبانه‌روزی ارتش رژیم صهیونیستی از ترس حملات پهپادی ایران به این معناست که نظامیان صهیونیستی جنگ پهپادی را به عنوان خاکریز اول نبرد با ایران پذیرفته‌اند.
 
 
ائتلاف‌های متزلزل
در پی روشن شدن ابعاد گسترده توان نظامی ایران در مواجهه با آتش‌افروزی‌هایی که اسرائیل در نقاط متعددی از منطقه به جریان انداخته است، رسانه امریکایی «وال‌استریت ژورنال» چندی پیش به نقل از مقامات امریکا و منطقه خبر داد که ایالات متحده در نشستی محرمانه با نظامیان ارشد رژیم صهیونیستی و کشورهای عرب، راه‌های مقابله با توانایی‌های موشکی و پهپادی رو‌ به‌ رشد ایران را به بحث و بررسی گذاشته‌اند. به نوشته این روزنامه در این مذاکرات که در شرم‌الشیخ مصر برگزار شد، برای اولین بار گروهی از مقام‌های عالی‌رتبه صهیونیستی و عرب زیر نظر ارتش امریکا برای بررسی چگونگی مقابله با یک تهدید مشترک ملاقات کردند. دو هفته پیش از این نشست نیز «بنی گانتز»، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی، به بهانه وجود نگرانی‌های مشترک درباره ایران خواستار تقویت نظامی کشورهای عرب منطقه و اسرائیل به رهبری امریکا شده بود.
 
 
شکست محتوم راهبرد اختاپوس
پذیرش چنین واقعیتی از سوی تل‌آویو مبنی بر تزلزل در مواجهه با قدرت میدانی جمهوری اسلامی ایران، رهبران صهیونیستی را به طراحی راهبردهای شتابزده‌ای واداشت که از یک‌سو از راهبرد موسوم به «هدف قراردادن سر هشت‌پا» سخن به میان آورند و از سوی دیگر با کمک محافل غربی بکوشند منابع وابسته به خود در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را تحت تأثیر ادعاهای موهوم خود علیه برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران قرار دهند. راهبرد ادعایی «زدن سر هشت پا» در حالی از سوی «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر ساقط شده رژیم صهیونیستی پی گرفته شد که او کوشید ذیل این طرح موهوم حملات رژیم خود را روی ایران متمرکز کند و علاوه بر آن گروه‌های محور مقاومت از جمله حزب الله، حماس و جهاد اسلامی را نیز هدف قرار دهد. اما روند تحولات نظامی و اطلاعاتی از جمله پاسخ‌های کوبنده نظامی ایران به مراکز اسرائیلی در مناطقی چون اربیل عراق که اقدامات علیه ایران را ساماندهی می‌کرد، نشان داد که ایده اختاپوسی رهبر سابق تل‌آویو فاصله زیادی با واقعیات صحنه میدانی دارد. چه آن که این حمله موشکی ایران این تحلیل اشتباه چهره‌های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی را فاش کرد؛ جایی که آنها مدعی بودند ایران در شرایط حساسی قرار دارد و برای تلافی عجله نخواهد کرد. به این ترتیب رژیم صهیونیستی نه توانست کوچک‌ترین ضربه‌ای خسارت‌بار به ایران وارد کند و نه گروه‌های مقاومت را هدف قرار دهد.
 
بــــرش
وزیر امور خارجه در واکنش به دروغ پردازی صهیونیست‌ها درباره برنامه ایران برای ربایش اسرائیلی‌ها  در ترکیه:
ایران اراده کند در سرزمین اشغالی تلافی می‌کند
 
​​​​​​​وزیر امور خارجه در جریان سفر به سوریه و در نشست با گروه‌های فلسطینی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به لحاظ امنیتی و سیاسی در بدترین شرایط خود به سر می‌برد، گفت: برخی خیال می‌کنند با عادی‌سازی روابط با این رژیم می‌توانند مشکلات داخلی خود را حل کنند که به‌طور قطع اشتباه می‌کنند. وی با بیان اینکه اخیراً با دروغ‌سازی علیه جمهوری اسلامی مدعی شدند ایران با اعزام چند نیروی امنیتی تلاش می‌کند گردشگران اسرائیلی را در ترکیه برباید، افزود: در سفر اخیر خود به ترکیه، این موضوع را بیان کردم.  اولاً یک ایرانی در میان دستگیرشدگان نیست، ثانیاً این دروغ‌سازی صهیونیستی است، ثالثاً هر وقت اراده کرده‌ایم در خاک رژیم صهیونیستی کارهای خصمانه آنها را تلافی کرده‌ایم. وی در عین حال تأکید کرد: با همه توان کنار ملت فلسطین تا تحقق اهدافشان ایستاده و این را به لحاظ اخلاقی و دینی بر خود واجب می‌دانیم.

منبع: روزنامه ایران