هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
شنبه، 1 ارديبهشت 1403
ساعت 04:56
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

جمعه 13 خرداد 1401 ساعت 13:02
جمعه 13 خرداد 1401 12:59 ساعت
2022-6-3 13:02:57
شناسه خبر : 358131
اکثر دعاوی کیفری از حساسیت زیادی برخوردار بوده و حتی ممکن است مسیر زندگی یک شخص را به‌طورکلی تغییر دهد. از همین رو، در پرونده‌های کیفری که از حساسیت زیادی برخوردار هستند، بهتر است از یک وکیل کیفری که به قوانین و مقررات مرتبط با جرائم و مجازات‌های حوزه دعاوی کیفری تسلط دارد، کمک بگیرید. کمک گرفتن از وکیل به‌عنوان یک پشتوانه حقوقی و با حفاظت از آبروی طرفین دعوا، از وارد شدن خسارت‌های جبران‌ناپذیر به موکل جلوگیری می‌کند.

بر اساس اصل ۳۵ قانون اساسی، طرفین دعوا در تمام پرونده‌های کیفری و حقوقی، حق دارند که از یک وکیل کمک بگیرند. حتی اگر طرفین دعوا توانایی مالی برای گرفتن وکیل یا مشاوره با او را نداشته باشند، قانون برای آن‌ها امکان استفاده از یک وکیل رایگان را فراهم می‌کند.

در این مقاله قصد داریم درباره ویژگی‌های بهترین وکیل کیفری، دعاوی کیفری، تفاوت وکیل حقوقی و کیفری و همچنین، نحوه دریافت مشاوره از وکیل کیفری صحبت کنیم.

ویژگی‌های بهترین وکیل کیفری

در ادامه به ویژگی‌های بارز یک وکیل کیفری خوب و با تجربه می‌پردازیم. اگر شما هم به دنبال یک وکیل متخصص کیفری هستید، می‌توانید پرونده خود را به بهترین وکیل کیفری وکیل با من محول کنید.

ویژگی‌های بهترین وکیل کیفری

  • وقت‌شناس بودن

در بسیاری از پرونده‌های کیفری زمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و وکیل باید اقدامات لازم را در زمان مناسب انجام دهد. امکان دارد عدم وقت‌شناسی وکیل کیفری، مشکلات متعددی را برای موکل ایجاد کند.

  • رعایت عدالت

وکلای کیفری برای جلوگیری از ضایع شدن حق افراد باید به رعایت عدالت توجه ویژه‌ای داشته باشند. یک وکیل کیفری در تهران یا شهرستان، با رعایت عدالت می‌تواند به خوبی به وظایف خود عمل کرده و پرونده‌های کیفری را به نحو احسن به اتمام برساند.

  • متخصص بودن

یک وکیل کیفری خوب برای داشتن تخصص لازم در امور کیفری باید تجربه کافی در پرونده‌های متعدد را داشته باشد. وکلای متخصص، رسیدگی به پرونده‌های کیفری را با سرعت و کیفیت بیشتری انجام می‌دهند. بنابراین، داشتن تخصص کافی از ویژگی‌های بهترین وکیل کیفری تهران یا شهرستان به‌حساب می‌آید.

  • به‌روز بودن اطلاعات

وکلای کیفری خوب و باتجربه معمولا اطلاعات خود را افزایش می‌دهند و همواره به‌روز هستند. آن‌ها با خواندن کتاب‌ها و گذراندن دوره‌های مرتبط با پرونده‌های کیفری، همواره از جدیدترین مسائل روز آگاه می‌شوند.

  • داشتن اطلاعات از پزشکی قانونی

با توجه به این‌که در اکثر مواقع در پرونده‌های کیفری به پزشکی قانونی هم مراجعه می‌شود، وکیل کیفری خوب باید اطلاعات کافی از پزشکی قانونی داشته باشد تا اگر ایرادی در نتایج پزشکی قانونی بود، با بررسی وکیل اصلاح شود.

  • آشنایی حداقلی با علم روان‌شناسی

برای درک موضوعات و بررسی پرونده‌های کیفری از ابعاد مختلف، بهترین وکیل کیفری باید با علم روانشناسی نیز آشنا باشد؛ تا برای بهبود روند پرونده از تکنیک‌های روان‌شناسی نیز استفاده کند.

  • فن بیان مناسب

وکیل کیفری باید از مهارت سخنوری خوبی برخوردار باشد تا در زمان مناسب از کلمات و عبارات مناسبی استفاده کند.

برای مشاوره و اعطای وکالت به وکیل کیفری می‌توانید این عبارت را در گوگل جستجو کنید و روی لینک اول کلیک کنید: وکیل کیفری وکیل با من

کدام دعاوی کیفری به‌حساب می‌آیند؟

به هر رفتاری که انجام دادن آن در قانون جرم به حساب آید و برای آن مجازات در نظر گرفته شده باشد، دعاوی کیفری می‌گویند. دعاوی کیفری شامل جرائمی می‌باشد که ممکن است هر یک از آن‌ها افراد زیادی را درگیر کند.

انواع دعاوی کیفری

چند نمونه از دعاوی کیفری عبارت‌اند از جعل کردن امضا، سرقت، قتل عمد، قتل غیر عمد، تهدید، آدم‌ربایی، ضرب‌وجرح، افترا، جرائم پزشکی، مزاحمت تلفنی، خیانت در امانت، رابطه نامشروع، اسیدپاشی، حمل مواد مخدر، چک بی‌محل، سقط غیرقانونی جنین، اخاذی، اختلاس، توهین به مقدسات، فریب در ازدواج، ربا، فساد عمومی، جرائم سازمان‌یافته و...

تفاوت وکیل حقوقی و کیفری

وکیل حقوقی، وکیلی است که رسیدگی به پرونده‌های حقوقی در دادگاه‌های حقوقی مانند دادگاه خانواده را بر عهده دارد. پرونده‌های حقوقی شامل پرونده‌هایی مانند طلاق، نفقه، تخلیه، مطالبه وجه، چک و... می‌باشند.

درحالی‌که وکیل کیفری با حضور در دادگاه‌های کیفری وکالت پرونده‌های کیفری مانند قتل، کلاه‌برداری، جعل اسناد و تمام دعاوی را که در بخش قبلی اشاره کردیم، بر عهده می‌گیرد.

همچنین، در دعاوی حقوقی فرد خاطی باید حقوق فرد مقابل را جبران کند؛ اما در دعاوی کیفری بعد از این‌که جرم متهم به اثبات رسید، دادگاه او را به مجازات محکوم می‌کند.

نحوه دریافت مشاوره از وکیل کیفری

برای دریافت مشاوره از وکیل کیفری تهران یا شهرستان، پیشنهاد می‌کنیم به سایت وکیل با من با آدرس اینترنتی www.vakilbaman.com مراجعه کنید. همچنین، کسانی که نمی‌خواهند پرونده کیفری خود را به یک وکیل کیفری بسپارند، می‌توانند با پرداخت مبلغی کم‌تر با بهترین وکیل کیفری مشاوره تلفنی داشته باشند.

مشاوره با وکیل کیفری

مشاوره تلفنی یکی از بهترین روش‌های مشورت با وکیل موردنظر است. گفتنی است، در سایت وکیل با من امکان اعطای وکالت پرونده‌های کیفری به وکلای مجموعه نیز وجود دارد.

مجموعه «وکیل با من» از بهترین و کارآزموده‌ترین وکلای دادگستری تشکیل شده است و به افراد کمک می‌کند که پرونده‌های حقوقی و کیفری خود را به سرعت و بالاترین کیفیت پشت سر بگذارند. مهم نیست که در کدام‌یک از شهرهای ایران ساکن هستید، در صورت احتیاج به وکیل می‌توانید از مشاوره حقوقی تلفنی سایت وکیل با من استفاده کنید.