هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403
ساعت 07:31
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

سه شنبه 3 خرداد 1401 ساعت 13:20
سه شنبه 3 خرداد 1401 13:05 ساعت
2022-5-24 13:20:47
شناسه خبر : 357900
وزیر حمل و نقل هشدار داد که قحطی ناشی از کمبود غلات و مواد غذایی به دلیل تحولات اوکراین می تواند باعث مرگ و میر بیشتری از جنگ شود.
  وزیر حمل و نقل هشدار داد که قحطی ناشی از کمبود غلات و مواد غذایی به دلیل تحولات اوکراین می تواند باعث مرگ و میر بیشتری از جنگ شود.
 
به گزارش رجانیوز به نقل از ایرنا، گرنت شاپس روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای گفت که با همتای اوکراینی خود الکساندر کوبراکوف در مورد نوع زیرساخت هایی که می تواند برای اطمینان از خروج غلات از این کشور ایجاد شود صحبت کرده است.
 
وی افزود: «من به طور خاص نگران وضعیت اوکراین هستم، اما آنچه واقعاً مرا نگران می‌کند این است که می‌توانیم شاهد تلفات جان‌های بیشتری در سایر نقاط جهان به دلیل کمبود غلات و مواد غذایی باشیم که می‌تواند حتی بیشتر از تلفات مستقیم در جنگ باشد.»
 
وزیر حمل و نقل انگلیس تصریح کرد که ایجاد یک گذرگاه امن برای خروج غلات و سایر کالاها از کشور "کاملا ضروری" است. وی افزود: راه های بالقوه زیادی برای خروج غلات و سایر کالاها از کشور و در واقع کالاها به داخل کشور وجود دارد و من فکر می‌کنم که این کار کاملاً ضروری است، در غیر این صورت ممکن است گرسنگی و قحطی زیادی به‌وجود آید»
 
آقای شاپس درباره این پیشنهاد که انگلیس کشتی‌های حامل کالا را اسکورت کند گفت: «نمی‌توانم وارد جزئیات خاص شوم، پیچیدگی‌های زیادی در این مورد وجود دارد. نکته مهم این است که اوکراین سبد نان جهان بوده و هست. "
 
این درحالیست که روسیه ادعاها در مورد ممانعت از صادرات غلات اوکراین را حدس و گمان خوانده و اخبار منتشر شده در این زمینه را تکذیب کرده‌است.
 
به گزارش ایرنا از اردو پوینت، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه به اسپوتنیک گفت: اظهارات مبنی بر اینکه روسیه صادرات غلات اوکراینی را در بنادر دریای سیاه مسدود می کند، گمانه زنی است.
 
زاخارووا در ادامه افزود: صحبت در مورد ممانعت روسیه از صادرات غلات اوکراین در بنادر دریای سیاه و کسری در بازار غلات درست نیست.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که روسیه به صادرات مواد غذایی و انجام تعهدات خود ادامه می دهد زیرا کشور ما علاقه مند به عملکرد پایدار بازار جهانی مواد غذایی است.