هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 9 فروردين 1403
ساعت 18:13
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

دوشنبه 2 خرداد 1401 ساعت 10:26
دوشنبه 2 خرداد 1401 10:23 ساعت
2022-5-23 10:26:55
شناسه خبر : 357849

لپ تاپ استوکاگرچه این روزها اکثرا از گوشی های همراه برای انجام کارهای زیادی استفاده می کنند اما همه ما می دانیم که برای تایپ یک مقاله تحقیقاتی و یا ساخت یک انیمیشن حرفه ای نیاز به یک لپ تاپ داریم. عموما بسیاری از مردم برای خرید لپ تاپ مناسب اطلاعات سخت افزاری کاملی ندارند. بنابراین اگر بدنبال یک لپ تاپ عالی و مناسب با کارایی خوب هستید، باید لپ تاپی را انتخاب کنید تا برنامه های کاربردی خودتان را بتوانید به خوبی اجرا کنید چه در خانه، چه در محل کار ،چه در جاده و یا کلاس درس باشید. همین طور باید نیازهای خود از لپ تاپ مورد نظر را بدانید و برای انتخاب مناسب باید تمام موارد را مد نظر بگیرید.

لپ تاپ ها اندازه، ویژگی و قیمت های گوناگونی دارند و معمولا انتخاب یک لپ تاپ مناسب یه نوع چالش به حساب می آید. بنابر این قبل از خرید لپ تاپ مورد نظر بهتر است بازار را به خوبی آنالیز کنید زیرا به دلیل قیمت های بالایی که دارند در صورت انتخاب نادرست ممکن است خسارت زیادی به شما وارد شود. البته گاهی خرید لپ تاپ استوک جایگزین بسیار خوبی است که می توانید با قیمت های پایین تری در بازار پیدا کنید.

لپ تاپ های 2 در 1

اینگونه لپ تاپ ها به دو صورت قابل استفاده هستند. اولی صفحه نمایش به صورت کامل از صفحه کلید قابل جدا شدن می باشد و دیگری به صورت انعطاف پذیر است که در این حالت دارای لولا میباشد، که 360 درجه به عقب خم می شود.اگر شما قصد این را دارید تا از لپ تاپ خود به عنوان تبلت استفاده کنید میتوانید از لپ تاپ های 2 در 1 استفاده کنید که قابلیت خمیده شدن را دارند. اگر قصد خرید لپ تاپ های استوک و یا دست دوم را دارید، می توانید از این لپ تاپ ها استفاده کنید.

لپ تاپ های 2 در 1

مقایسه ویندوز و MAC

البته لب تاپ های ویندوز 10 یا مک هر دو یک پلتفرم را دارند و انتخاب هریک از آن ها کاملا شخصی می باشد. ولی اگر بخواهیم به طور خلاصه مقایسه کنیم باید بگوییم که ویندوز 10 بسیار رایج تر است و در اکثر لب تاپ ها قابل اجرا است اما سیستم عامل مک به دلیل قیمت بالاتری که دارد بسیار محدود تر است. همه لپ تاپ های اپل با جدیدترین سیستم عامل اپل دسکتاپ macOS big sur)) ارائه می شوند، قابلیت این را دارند تا با گوشی همراه اپل و یا آی پد همگام سازی شوند و با اپل واچ می توانید قفل صفحه آن را باز کنید.

مواردی که هنگام خرید لپ تاپ باید در نظر بگیرید:

نکات مهم در هنگام خرید لپ تاپ

  • صفحه نمایش: معمولا صفحه نمایش 12،5 ویا 14 اینچی مناسب برای کسانی است که زیاد سفر می کنند تا حمل آن راحت تر باشد، اما اگر زیاد سفر می کنید و قصد حمل کردن لپ تاپ را با خود ندارید بهتر است لپ تاپی با صفحه بزرگتر انتخاب کنید تا دید بهتری برای دیدن تصاویر و فیلم ها داشته باشید.
  • باتری: طول عمر باتری لب تاب جزو مسائل خیلی مهم است. اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که می خواهید لپ تاپتان را با خودتان حمل کنید طوری انتخاب کنید که طول عمر باتری آن تا 9 ساعت باشد.
  • پردازنده مناسب: به خوبی می دانیم که عملکرد پردازش رایانه ها بیشتر از طریق سی پی یو تاثیر پذیر است. زیرا که cup نقش مغز رایانه را بازی می کند که هرچه ظرفیت آن بالاتر باشد عملکرد آن نیز بهتر است. در اینجا انواع سی پی یو را به ترتیب ذکر می کنیم:
  • Intel Core i9
  • Intel Core i7
  • Intel Core i5
  • Intel Core i3
  • Intel Xeon
  • Intel Pentium / Celeron
  • Intel Core m / Core i5 / i7 "Y Series
  • AMD Ryzen 4000 and Ryzen 5000:
  • AMD A, FX or E Series
  • Apple M1
  • انتخاب رم مناسب: بعضی از لپ تاپ ها با رم 4 گیگابایت ارائه می شوند. اما ایده ال تر این است تا حداقل 8 گیگابات باشد. ولی اگر بتوانید هزینه بیشتری پرداخت کنید بهتر است لب تاپی را انتخاب کنید که تا 16 گیگ را ساپورت کند. اما خیلی نگران این مورد نباشید زیرا که اگر کاربری شما در آینده طوری باشد که به رم بیشتری نیاز داشته باشید می توانید سیستم خود را با رم هایی با ظرفیت بالاتر تا 32 یا 64 گیگابایت ارتقا دهید به شرط آن که آن لب تاپ بتواند از این حافظه ها پشتیبانی کند.
  • حافظه داخلی یا هارد: میتوان گفت که حافظه لپ تاپ از عملکرد سی پی یو هم مهمتر است و گاهی این هاردهای داخلی sata حجم پایینی دارند. اما نکته قابل توجه این است که برای اضافه کردن حافظه داخلی می توانید از هاردSSD  استفاده کنید و در این حالت سرعت لپ تاپ شما بسیار بالاتر و عملکرد آن خیلی بهتر می شود.
  • چیپست های گرافیکی: اگر به دنبال بازی های رایانه ای و ساخت انیمیشن های 3 بعدی هستید باید لپ تاپی را انتخاب کنید تا وضوح تصویر و گرافیک بالایی داشته باشد.
  • تعداد پورت ها: معمولا در هنگام خرید لپ تاپ به کمترین چیزی که توجه دارید تعداد پورت های آن است. اما این نکته بسیار حائز اهمیت نمی باشد زیرا که اگر به تعداد کافی پورت داشته باشد دیگر نیازی به حمل دانگل نمی باشید. در حالت معمول لب تاپ ها دارای پورت های usb وhdmi  برای ویدئو هستند با این حال برخی از لپ تاپ ها دارای پورت usb type-c-usb3  و یا thunderbolt  می باشند.

به طور کلی اگر استفاده شما از لپ تاپ ها برای وب گردی و یا بررسی ایمیل و شبکه های اجتماعی است پیشنهاد می شود حتما از متخصصین این حوزه کمک بگیرید. شرکت مایا کلاینت با تجربه ای چند ساله در زمینه لپ تاپ های استوک، آماده ارائه انواع مشاوره به خریداران می باشد.