هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403
ساعت 16:43
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

دوشنبه 2 خرداد 1401 ساعت 10:21
دوشنبه 2 خرداد 1401 10:20 ساعت
2022-5-23 10:21:28
شناسه خبر : 357845

منطقه 22 تهران در حال حاضر بیشترین آمار ساخت و ساز را در تهران دارا میباشد و پروژه های این منطقه بصورت تعاونی ساز ، شخصی و سهامی خرید و فروش میشوند . در این مطلب به ارائه اطلاعات تکمیلی راجع به پروژه ستین و دیگر پروژه های منطقه میپردازیم . توجه داشته باشید این مطلب پیشنهاد خرید و سرمایه گذاری نمیباشد بلکه هدف آن روشن نمودن شرایط فروش و پیش فروش پروژه های ساختمانی در منطقه 22 تهران چیتگر بوده و آشنا نمودن شما با شرایط پروژه های در حال اجرا در این محدوده میباشد با ما همراه باشید .

اطلاعات تکمیلی راجع به پروژه ستین

موقعیت پروژه ستین در منطقه 22 تهران

عمده مالکیت زمین های منطقه 22 تهران در اختیار ارگانهای نظامی میباشد و در زمان جنگ تحمیلی مورد استفاده آنها بوده و پس از آن تبدیل به پادگانهای نظامی شده است . پس از تشکیل منطقه 22 و ضمیمه شدن آن به تهران به عنوان آخرین منطقه شهرداری تهران و تشکیل بافت مسکونی در این منطقه زمین های این منطقه که در اختیار ارگانها بوده برای تامین نیاز مسکن کارکنان در اختیار تعاونی های مسکن ارگانهای مربوطه قرار گرفته است .

به همین دلیل منطقه 22 تهران عموما دارای شهرک های وسیع میباشد که عمده ساخت و ساز در آن توسط ارگانهای دولتی انجام پذیرفته و بزرگترین سازه های تهران در این محدوده قرار دارد . شهرک چیتگر ، شهرک خرازی نمونه ای از این محدوده ها هستند که همگی دارای برج های بلند و امکانات بروز در این منطقه میباشند . پروژه ستین یکی از پروژه های در حال اجرا توسط شرکت خصوصی در این منطقه میباشد .

اطلاعات در مورد سازنده پروژه ستین

همانطور که در بالا اشاره کردیم سازنده ها در این منطقه بصورت تعاونی ساز ، شخصی و سهامی میباشند که هر کدام از اینها با دیگری متفاوت است . در ساخت و ساز بصورت تعاونی کلیه مراحل انجام کار توسط اعضای منتخب از بین کل افراد عضو تعاونی انجام میپذیرد و در واقع کار بصورت جمعی انجام میشود . از ابتدای ترین مرحله که خرید زمین میباشد تا اخذ جواز و پیشبرد عملیات ساخت همگی به عهده اعضا میباشد که در واقع مدیران تعاونی با برآورد هزینه ها و بستن قرارداد با یک پیمانکار هزینه ها را به اعضا اعلام مینمایند و آنها بایند هزینه های مربوط به این مرحله را پرداخت نمایند .

پروژه ستین توسط آرین سازه که یک شرکت خصوصی است در حال انجام است و تعاونی توسعه همت نیز یک تعاونی خصوصی از زیرمجموعه همین شرکت است که عملیات ساخت پروژه را پیش میبرد . در تعاونی های خصوصی یک شرکت برای اینکه بتواند سرمایه گذار جذب نماید پروژه را در قالب تعاونی تعریف کرده و برای قانونی شدن عملیات پیش فروش اقدام به تاسیس یک تعاونی میکند . سپس با ارائه طرح فروش ، تعهدات ، امکانات و مشخص نمودن متریال از مردم دعوت به سرمایه گذاری میکند. پروژه های زیادی در اطراف این پروژه مانند پروژه رومنس در حال اجرا میباشند .

پروژه ستین

پیش خرید قطعی یا اقساطی ؟

در پیش خرید قطعی مبلغ واحد از ابتدا روشن میشود و چهل الی شصت درصد کل مبلغ قرارداد در ابتدا دریافت میشود و مابقی طبق قرارداد فی مابین سازنده و خریدار در مدت زمان ساخت پرداخت میشود . هرچه که باعث تغییرات قیمت شود باید در قرارداد ذکر شود یعنی اگر واحد به قیمت متری 50 ملیون تومان پیش فروش شده باشد باید تمامی امکانات ، متریال ، شیرآلات ، کابینت ، نوع سنگ و درب و پنجره روشن شده باشد زیرا تغییرات در هر یک از این موارد میتواند باعث تغییرات قیمت شود که بر طبق قانون برای پیش فروش پذیرفته نیست .

اما در پیش خرید بصورت علی الحساب همچون پروژه یاران یا تعاونی ساز دیگر با سازنده طرف نیستید بلکه خود اعضا اقدام به ساخت و ساز مینمایند و در واقع همه چیز به عهده اعضا است و البته که سود سازنده نیز در این نوع ساخت و ساز وجود ندارد . در این نوع ساخت و ساز بصورت مرحله ای پروژه تعریف شده و هزینه آن از اعضا دریافت میشود پس در واقع اینکه کدامیک بهتر است بستگی به سرمایه اولیه هر شخص دارد که چه مقداری میتواند بصورت اولیه سرمایه گذاری کرده و چه مقدار اقساط پرداخت نماید .

همچنین مدت زمان مورد انتظار برای بازگشت سرمایه و ریسک پذیری نیز نقش مهمی در انتخاب بین این 2 نوع سرمایه گذاری دارد اما باید در نظر داشته باشید که تعاونی های مسکن نقش بسیار مهمی در صاحبخانه کردن افرادی داشته اند که با پول اولیه خود قادر به تهیه مسکن نبوده اند و بعد از چند سال توانسته اند صاحبخانه شوند .

موقعیت پروژه ستین

مناطق جدید را زیر نظر داشته باشید

اگر قصد سرمایه گذاری در ملک و املاک دارید بهتر است بدانید که هر منطقه ای که جدید باشد و ساخت و ساز در آن رونق داشته باشد در آینده بازگشت سرمایه بیشتری برای شما خواهد داشت زیرا در مناطقی که ساخت و ساز در آنها اشباع شده و به اصطلاح زمین و فضای ساخت وجود ندارد رونق ساخت و ساز نیز کمتر است در نتیجه رشد قیمت ها کمتر خواهد بود و قیمت رسیده است .

اما مناطقی که ساخت و ساز در آنها جریان دارد بابت آبادانی و پیشرفت منطقه قیمت آنها افزایش میباید و این دلیل خوبی است که اگر قصد سرمایه گذاری برای خرید ملک را دارید آینده منطقه را نیز پیش بینی نمایید و این آینده نگری باید در چند وجه مورد بررسی قرار گیرد به عنوان مثال منطقه ای که با الگوی های مدرن شهرسازی ایجاد شده است قطعا توانایی رشد بیشتری نسبت به منطقه ای را دارد که در محدوده طرح ترافیک قرار گرفته است و بافت فرسوده یا قدیمی اجازه پیاده سازی الگوهای جدید را نمیدهد .

آب و هوای کدام منطقه بهتر است ؟

از گذشته شمیرانات محل زندگی افراد مرفه بوده و خانه های ویلایی در این منطقه قرار داشته است و علت آن نیز هوای خوب این منطقه بوده اما در حال حاضر هوای تهران دیگر مانند گذشته نیست و آلودگی که در آن وجود دارد در فصل های سرما و گرما بین شمال و جنوب تهران جابجا میشود . به علت پدیده وارونگی دما در زمستان که هوای شمال شهر سردتر است ، ذرات آلوده شمال شهر را به آلوده ترین نقطه شهر تبدیل میکند و در تابستان این آلودگی به سمت جنوب شهر خواهد بود .

بد نیست بدانید که جهت وزش باد در تهران در غرب به شرق میباشد . یعنی اگر هوایی که از سمت غرب به سمت تهران می آید را پاک در نظر بگیریم هرچه به سمت شرق برویم هوا آلوده تر خواهد شد و غرب هوای بهتری نسبت به غرب دارد . یکی از دلایلی که تمایل مردم برای سکونت در غرب تهران نسبت به شرق بیشتر است همین است اما در نهایت تهران دارای هوای پاکی نمیباشد و اگر به دنبال شهری با هوای پاک میگردید تهران و حومه را از لیست تان خارج نمایید .

کلام آخر

در این مطلب به ارائه اطلاعات تکمیلی راجع به پروژه ستین و دیگر پروژه ها در منطقه 22 پرداختیم و شما را با شرایط پروژه های این منطقه آشنا نمودیم . در نظر داشته باشید تامین مسکن اصلی ترین اولویت یک خانواده میباشد و برای هر شخص با سرمایه اولیه کم یا زیاد شرایط مختلفی برای تحقق این مهم وجود دارد . در نهایت انتخاب بین انواع سرمایه گذاری بسته به سرمایه اولیه ، میزان ریسک پذیری و مدت زمانی که برای تکمیل و تحویل واحد در نظر دارید بر خواهد گشت اما همانطور که در بالا اشاره کردیم سعی بر آن داشته باشید که مناطق جدید و رو به رشد را برای سرمایه گذاری و خرید آپارتمان انتخاب نمایید .

تمام مناطقی که امروزه از ساخت و ساز اشباع شده اند یک زمانی در حال ساخت بوده و پس از گذشت زمان آباد شده اند و با توجه به این موضوع که تهران پایتخت کشور است و سرازیری جمعیت از دیگر نقاط همیشه به آن وجود دارد در نتیجه نیاز به تامین مسکن در این شهر هیچگاه کاسته نخواهد شد .