هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403
ساعت 06:37
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

يكشنبه 26 دى 1400 ساعت 09:50
يكشنبه 26 دى 1400 09:43 ساعت
2022-1-16 09:50:02
شناسه خبر : 354515

 

امروزه بخش زیادی از زمان افراد جامعه در شبانه روز، در محیط های اداری می گذرد. در نتیجه طراحی و تولید تجهیزات اداری مطابق با استانداردهای معتبر و روز دنیا، اهمیت خاص خودش را پیدا می کند.

شاید برای استراحت و گذراندن وقت در پارک یا یک سالن انتظار، دچار آسیب جسمی شدیدی نشوید؛ اما با روزی 8 ساعت استفاده از تجهیزات اداری غیر استاندارد، قطعا دچار مشکلات جسمی مخصوصا در ستون فقرات خواهید شد.

در این مقاله قصد داریم شما را با اصول دکوراسیون اداری و طراحی و تولید تجهیزات اداری آشنا کنیم.

طراحی و تولید تجهیزات اداری با اصول ارگونومی

تنوع لوازم اداری برای چینش و دیزاین یک محیط اداری منحصر بفرد، هر روز بیشتر از روز قبل می شود. در این بین سلیقه و سبک کاری شما در چیدمان دکوراسیون اداری بسیار تاثیرگذار است. اما مسائل مهم تری نیز وجود دارند.

در حال حاضر هر کدام از تجهیزات اداری که آسایش و راحتی بیشتری فراهم کند، طرفداران بیشتری دارد. این راحتی می تواند توسط اصول ارگونومی به وجود آمده باشد. اگر اطلاعی در مورد مفهوم ارگونومی و ویژگی های محصولات مطابق با آن ندارید، در بخش بعد نیز همراه ما باشید.

ارگونومی در محیط کار چیست؟

ارگونومی به معنای قوانین طبیعی کار است. این علم ترکیبی از علوم دیگر است که سعی دارد ابزارهایی مانند تجهیزات اداری که انسان با آن ها سر و کار دارد را با توجه به محددیت ها، علایق و توانایی های انسان طراحی کند. ارگونومی در طراحی و تولید تجهیزات اداری سعی دارد تا محیط و لوازم اداری را مطابق با انسان بسازد؛ نه این که انسان را با محیط متناسب سازد!

 

 

 

چرا باید از تجهیزات اداری استاندارد استفاده کنیم؟

استفاده از محصولات اداری غیر ارگونومیک یا نامتناسب با استانداردهای جهانی در خانه و یا محل کار، موجب بروز مشکلات جسمی زیادی می شود. از جمله این مشکلات می توان به درد کمر، شانه و گردن و یا مشکلات اسکلتی و عضلانی و افزایش خستگی و بی حوصلگی در افراد اشاره کرد.

همچنین باید توجه کنیم که استفاده از تجهیزات محیط اداری استاندارد در دکواسیون اداری، یک بهبود دو سویه است. به این شکل که یک شرکت طراحی و تولید تجهیزات اداری محصولات ارگونومیک خود را به کارفرما می فروشد. هم کارفرما و هم کارکنان از آن تجهیزات راضی هستند و بازدهی مناسبی در محل کار دارند. در این موقعیت هم تولید کننده و هم طراح، رضایت مشتری و خط تولید و فروش بهتری دارند.

دکوراسیون اداری از دیدگاه ارگونومی

علم ارگونومی برای طراحی و تولید تجهیزات اداری و مبلمان اداری مورد ارزیابی قرار می گیرد. ابتدا در این ارزیابی، دیدگاه روانشناسی مورد بحث قرار می گیرد. جنبه هایی مانند رنگ اصلی دکوراسیون اداری و لوازم اداری زیر مجموعه این موضوع هستند.

برای اینکه درک بهتری پیدا کنید می توانیم بگوییم ارگونومی در دکوراسیون اداری از روانشناسی رنگ کمک می گیرد. رضایت مشتریان و یا ارباب رجوع از جو یا محیط اداری، به یک آسودگی ذهنی و انرژی مثبت وصل می باشد.

سپس فیزیولوژی بدن انسان در ارزیابی بررسی می شوند. اگر در دکوراسیون اداری خود به چینش تجهیزات استاندارد دقت کنید، از خستگی های فزیولوژی و دیگر موارد دور می مانید.

نتیجه طراحی و تولید تجهیزات اداری ارگونومیک

قطعا استفاده از محصولات استاندارد و ارگونومیک هزینه بیشتری میطلبد. این هزینه به طراحی و تولید تجهیزات اداری مطابق با استاندارد بر می گردد. به این صورت که تولید این محصولات اداری نیاز به خط تولید پیشرفته تری دارد. همچنین طراحی دکوراسیون اداری به علم ارگونومی و شاخه های آن نیاز دارد.

 

 

 

حال می خواهیم ببینیم که آیا به همان اندازه که هزینه پرداخت می کنیم نتیجه مطلوبی از طراحی و تولید تجهیزات اداری مطابق با ارگونومی دریافت می کنیم یا خیر؟

از مهم ترین نتایج استفاده از ابزار اداری اصولی و استاندارد می تواند موارد زیر باشد:

  • کاهش تاثیر منفی استفاده طولانی مدت از ابزار
  • بهبود بهره وری و بازدهی کارکنان
  • متناسب بودن تجهیزات برای مشتریان و ارباب رجوع در محیط کار
  • جلوگیری از اتلاف انرژی در محل کار
  • پیشگیری از اختلالات اسکلتی و عضلانی
  • جلب رضایت ارباب رجوع و جذب مشتری بیشتر

طراحی و تولید تجهیزات اداری استاندارد را به چه شرکتی می سپارید؟

همان طور که می دانید شرکت ها و تولیدکننده های زیادی در زمینه طراحی و تولید تجهیزات اداری و مشاوره دکوراسیون اداری فعالیت دارند، قطعا تعداد زیادی از آن ها نیز در این زمینه موفق بوده اند؛ اما انتخاب شما کدام یک است؟ چگونه مطمئن می شوید که شرکت مورد نظر شما مطابق استانداردها کار می کند؟

یکی از معیارهای شما قبل از هر گونه سفارش و خرید محصولات اداری، مشاهده سوابق کاری و رزومه کاری آن شرکت می باشد. همچنین مشاهده نمونه کارها و صفحه محصولات وب سایت یک شرکت معتبر، می تواند به شناسایی استاندارد لوازم اداری آن کمک کند.

شرکت مشاوره دکوراسیون داخلی اداری پادایران (https://www.paadiran.com) با بیش از 50 سال سابقه در زمینه طراحی و تولید تجهیزات اداری و مبلمان اداری، آماده ارائه خدمات سفارش و خرید انواع تجهیزات و لوازم اداری به شما عزیزان می باشد. اگر قصد دیزاین دکوراسیون اداری شرکت خود طبق استانداردهای روز دنیا را دارید، با کارشناسان پادایران در تماس باشید.