هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403
ساعت 03:11
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

يكشنبه 19 دى 1400 ساعت 19:18
يكشنبه 19 دى 1400 19:03 ساعت
2022-1-9 19:18:03
شناسه خبر : 354319
فرمانده نیروی هوا فضا سپاه گفت: آنچه من در صحبت‌ها و مسائلی که ذهن ایشان را مشغول کرده بود می‌دیدم «مردم» بود و مشکلات اقتصادی و محرومیت‌ها و مشکلاتی که دارند.
فرمانده نیروی هوا فضا سپاه گفت: آنچه من در صحبت‌ها و مسائلی که ذهن ایشان را مشغول کرده بود می‌دیدم «مردم» بود و مشکلات اقتصادی و محرومیت‌ها و مشکلاتی که دارند.
 گروه سیاسی-رجانیوز: فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران درباره برخی اظهارات حاشیه‌ای بویژه بعد از شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر اینکه حاج قاسم موافق برجام یا بازوی سخت‌افزاری نظام در تحقق برجام بود‌، گفت: اگر واقعاً چنین بود‌، چرا آقای ظریف در آن فایل صوتی گفتند ایشان به مسأله دیپلماسی ضربه زده است؟! حاج قاسم مخالف دیپلماسی نبود، بلکه ایشان مخالف وابستگی و سازش بود و به دولت قبل می‌گفت از این راه به جایی نمی‌رسید.
 
سردار امیرعلی حاجی‌زاده در سخنانی با هدف تبیین اقدامات شهید سلیمانی و چرایی هراس دوچندان دشمن بعد از شهادت شهید سلیمانی از راه و مکتب او، تصریح کرد: جبهه‌ استکبار، یعنی امریکا‌، انگلیس، فرانسه، کشورهای مرتجع عرب و رژیم صهیونیستی نقشه‌های سنگینی برای منطقه کشیده بودند. هدف اینها این بود که می‌خواستند منطقه را تحت سیطره و سلطه خودشان دربیاورند و حاکمان منطقه را تضعیف یا نابود کنند یعنی کشورهای بی‌سر، بی‌ارتش، بدون قوای نظامی و قدرت دفاعی درست کنند.
 
فرمانده هوافضای سپاه با بیان اینکه در دهه‌ اخیر ویروسی گروه‌های تکفیری و داعش را درست کردند که سرعت شیوع این ویروس از سرعت ویروس کرونا بسیار بالاتر بود، اضافه کرد: سردار سلیمانی فرمانده‌ میدانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که نقشه‌ اینها را نقش بر آب کرد. اتفاقاً این‌طور نبود که صرفاً تهدید و حمله را دفع کند، تهدید را با تیزبینی و تیزهوشی و هدایت و راهبری رهبر معظم انقلاب تبدیل به فرصت کرد.
 
سردار حاجی‌زاده، برجسته‌ترین ویژگی‌ حاج قاسم را ولایتمداری دانست و افزود: در جلسه مواردی را داشتیم که حاج قاسم مخالف صد درصد موضوعی بود، اما وقتی معلوم می‌شد نظر رهبر معظم انقلاب چیز دیگری است، از آن لحظه به بعد نظر خود را کنار می‌گذاشت. این یک ویژگی برجسته حاج قاسم بود.
 
فرمانده نیروی هوا فضا سپاه با اشاره به اینکه در برخی کشورها چون ندارند قهرمانان افسانه‌ای درست می‌کنند اما ما غرق در قهرمانان بزرگ هستیم تصریح کرد: الآن چیزی که خیلی مهم است هزاران و میلیون‌ها جوان و مرد و زن حداقل در داخل ایران داریم که عاشق حاج قاسم هستند و می‌خواهند ببینند نقش‌شان در این قضایا چه می‌تواند باشد و چگونه می‌توانند راه حاج قاسم را بروند. ما باید به این پاسخ دهیم. اعتقادم این است که هر کسی از ایرانیان، مرد و زن، جوان و پیر، هر کسی در هر شغل و کاری که هست، در هر مسئولیتی هست می‌تواند تلاش کند خودش را در آن کار تبدیل به حاج قاسم کند. این شدنی است. فکر می‌کنید فقط یک فرمانده می‌تواند حاج قاسم شود. فرض کنید رئیس‌یک کارخانه، بانکدار، مغازه‌دار، تاجر... نمی‌تواند حاج قاسم شود؟ می‌توانند حاج قاسمِ کار خودشان باشند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه هر کسی از ایرانیان، مرد و زن، جوان و پیر، هر کسی در هر شغل و کاری که هست، در هر مسئولیتی هست می‌تواند تلاش کند خودش را در آن کار تبدیل به حاج قاسم کند، گفت: آنچه من در صحبت‌ها و مسائلی که ذهن ایشان را مشغول کرده بود می‌دیدم «مردم» بود و مشکلات اقتصادی و محرومیت‌ها و مشکلاتی که دارند.
 
وی اضافه کرد: در مقاطعی تصور ایشان این بود که از کار نظامی جدا شود قبل از اینکه به سپاه قدس برود. او گفت: اگر منطقه‌ای را به من بسپارند روی بحث آبادانی آن کار می‌کنم. از دولت بودجه هم نمی‌خواهم. عمران و آبادانی و مسائل اقتصادی در نظر ایشان به‌خاطر این بود که مردم در آسایش زندگی کنند و مشکلاتشان به حداقل برسد. این خیلی او را نگران می‌کرد.