هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
شنبه، 1 ارديبهشت 1403
ساعت 09:18
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

سه شنبه 30 آذر 1400 ساعت 10:04
سه شنبه 30 آذر 1400 10:01 ساعت
2021-12-21 10:04:24
شناسه خبر : 353640
درس ریاضی به دلیل ماهیت و ساختار مباحثش، به یکی از درس‌های پیچیده دوران تحصیل بچه‌ها تبدیل شده است. به دلیل همین ساختار، دانش‌آموز وارد هر مقطع جدیدی که می‌شود با مباحث سخت‌تر و پیچیده‌تری رو به رو خواهد شد. قطعاً ریاضی پنجم و ریاضی ششم نیز مباحث سنگین‌تر و پیچیده‌تری نسبت به سال چهارم و سال‌های قبل دارد. بنابراین توجه و دقت دانش‌آموز در این مقطع باید بیشتر باشد. دانش‌آموز در این دو مقطع پنجم و ششم ابتدایی، بهتر است راجع به مهم‌ترین مباحث ریاضی پنجم و مهم‌ترین مباحث ریاضی ششم به طور کامل اطلاع داشته باشد تا بتواند در زمان امتحانات با تمرین و مرور این مباحث، بهترین نتیجه ممکن را به دست بیاورد.

بنابراین در این محتوا، راجع به مهم‌ترین مباحث ریاضی پنجم و ششم صحبت شده است تا شما عزیزان بتوانید با توجه به اطلاعات آن، تمرکز و زمان بیشتری روی مباحث مهم و سوال‌خیز گذاشته و از مطالعه مطالب اضافی خودداری کنید.

 

 

 

مهم‌ترین مبحث‌های ریاضی پنجم کدامند؟

  • مبحث عددنویسی و الگوها

مبحث عدد نویسی و الگوها، اولین مبحث از درس ریاضی پنجم ابتدایی بوده که شامل نکات و مطالب مهمی در زمینه یادآوری عددنویسی و محاسبات عددی، معرفی میلیارد، جمع و تفریق عددهای مرکب و الگوها است. از بین مطالب عددنویسی و الگوها نیز بخش جمع و تفریق عددهای مرکب و الگوها نیز بسیار مهم است. به خصوص بخش جمع و تفریق مرکب که پایه خیلی از مباحث ریاضی در سال‌های بعد دانش‌آموز را تشکیل می‌دهد.

  • مبحث کسرها در ریاضی از مهم‌ترین مباحث ریاضی پنجم

کسرها از مباحث مهمی در ریاضی هستند که سال‌های مختلفی دانش‌آموز با مفاهیم و عبارت‌های تشکیل دهنده آن رو به رو می‌شوند. به طور کلی کسرها درسی پرتکرار و مهم در ریاضی است. به خصوص در ریاضی پنجم دانش‌آموز در مبحث کسرها، مفاهیمی همچون کسرهای بزرگ‌تر از واحد، جمع و تفریق عددهای مخلوط، ضرب و تقسیم کسرها و ضرب عددهای مخلوط را یاد می‌گیرد که خیلی از مفاهیم این مبحث، پایه‌ای برای یادگیری مطالب سال‌های بعد دانش‌آموز است.

والدینی که محبث ریاضی کسرها را برای آموزش فرزند خود بررسی می‌کنند، باید زمان کافی روی فصل کسرها بگذارند. در این فصل به دلیل بالا بودن ضریب اشتباه دانش‌آموزان، نیاز به توجه و یادگیری دقیق‌تر است. تمرین و تکرار مداوم می‌تواند یک راهکار عملی و مناسب برای یادگیری عمیق و رسیدن به تسلط در این مبحث باشد.

  • نسبت، تناسب و درصد کلاس پنجم، یکی از مباحث پایه‌ای برای سال‌های بعد

مبحث نسبت و تناسب یکی از مباحث چالش برانگیز برای دانش‌‌آموزان پایه پنجم بوده است و یکی از مباحث مفهومی درس ریاضی را شامل می‌شود. دانش‌آموز در این مبحث، مفاهیمی مثل نسبت، نسبت‌های مساوی، تناسب و درصد را می‌خواند. به دلیل ماهیت این مبحث، خیلی از دانش‌آموزان از درک مفاهیم نسبت و مسئله‌های آن عاجز هستند. در چنین شرایطی استفاده از معلم خصوصی می‌تواند گزینه مناسبی برای یادگیری عمیق و معنادار این درس باشد.

در مورد مهم‌ترین مباحث ریاضی پنجم، ما سه مبحث مهم و اصلی این کتاب را با هم مرور کردیم. تقریباً همه مباحث ریاضی مهم هستند، اما اهمیت و درجه سختی برخی از مباحث بیشتر از سایر فصل‌های کتاب است. خیلی از مباحث ریاضی تنها در همان سال تحصیلی کاربرد ندارد و پایه و اصول اولیه مفاهیم ریاضی در سال‌های بعد دانش‌آموز را تشکیل می‌دهد. بنابراین مهم‌ است که چطور خوانده شود. همانطور که گفتیم بهترین شخص در یادگیری این مباحث مهم و سخت ریاضی، معلم خصوصی است. می‌توانید با مطالعه مقاله ایسنا درباره این موضوع، توضیحات بیشتری راجع به مهم‌ترین مباحث ریاضی پنجم و استفاده از معلم خصوصی بخوانید. چون به شما دید و ذهنیت دقیق‌ترین نسبت به نحوه یادگیری و مطالعه مباحث مهم ریاضی با کمک معلم خصوصی می‌دهد.

 

 

 

مهم‌ترین مباحث ریاضی ششم کدامند؟

ریاضی پایه ششم همانند پایه پنجم شامل مباحثی است که پایه ریاضی سال‌های بعد دانش‌آموز را شکل می‌دهد. در ادامه با مرور مهم‌ترین مباحث ریاضی ششم، متوجه خواهید شد که ریاضی این مقطع چه نقش مهمی در سال‌های بعد دانش‌آموز دارد. به طور کلی مهم‌ترین مباح ریاضی ششم شامل فصل‌های زیر است:

  • الگوهای عددی ریاضی ششم

عددها و الگوهای عددی اولین فصل از کتاب ریاضی ششم است که به مرور مطالب ریاضی سال‌های قبل می‌پردازد. مبحث الگوها شامل درس‌های الگوهای عددی، یادآوری عددنویسی، بخش پذیری و معرفی اعداد صحیح است. که درس بخش پذیری و معرفی اعداد صحیح جزو درس‌های پرتکرار و مهم این مبحث می‌باشد.

  • کسرها که شامل مهم‌ترین مبحث ریاضی ششم است.

کسرها مهم‌ترین مبحث ریاضی ششم دانش‌آموز را تشکیل می‌دهد. مهم‌ بودن این مبحث به دلیل پرتکرار بودن آن در مقاطع مختلف و کاربردی است که در ریاضی دارد. اما مبحث کسرها به دلیل تکراری بودن، مفهوم جدیدی نیست و دانش‌آموز با کمی تکرار و دقت می‌تواند به خوبی مفاهیم این بخش را یاد بگیرد.

این مبحث شامل مفاهیمی مثل جمع و تفریق کسرها، ضرب و تقسیم کسرها و محاسبات با کسر است. از بین مبحث کسرها نیز جمع و تفریق کسرها پرتکرار‌ترین مفهوم این مبحث و محاسبات کسرها سخت‌ترین مفهوم مبحث کسرها است. بهترین راه‌حل برای یادگیری دقیق این مباحث همانطور که در مقاله ایرنا  گفته شده است، استفاده از معلم خصوصی ریاضی است. چون معلم تدریس خصوصی ریاضی با تسلطی که بر محتوای کتاب و تدریس خود دارد، می‌تواند بهترین گزینه برای آموزش و انتقال درست مفاهیم ریاضی به دانش‌آموزان باشد.

  • اعداد اعشاری

یکی از مباحث مهم کتاب ریاضی ششم، اعداد اعشاری بوده که شامل مفاهیمی مثل یادآوری، یادآوری ضرب و تقسیم، تقسیم عدد اعشاری بر عدد طبیعی و تقسیم یک عدد بر عدد اعشاری است. قطعاً اگر با فرزند خود راجع به این مبحث صحبت کرده و تمرین حل نمایید، متوجه خواهید شد که تا چه میزان در این مباحث دچار مشکل و خطاهای محاسباتی می‌شوند. بنابراین در این درس باید با صبر و حوصله با دانش‌آموز برخورد کرد و با تمرین و مرور و راه‌حل‌هایی معلم خصوصی به او کمک کرد تا به تسلط مناسبی از این درس برسد.

  • مبحث تقارن و مختصات ریاضی

مبحث تقارن و مختصات ریاضی، پایه و اساس هندسه سال‌های بعد دانش‌آموز را تشکیل می‌دهد. مفاهیم نقطه یابی، مختصات و رسم شکل روی کاغذ شطرنجی که دانش‌آموز در این مبحث می‌آموزد، از مباحثی بوده که پایه هندسه دبیرستان او را تشکیل می‌دهد. مبحث تقارن و مختصات ریاضی شامل درس‌هایی با عنوان‌های مرکز تقارن و تقارن مرکزی، دوران، محورهای مختصات و محورهای مختصات است.

 

 

 

یادگیری مبحث‌های ریاضی پنجم و ریاضی ششم با کمک معلم خصوصی

طبق تجربه‌ای که اکثر دانش‌آموزان و والدین در درس ریاضی دارند، بهترین شیوه یادگیری را استفاده از کلاس معلم خصوصی ریاضی می‌دانند. چون در کلاس معلم خصوصی ریاضی تمرکز روی یک شاگرد است، روش تدریس معلم براساس درک و توان دانش‌آموز بوده و آموزش از جایی شروع می‌شود که مشکلات اصلی دانش‌آموز از آنجا است. بنابراین می‌توانید با کمک معلم خصوصی بهترین و مطمئن‌ترین روش یادگیری درس ریاضی را امتحان کنید. برای دستیابی به بهترین اساتید تدریس خصوصی ریاضی، می‌توانید وارد سایت استادبانک به نشانی www.ostadbank.com  شوید و با ورود به صفحه اساتید تدریس خصوصی ریاضی، با مشاهده پروفایل هر استاد، بهترین معلم متناسب با معیارهای فرزند خود را انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید با شماره‌گیری 02191005343 در خصوص درخواست معلم خصوصی ریاضی با کارشناسان و مشاورین استادبانک به صورت رایگان صحبت نمایید.