هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 9 فروردين 1403
ساعت 21:41
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 8 آبان 1400 ساعت 13:08
شنبه 8 آبان 1400 12:07 ساعت
2021-10-30 13:08:22
شناسه خبر : 352166
سازمان اطلاعات کره جنوبی اعلام کرد رهبر کره شمالی از نظر جسمانی سالم است و کاهش وزن وی ربطی به بیماری ندارد.
سازمان اطلاعات کره جنوبی اعلام کرد رهبر کره شمالی از نظر جسمانی سالم است و کاهش وزن وی ربطی به بیماری ندارد.
 
به گزارش رجانیوز به نقل از دانشجو، سازمان جاسوسی کره جنوبی با اشاره به کاهش وزن شدید «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی اعلام کرد که او هیچ بیماری و مشکل جسمانی ندارد و به نظر می‌رسد از نظر جسمانی سالم است.
 
بر اساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، سازمان اطلاعات کره جنوبی (NIS) در یک جلسه محرمانه در پارلمان این کشور به شایعات اخیر درباره سلامتی رهبر کره شمالی به نمایندگان پارلمانی توضیح داده و حضور شخصی دیگر در انظار عمومی به جای کیم جونگ اون را رد کرده است.
 
بنا بر اطلاعات جاسوسی کره جنوبی، کیم جونگ اون طی ماه‌های گذشته بیش از ۲۰ کیلوگرم وزن کم کرده است. گفته شده وی پیش از این ۱۴۰ کیلوگرم وزن داشته است.
 
«کیم بیونگ کی» نماینده پارلمان که در این نشست حضور داشته است می‌گوید که سازمان اطلاعات کره جنوبی اطلاعات مربوط به سلامتی رهبر کره شمالی را بر اساس تکنولوژی هوش مصنوعی و سایر روش‌های علمی استخراج کرده است.
 
موضوع سلامتی رهبر کره شمالی طی سال‌های گذشته همواره در مرکز گمانه زنی‌های رسانه‌های غربی بوده است. اخیرا با توجه به کاهش وزن شدید کیم جونگ اون و غیبت چند هفته‌ای او از انظار عمومی، برخی رسانه‌ها مدعی یک عمل جراحی روی وی بودند و موضوع کاهش وزن را به بیماری احتمالی کیم نسبت داده بودند.
 
کیم جونگ اون رئیس حزب کارگران کره شمالی، فرماندهی عالی نیرو‌های مسلح جمهوری خلق کره و ریاست این کشور را برعده دارد و از نظر رسمی هیچ جایگزینی برای وی تعیین نشده است.