هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
شنبه، 1 ارديبهشت 1403
ساعت 10:24
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

چهارشنبه 21 مهر 1400 ساعت 09:55
چهارشنبه 21 مهر 1400 09:50 ساعت
2021-10-13 09:55:59
شناسه خبر : 351616
Aerosil نام علمی سیلیس دودی است ، یک ماده سبک و حجیم برای افزایش غلظت مواد و افزایش خواص چسبندگی. Erosile کاربردهای گسترده ای دارد و در کارخانه های رنگ ، سنگ های تزئینی ، سرامیک ، جوهر ، روان کننده های بتن و صنایع فایبرگلاس استفاده می شود.

این ماده همچنین به عنوان غلیظ کننده و جلوگیری از پوسته پوسته شدن و درخشش در تولید لوازم آرایشی استفاده می شود و به دلیل صاف بودن و خاصیت خمیری به طور گسترده ای به عنوان فیلر استفاده می شود.

 

فوم اروسیل یا سیلیس از قطرات میکروسکوپی سیلیس بی شکل تشکیل شده است که از ذرات ثانویه مثلثی ، زنجیره ای و سه بعدی تشکیل شده است. Erosil همچنین به عنوان سیلیس بخار شناخته می شود زیرا در اثر شعله ایجاد می شود.

مزایای کاربردی گرد و غبار فرسایشی تنوع فوم سیلیکا به سطح و ساختار متراکم آن مربوط می شود ، در نتیجه مزایای عملکرد منحصر به فرد آن از جمله:

ضد رسوب

 غلیظ کننده

 مقاومت در برابر سایش

 مقاومت در برابر  در برابر خراش

 مقاومت در برابر  افزایش خوردگی

 قابلیت جذب  خوردگی

 

 

ویژگیهای کاربردی اروزیل یا فوم سیلیکا

این ترکیب به دلیل سطح وسیعی که دارد قابلیت جذب مواد گازی ، جامد و مایع را دارد. این مواد توسط فوم سیلیس جذب می شوند و پیوند هیدروژنی یا واکنش اسیدی باز ایجاد می کنند. این ماده جامدات را در سیستم های مایع مانند رنگ یا رزین دفع می کند. پوشش های آروزیل از اتصال مجدد ذرات کوچک جلوگیری می کند.افزایش فوم سیلیس در مرحله پراکندگی عملکرد رنگدانه پوشش را بهبود می بخشد.

بیشتر بدانیم : اروزیل سازش

 

این ماده دارای خواص جالبی است زیرا از تتراکلراید سیلیکون در شعله هیدروژن-اکسیژن در طی فرآیند پیروژنیک بدست می آید.

 

Erosil شامل دی اکسید سیلیکون بی شکل بسیار ریز است و سطح آن با گروههای سیلانول بسیار واکنشی پوشانده شده است که برای واکنشهای شیمیایی در دسترس هستند. علاوه بر این ، فوم سیلیس دارای ساختار متخلخل است که نشان دهنده سطح وسیعی است. فوم سیلیس را قادر می سازد تا به عنوان یک پودر جامد ، به عنوان ضخیم کننده در مایعات مختلف و به عنوان تقویت کننده در الاستومرها عمل کند.

کاربردهای اروزیل

 

با استفاده از این ترکیب به عنوان یک پرکننده تقویت کننده در الاستومرها ، می توان خواص مکانیکی مانند مقاومت کششی ، افزایش طول در شکست و مقاومت در برابر سایش را بهبود بخشید. این اتصال همچنین تأثیر دما بر خواص مکانیکی را کنترل می کند.

 

فوم سیلیکا که برای کاربردهای لمینت و ژلکوات استفاده می شود ، کنترل رئولوژیکی خوبی را در حالی که برش را بهینه می کند و استفاده نهایی محصول را افزایش می دهد ، فراهم می کند. Urosyl دو عملکرد اصلی دارد ، مقاومت مواد مختلف را افزایش می دهد و استفاده از آن را در کاربردهای بیشتر امکان پذیر می کند. با توجه به نیازهای دقیق کاربر کنترل رئولوژیکی مهندسان را قادر می سازد تا ویسکوزیته یک سیستم را با توجه به نیاز خود تنظیم کنند.

 

Aerosil به عنوان یک غلیظ کننده ، فیلر و آنتی کیک در غذاهای پودر شده عمل می کند. این ترکیب مانند ژل سیلیس ، به عنوان یک عامل خشک کننده عمل می کند و به دلیل خاصیت روشن کنندگی در لوازم آرایشی استفاده می شود. این ماده به عنوان ساینده سبک در محصولات استفاده می شود. موارد دیگر شامل پرکننده های الاستومر سیلیکونی و تنظیم ویسکوزیته در رنگ ها ، پوشش ها ، جوهرهای چاپ ، چسب ها ، لوازم آرایشی ، درزگیرها ، مواد بهداشتی ، مواد غذایی ، نوشیدنی ها و رزین های پلی استر غیر اشباع هستند.