هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 9 فروردين 1403
ساعت 13:16
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

سه شنبه 13 مهر 1400 ساعت 23:27
سه شنبه 13 مهر 1400 23:21 ساعت
2021-10-5 23:27:24
شناسه خبر : 351528
نوشتن رزومه انگلیسی برای کسانی که به زبان انگلیسی مسلط نیستند، همیشه دغدغه است. از آنجایی که رزومه برای کسانی که متقاضی مهاجرت کاری و تحصیلی به کشور دیگری هستند الزامی است، آشنایی با نحوۀ نوشتن رزومه نیز بسیار مهم است.

نوشتن رزومه مستلزم رعایت نکات بسیار زیادی است که توجه به تمام آن ها برای کسانی که تسلط کافی به رزومه نویسی ندارند کار چندان آسانی به نظر نمی رسد. توصیۀ اکثر افرادی که در رابطه با آماده کردن مدارک مورد نیاز برای اپلای و یا مهاجرت کاری مشاوره می دهند این است که از افراد رزومه نویسی که تجربه و مهارت کافی در این زمینه دارند کمک گرفته شود. اما رزومه خوب چه ویژگی هایی دارد؟ چه انتظاراتی را می توان از فردی که برای رزومه نویسی انتخاب می کنیم باید داشته باشیم. 

ما در این مقاله تمامی نکات لازم را با شما در میان می گذاریم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

چه نکاتی را باید در نوشتن رزومه انگلیسی رعایت کرد

فردی که به عنوان رزومه نویس انتخاب می شود، باید تمامی نکات مربوط به نوشتن روزمه را رعایت کرده و ترفندهای نوشتن آن را بداند و تکنیک های لازم را به کار ببرد.
نکاتی که لازم است در نوشتن رزومه انگلیسی به کار برده شود عبارت هستند از:

رزومه انگلیسی

  1. به‌روزرسانی آدرس الکترونیکی و آدرس تماس

یکی از مهم ترین آیتم های نوشتن رزومه این است که آدرس اینترنتی و مشخصات به صورت صحیح به کار برده شود. چنانچه در فعالیت خاصی و یا مرکز جدیدی اقدام به شروع همکاری کرده اید و یا سابقۀ حضور در فعالیت خاصی را داشته اید، حتماً مشخصات وب سایت و پورتفولیوی آنلاین آن را وارد کنید.

توجه داشته باشید که صحیح بودن این اطلاعات بسیار مهم است و در صورتی که هرگونه اشتباهی در اطلاعات وارد شده وجود داشته باشد، یکی از مهم ترین آیتم های تأیید رزومه خود را از دست داده اید. مشخصات خود را به صورت صحیح به شکل زیر در رزومه عنوان کنید:

  • نام به صورت کامل
  • نام خانوادگی به صورت کامل
  • آدرس نشانی اینترنتی شخصی
  • شمارۀ تماس
  • نوشتن مقدمه ای کامل و جامع با تمرکز بر نقاط مثبت

قسمت مقدمه در رزومه انگلیسی شما از ارزش و اعتبار بالایی برخوردار است. کارفرمایی که قرار است رزومه شما را مطالعه کند، زمان بسیار کمی را برای بررسی رزومه شما دارد. پس دقت در نوشتن مقدمۀ رزومه بسیار مهم است.

 در این قسمت تمرکز اصلی برای شناساندن نقاط قوت و مثبت متقاضی است. چراکه عنوان کردن این نکات نقش تعیین کننده ای را ایفا می کند. همچنین بسیار مهم است که در این قسمت به ارتباط جزئی و مختصری به میزان نیازمندی کارفرما به تخصص متقاضی اشاره شود.

نوشتن رزومه انگلیسی

  1. نحوۀ شروع رزومه انگلیسی خیلی مهم است

پس از معرفی کوتاه، دقیق و مختصر در قسمت مقدمه در ادامه باید نکات زیر شرح داده شود:

  • اشاره به بخش هایی که متقاضی در یک صنعت در آن ها فعالیت داشته است.
  • سطح قراردادی که متقاضی در یک صنعت در آن مشغول به فعالیت بوده است.
  • بررسی میزان تخصصی بودن و یا آماتور بودن متقاضی در یک کار هنری و یا فعالیت شغلی.
  • ذکر جزئیات کامل در بیان کردن علاقۀ متقاضی به شغل مورد نظر

در این قسمت از رزومه باید رزومه نویس با نیازهای فعالیت و یا صنعتی که برای آن رزومه نوشته می شود کاملاً آشنایی داشته باشد و بتواند ارتباط موضوعی جذابی بین نیازمندی های کارفرما و توانمندی های متقاضی برقرار کند.

  1. ذکر دستاوردهای شغلی و هنری از اهمیت زیادی برخوردار است

این بخش قلب رزومه انگلیسی شماست. اگر بتوانید در این بخش به نکات بسیار مهمی که توانسته اید در طول تجربیات کاری خود به دست آورید اشاره کنید، توانسته اید گام بسیار مهمی برای رسیدن به هدف خود بردارید. در این بخش باید با صداقت و آگاهانه به مدیر نیروی انسانی نشان دهید که توانایی ها و مهارت های شما متمایز از  افرادی که در حال حاضر در آن حرفه مشغول هستند. در این قسمت باید انگیزۀ کافی خود را برای شروع حرفۀ جدید به کارفرما نشان دهید.

  1. کلاس های آموزشی و گواهینامه‌های مهارتی

در این قسمت باید به مهارت های کاری و گواهینامه های مهارتی که توانسته اید تاکنون اخذ کنید، اشاره نمایید و محتویات آموزشی خود را به صورت صحیح منتقل کنید. پس از ذکر مدارک تحصیلی و عنوان های درسی می توانید به این موارد اشاره کنید.
خیلی مهم است که مدارک و اسناد شما مطابق با علم روز آپدیت شده باشد و گواهینامۀ شما برای حرفۀ مورد نظر کاربرد زیادی داشته باشد. در واقع باید شما به درستی برای شغل مورد نظر آموزش دیده باشید و علم خود را به‌روزرسانی کرده باشید تا بتوانید در این قسمت موفقیت لازم را کسب کنید.

  1. جزئیات کار صنعتی و گواهی های دریافتی

در هر حرفه و شغلی به افرادی که مهارت های خاصی داشته باشند و یا نسبت به دیگران برتری خاصی کسب کرده باشند گواهی های شغلی اعطا می شود.

این گواهی ها اسناد معتبری هستند که می توانند در رزومه انگلیسی گنجانده شوند و ارزش و اعتبار بسیار زیادی به آن ببخشند. در این قسمت می توانید مجوزها و وابستگی های شغلی، عضویت های شغلی، جوایز و تشخیص صلاحیت های شغلی خود را بگنجانید.

  1. تنظیم رزومه در یک یا دو صفحه

یکی از نکاتی که در نوشتن رزومه انگلیسی باید به آن توجه زیادی داشت این است که برای نوشتن رزومه از پر شدن صفحات استرس نداشته باشید و این گونه فکر نکنید که کسی حوصلۀ خواندن رزومۀ طولانی شما را ندارد. بلکه بهتر است بدانید که افرادی که مسئول مطالعه و بررسی سوابق شما هستند، مشکلی با این موضوع ندارند و به راحتی از پس آن بر می آیند.
برای کسانی که تازه کار هستند و سوابق کاری چندان طولانی ندارند معمولاً نوشتن تنها یک صفحه رزومه سوابق کاری حد متوسط آن ها را نشان می دهد. کسانی که سابقۀ کاری طولانی تری دارند و نمی توانند بیش از حد سوابق کاری و مهارت های خود را هدف کنند معمولاً در دو صفحه رزومه نوشته می شود.

اساتید دانشگاهی و کسانی که سابقۀ مدیریت اجرایی فرآیندهای گوناگون را داشته باشند معمولاً در سه یا چهار صفحه رزومۀ خود را می نویسند.

  1. مهم نشان دادن سوابق کاری و شغلی

در نوشتن رزومه های بین المللی برجسته سازی سوابق کاری امر مهمی است. برای این مورد لازم است تا افرادی که تجربیات کاری متنوع و زیادی دارند و یا اگر تازه فارغ التحصیل شده اند اما تجربۀ کاری در زمینۀ ارتباط با صنعت دارند، باید در قسمت های ابتدایی و مهم تر رزومه به آن ها اشاره شود.

ساخت رزومه انگلیسی

یک رزومه انگلیسی عالی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

برای داشتن یک رزومه انگلیسی عالی باید رزومۀ نوشته شده دارای ساختار منسجم و منظمی باشد. اطلاعات در این رزومه باید به بهترین شکل ممکن نوشته شده و ساختار آن دارای نظم باشد.
یکی از نکات بسیار مهمی که می تواند مانع از انداختن رزومۀ شما به داخل سطل زباله شود این است که در نوشتن رزومه به کلمات کلیدی تخصصی و شاخصی که باید دریک رزومه به کار برده شود دقت کنید. توجه به این موضوع خیلی مهم است و اگر به درستی در متن رزومه گنجانده شود می تواند بخشی از ضعف ها و کم کاری های گذشته را بپوشاند.
فراموش نکنید که یک رزومه انگلیسی برای تأیید نهایی باید عاری از هرگونه غلط املایی و یا اشتباه نگارشی باشد. برای تأیید این موضوع از یک ویراستار یا مترجم که به زبان انگلیسی تسلط بسیار زیادی دارد کمک بگیرید.
در نوشتن رزومه به مراتب اداری و زبان رسمی دقت کنید و از هرگونه شوخی و یا لحن صمیمی پرهیز کنید.
فراموش نکنید برای تنظیم نهایی رزومۀ خود در نرم افزار مایکروسافت ورد از فونت هایی مانند Arial، Time New Roman یا Courier استفاده کنید و سایز فونت انتخاب شده نیز 10 یا 12 باشد. حاشیه های صفحات تنظیم شده و عناوین به صورت Bold آورده شده باشند.

سخن پایانی

رزومه نویسی دقیقا شبیه به کشیدن یک نقاشی است. در یک نقاشی زیبا همه چیز باید با یکدیگر متناسب باشد و هر چیزی در جایگاه ویژۀ خودش قرار بگیرد. رزومه انگلیسی شما برای کسب تأیید نهایی نیاز دارد تا ساختار منسجمی داشته باشد و تمامی مهارت ها و دستاوردهای متقاضی در آن گردآوری شده باشد.

اگر می خواهید برای یک فرصت شغلی و یا ادامه تحصیل در خارج از کشور اقدام کنید، به شما توصیه می کنیم که حتما از فردی متبحر در این زمینه کمک بگیرید. موسسه کوییک با سال ها تجربه در زمینه نوشتن رزومه برای افرادی که موفق به اخذ موقعیت شغلی و تحصیلی شده اند، می تواند راهنمای شما باشد. 

ما تا کنون توانسته ایم تعداد زیادی رزومه را برای متقاضیان تحصیل و زندگی در خارج از کشور بنویسیم. نگران نباشید ما با دسترسی به متخصصان تمامی رشته های تحصیلی می توانیم رزومه اختصاصی برای شما بنویسیم. پس همین حالا با ما تماس بگیرید تا مشاوران ما راهنمایی های لازم را با شما در میان بگذارند.