هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 10 فروردين 1403
ساعت 12:44
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

يكشنبه 11 مهر 1400 ساعت 17:38
يكشنبه 11 مهر 1400 17:13 ساعت
2021-10-3 17:38:51
شناسه خبر : 351504
 در جلسه امروز هیات دولت مهندس مهدی دوستی و  دکتر سیدرضا مرتضوی به ترتیب عنوان استانداران هرمزگان و اصفهان رای اعتماد گرفتند.
در جلسه امروز هیات دولت مهندس مهدی دوستی و دکتر سیدرضا مرتضوی به ترتیب عنوان استانداران هرمزگان و اصفهان رای اعتماد گرفتند.
گروه سیاسی-رجانیوز: در جلسه امروز هیات دولت مهندس مهدی دوستی و  دکتر سیدرضا مرتضوی به ترتیب عنوان استانداران هرمزگان و اصفهان رای اعتماد گرفتند. 
 
مرتضوی متولد 1356 بوده و تحصیلات او از کارشناسی تا دکتری در رشته متالورژی و مهندسی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان بوده است. وی سوابق متعدد صنعتی، مدیریتی و اجرایی را از سال 79 تا کنون در کارنامه خود دارد. عضویت در هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان، شوراهای مختلف اداری و کارگروه‌های مختلف صنعتی و اقتصادی، مشاور استاندار و فرمانداری شهرضا از جمله سوابق اجرایی اوست.
 
مرتضوی همچنین عضو هیات مدیره، معاون و قائم مقام مدیرعامل در شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان بوده و سوابق علمی و پژوهشی طولانی مدت در شرکت صباالکتریک سپاهان و مرکز تحقیقات متالورژی استخراجی و سنتز مواد پیشرفته در فولاد مبارکه را در کارنامه خود دارد. او همچنین با حکم آیت‌الله رئیسی عضو هیات مدیره بنیاد کرامت امام رضا(ع) و مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان اصفهان بوده است.
 
مهدی دوستی جوان 40 ساله و نام‌آشنای سال‌های اخیر فضای سیاسی و مدیریتی کشور، امروز از سوی هیات دولت به عنوان استاندار هرمزگان رای اعتماد گرفت.
 
نام مهدی دوستی با پالایشگاه استراتژیک ستاره خلیج فارس گره خورده است. او که از طراحان طرح ضدتحریمی پتروپالایشگاه‌ها بوده، مدیریت ساخت بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان را بر عهده داشته است. پالایشگاهی که تماما ایرانی بوده و کشور را پس از خودکفایی در بنزین، به صادرکننده سوخت در منطقه تبدیل کرد.
 
دوستی از موثرترین نخبگان اجرایی کشور در صنعت نفت و گاز بوده که در مدت تصدی معاونت فنی هلدینگ نفت و گاز قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) پروژه‌های راهبردی متعددی را در این حوزه به سرانجام رسانده است. ساخت پایانه صادراتی ماهشهر از دیگر نقاط برجسته کارنامه مدیریتی دوستی است.
 
ترکیب تخصص و جوانی، مهدی دوستی را به یک گزینه جدی برای تصدی مسئولیت‌های مهم تبدیل کرده بود و  اکنون سکان قطب گردشگری و اقتصادی کشور به او سپرده شده است. انتصاب یک جوان نخبه‌ موثر در خنثی‌سازی تحریم‌ها، به سکانداری استان همجوار با تنگه هرمز به عنوان شاهراه انرژی غرب آسیا، حاوی پیام‌های روشن اقتصادی و امنیتی و گویای هوشمندی دولت سیزدهم در این انتخاب است.