هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 10 فروردين 1403
ساعت 14:08
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

يكشنبه 11 مهر 1400 ساعت 09:30
يكشنبه 11 مهر 1400 09:27 ساعت
2021-10-3 09:30:32
شناسه خبر : 351489
شهرک­سازی یکی از به روزترین و مدرن­ترین شیوه­های ساخت و ساز در تمام دنیا به شمار می­رود که امروز جایگاه ویژه­ای در میان سرمایه­گذاران ملک در کشور ما پیدا کرده است. در این میان رویکرد سرمایه­گذاریِ سودآور، برخورداری از امکانات طبیعی و آب و هوای مناسب، امکان پیشرفت و ترقی در آینده و ... خیل عظیم این شهرک­سازان را به استان­های شمال ایران خصوصا گیلان کشانده است.
شهرک­سازی یکی از به روزترین و مدرن­ترین شیوه­های ساخت و ساز در تمام دنیا به شمار می­رود که امروز جایگاه ویژه­ای در میان سرمایه­گذاران ملک در کشور ما پیدا کرده است. در این میان رویکرد سرمایه­گذاریِ سودآور، برخورداری از امکانات طبیعی و آب و هوای مناسب، امکان پیشرفت و ترقی در آینده و ... خیل عظیم این شهرک­سازان را به استان­های شمال ایران خصوصا گیلان کشانده است.

 

از قدیمی­ترین شهرک ساحلی ایران چه می­دانید؟

دهکده ساحلی یکی از قدیمی­ترین و در نوع خود کم نظیرترین نوع شهرک­سازی به شمار می­رود. با گذشت حدود نیم قرن از ساخت و احداث این شهرک ساحلی، کماکان در رده مدرن­ترین و به روزترین شهرک­های مسکونی از لحاظ ساختار خیابان بندی، فواصل خانه­ها، زیبایی فضا، معماری و ... است.

چندی پیش وبسایت خانه انزلی مقاله­ای جامع از تاریخچه دهکده ساحلی به همراه جزئیاتی از ساخت، احداث و چگونگی ایجاد این شهرک را منتشر کرده است. به استناد بر مقاله‌ای راهنما در سایت خانه انزلی، این شهرک با 420 واحد ویلا و 70 واحد آپارتمان در حدود سال 1350 ساخته می­شود و به زودی مورد استقبال بسیاری از تجار رشت و تهران، اساتید دانشگاه، جامعه پزشکان و افراد سرشناس قرار می­گیرد.

 

موقعیت شهرک دهکده ساحلی و خالق آن

یکی از کارشناسان ملکی خانه انزلی، در این باره می­گوید: موسس و سازنده این شهرک غیر از موفقیت و اجرای پروژه دهکده ساحلی، در کارنامه خود ساخت شهرک­های مسکونی دیگر، ساخت مدارس و تاسیس و ایجاد  International College Spain را هم دارد.

به گواهی مردم و روایات تاریخی و همین طور به زعم این متخصص حوزه ملک، ساختمان­های دهکده ساحلی در زمان خود با پایین­ترین بهره و منصفانه­ترین نرخ به فروش رسیده­اند تا هدف ایشان در راستای کمک به اعتلای پیشرفت توریسم در انزلیِ آن  محقق شود.

این شهرک در زمینی به متراژ 47 هکتار جهت ساخت و ساز استارت می­خورد که بعدها با گسترش و استقبال فراوان به حدود 80 هکتار افزایش پیدا می­کند. شهرک توریستی دهکده ساحلی از نظر جغرافیایی در شرقی­ترین نقطه شهر انزلی و اصطلاحا در منطقه غازیان آن واقع شده است. هنگام ورود به شهر انزلی از طریق جاده رشت- انزلی این شهرک زیبا را مشاهده خواهید کرد.

خشت اول و دیوار کج

حتما این مثل معروف را شنیده­اید:«خشت اول گر نهد معمار کج / تا ثریا می­رود دیوار کج.»

در سال­های اخیر شاهد ساخت و سازهای انبوه در سطح کلان، خصوصا در حاشیه دریای خزر و شهرهایی مانند بندرانزلی بوده­ایم. شهرک­هایی که در این میان به علت یکسان­سازی ساخت، تجمیع در یک محدوده و فروش راحت­تر به خاطر داشتن امنیت، یکپارچگی و ... نزد مردم از اقبال بالایی برخوردار شده­اند. اما به راستی در همه این شهرک­ها رعایت اصل انصاف در معاملات و ساخت این املاک شده است. استفاده از مصالح بی کیفیت، شهرک­های بدون ساختار و خیابان­بندی مناسب که در تنها در جهت سوددهی بیش­تر احداث شده­اند.

باید اذعان کرد خشت اول در تاسیس دهکده ساحلی بندر انزلی درست برداشته شده. به رغم همین موضوع هویت و اصالت این شهرک پس از گذشت سال­ها از احداث آن هنوز شناخته شده و مورد اتکاست. به گفته افراد مطلع از ساخت این پروژه، بنای آن بر محدوده­ای باتلاقی و با قطع انبوده بوته­زارهای تمشک و صاف کردن زمین و خشک کردن باتلاق صورت گرفته است.

خانه انزلی مرجع فروش ویلا و آپارتمان در دهکده ساحلی

اگر به وبسایت خانه انزلی سر زده باشید، احتمالا با جدیدترین موارد معاملات در شهرک دهکده ساحلی مواجه شده­اید. غالبا نرخ و قیمت مشخصی برای معاملات از این دست تعیین نشده است. متراژ ساختمان­ها، موقعیت قرار گیری در شهرک، نزدیکی بیش­تر نسبت به دریا، دارا بودن امکاناتی نظیر استخر، سونا، جکوزی و ... می­توانند بر نرخ مصوب خرید و فروش ویلا در دهکده ساحلی تاثیر بگذارند.

 

 

 

سودای یک شب خاطره­انگیز در ویلاهای شهرک دهکده ساحلی بسیاری از افراد را راغب به اجاره روزانه این ویلاها کرده است. افرادی که یک شب در ملک­های این شهرک سکونت کرده باشند، حتما بار دیگر برای اجاره و استفاده از آرامش و راحتی آن دوباره به دهکده برخواهند گشت.

آپارتمان­ها به سه بخش کلی در اراضی دهکده تقسیم می­شوند: آپارتمان­های قدیمی که در فاز اولیه ساخت و ساز مورد بهره­برداری قرار گرفته بودند و اکثرا در مجاورت رستوران دهکده واقع­اند. آپارتمان­های سه طبقه «ترنج» که در بخش جنوب شرقی شهرک قرار دارند. و بالاخره جدیدترین آپارتمان­های «نارنج» که شش طبقه هستند.

در مورد ویلاها وضع کمی متفاوت­تر به نظر می­رسد. احتمالا هدف اصلی در ایجاد این شهرک ساخت ویلاهایی در حاشیه دریا بوده است. در حال حاضر نیز ویلاهایی با طراحی و معماری کم نظیر هنوز هم در دهکده به چشم می­خورند.

 

شناخت خیابان­ها و موقعیت مکانی در دهکده ساحلی انزلی

تاکید متخصصان بر مزیت شهرک دهکده ساحلی نسبت به هم نوعانش، برای خیابان­بندی و پیکره سازی صحیح و مهندسی ساز شهرک و رعایت تمام اصول شهرک­سازی است. خانه انزلی به عنوان تنها مرجع تخصصی دیجیتال املاک در شهر انزلی از روانسازی ترافیک، راحتی رفت و آمد و سهولت دسترسی برای ساکنین نام برده است. این شهرک ساحلی و به موازات دریا، داراب دو خیابان اصلی به نام­­های «خورشید» و «رستم» است. «بلوار دریا» هم کریدور وردی شهرک است تا دریا و از دریا به خارج شهرک.

بلوار ساحلی، خیابان کاسپین، خیابان خورشید و خیابان رستم در دو طرف بلوار و به صورت شرقی و غربی انشعابات و خیابان­بندی دهکده ساحلی را می­سازند. اگر قصد خرید و سرمایه­گذاری در دهکده توریستی ساحلی را دارید، در نظر گرفتن موقعیت­های رفاهی یکی از اساسی­ترین دغدغه­هایی است که احتمالا به آن می­پردازید.

رستوران قدیمی دهکده، بانک، نانوایی، زمین تنیس، هایپر مارکت، پارک و سالن سمینارها همه از امکاناتی است که با خرید و یا اجاره ملک در دهکده ساحلی از آنها برخوردار خواهید بود.

 

این روزها به دلیل بالا رفتن بی حساب قیمت ملک، اعلام قیمت­های نجومی از طرف مشاوران املاک و نبود ساماندهی مشخص و ناآگاهی از موقعیت شهرهایی که بومی آن مناطق نیستیم، بهتر است قبل از هر تصمیم برای خرید و فروش و سرمایه­گذاری در شهرک­های مسکونی که از چگونگی ساخت، افرادی که در آن سکونت دارندو یا عقبه آن بی اطلاعیم، با مرجع مناسبی در حوزه املاک و آشنا به مناطق مشورت کنیم.

مشاروه تخصصی جهت سرمایه­گذاری در حوزه ملک به صورت رایگان و توسط کارشناسان خانه انزلی و از طریق وبسایت آن قابل دسترسی است.