هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 10 فروردين 1403
ساعت 16:28
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 3 مهر 1400 ساعت 18:40
شنبه 3 مهر 1400 17:53 ساعت
2021-9-25 18:40:53
شناسه خبر : 351344

طراحی سایت فروشگاهی

یک ضرب‌المثل معروف همیشه در بین مردم رایج است که " کتاب را هرگز از روی جلد آن قضاوت نکنید" اما آنچه در حقیقت وجود دارد این است که اغلب مردم در نگاه اول شیفته ظاهر یک محصول می‌شوند و در ادامه به دیگر ویژگی‌ها آن توجه می‌کنند. چه ارائه غذا در یک رستوران شیک و چه جدیدترین محصول اپل، به نظر می‌رسد که انسان‌ها فقط چیزهایی را دوست دارند که به زیبایی طراحی شده‌اند. همین اصل در مورد وب‌سایت‌ها، به ویژه در زمینه طراحی سایت فروشگاهی نیز صادق است. اگر شما بهترین طراحی وب سایت را به بازدیدکنندگان خود ارائه نمی‌دهید و محصولات خود را به خوبی بسته بندی نمی‌کنید، قطعاً در مسیر پیشرفت کسب و کار خود نخواهید بود.

طراحی‌های جذاب وب سایت همیشه نقش کلیدی در موفقیت استراتژی فروش و بازاریابی آنلاین داشته است. دلیل این امر این است که طراحی زیبا می‌تواند ارزش درک شده محصولات شما را افزایش دهد.

این که آیا قصد طراحی فروشگاه اینترنتی را دارید یا در مورد طراحی مجدد سایت فعلی خود فکر کرده‌اید، این مطلب راهنمای جامع و مناسب شما در این مسیر خواهد بود.

 

طراحی فروشگاه اینترنتی با بهترین کیفیت و قیمت

 

چرا طراحی وب سایت فروشگاهی مهم است؟

امروزه عصر پیشرفت آنلاین است. آیا باورتان می‌شد روزی فرا رسد که حتی محصولات خوراکی را به‌صورت اینترنتی عرضه کنند؟ این پیشرفت با سرعتی به جلو حرکت می‌کند که شاید روزی حس کنید از غافله عقب ماندید؛ پس تا دیر نشده باید فکری کرد و فعالیتی را آغاز کرد

طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی مهم است؛ زیرا بر نحوه درک مخاطبان از نام تجاری شما تأثیر می‌گذارد.

در واقع مهم‌ترین تأثیری که می‌گذارید این است که باعث می‌شود مشتریان یا کاربران در صفحه شما مدت طولانی‌تری باقی بمانند و در نتیجه این موضوع احتمال افزایش خرید از یک مشتری بالقوه را افزایش می‌دهد.

 

نکات مهم در طراحی فروشگاه اینترنتی

قبل از آغاز فرایند طراحی سایت شما به عنوان یک کارفرما لازم است به برخی از نکات توجه ویژه‌ای داشته باشید تا بهتر بتوانید به نتیجه مطلوب خود دست پیدا کنید. در ادامه به برخی از مهم‌ترین موارد اشاره خواهیم کرد.

  1. ریسپانسیو (Responsive) بودن صفحات در طراحی سایت فروشگاهی

لطفاً در طراحی سایت فروشگاهی، به نحوه ورود کاربران به سایت خود دقت کنید؛ زیرا آنها می‌توانند با هر نوع دستگاهی مثل گوشی موبایل، لپ تاپ، کامپیوتر و ... وارد سایت شما شده و هدف یا محصول مورد نیاز خود را خریداری یا جستجو کنند.

طراحی ریسپانسیو وب سایت فروشگاهی به کاربران این اطمینان را می‌دهد که برای وارد شدن به صفحه وب با هیچ گونه مشکلی مواجه نخواهند شد.

واکنش گرا بودن سایت در سال‌های اخیر یکی از معیارهای مهم موتور جستجوی گوگل بوده است که بر همین اساس به سایت‌های مختلف رتبه‌های متفاوت می‌دهد.

  1. استفاده از قالب مناسب برای بهبود تجربه کاربری در سایت

سعی کنید قالب سایت فروشگاهی خود را به نحوی انتخاب کنید که در جذب مخاطب هدف بتواند موفق ظاهر شود. به علاوه اینکه درآمد شما نیز به دنبال جذب کاربر افزایش یابد.

قالبی که می‌تواند در بهبود تجربه کاربری وب سایت به شما کمک کند، دارای ویژگی‌هایی است که از جمله آنها عبارت‌اند از:

  • دارای رنگ‌های جذاب و گیرا
  • دسته بندی صحیح در رابطه با موضوعات مختلف سایت
  • امکان ناوبری آسان برای کاربر
  • ارتباط ظاهری با برند شما
  • مناسب با پرسونای کاربران سایت (شناخت دقیق شخصیت کاربران)

 

  1. به‌روزرسانی دائمی محتوای وب سایت فروشگاهی

درج محتوای جامع و بروز یکی از راهکارهای بهینه سازی سایت به شمار می‌رود.

 برای این کار بهتر است تقویم محتوایی داشته باشید و محتوا که شامل متن نوشته، تصویر، ویدئو و ... می‌شود را بر اساس آن در وب سایت درج کنید. این مورد باعث می‌شود تا اعتبار سایت شما نزد موتورهای جستجو افزایش یابد.

  1. امکان جستجوی کاربردی و پیشرفته

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام طراحی سایت فروشگاه اینترنتی باید به آن دقت داشته باشید، استفاده از کادر جستجوی سریع است.

به کار بردن بخش جستجو به صورت حرفه‌ای در افزایش رضایت کاربرانی که در انبوهی از محتوا و محصول سردرگم هستند موثر است.

  1. بخش رضایت مشتری

طراحی صفحه‌ای با عنوان بخش "رضایت مشتری" باعث می‌شود تا شما را در برخی موارد از سایر رقبا متمایز کند؛ یکی از مهم‌ترین راه‌های افزایش اعتماد در کاربران، بخش مربوط به نظرات کاربران قدیمی است.

 

مزایای طراحی سایت فروشگاهی

با انجام طراحی سایت فروشگاهی شما به برخی از مزایای مهم دسترسی دارید که قطعاً مشابه آن را در هیچ فروشگاه فیزیکی در سطح شهر یا یک پیج اینستاگرامی به دست نخواهید آورد.

مهم‌ترین مزایای طراحی وب سایت فروشگاهی عبارتند از:

  • امکان ثبت سفارش کاربران در هر ساعتی از شبانه روز
  • کسب درآمد به صورت 24 ساعته
  • امکان برقراری ارتباط با ادمین‌های سایت فروشگاهی از طریق SMS، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و ...
  • قابلیت پشتیبانی حرفه‌ای کاربران و مشتریان در وب سایت فروشگاهی
  • صرفه جویی در زمان مشتریان
  • کم شدن آلودگی زیست محیطی
  • کاهش هزینه‌های تبلیغاتی (شما می‌توانید با داشتن وب سایت فروشگاهی، از میزان هزینه‌های تبلیغاتی تلویزیونی، رادیویی، بیلبورد و ... بکاهید)
  • دریافت تبلیغات و کسب درآمد جانبی از این طریق
  • پرداخت هزینه به صورت اینترنتی در ایمنی کامل و به دور از کلاهبرداری
  • جذب مشتریان بیشتر و بهبود اعتبار

امکانات طراحی سایت فروشگاهی

امکانات طراحی سایت فروشگاهی

طراحی وب سایت فروشگاهی به طور کلی امکاناتی را در اختیار شما قرار می‌دهد و این امکانات به خوبی می‌توانند شما را برای طراحی یک صفحه وب فروشگاه اینترنتی ترغیب کنند.

برخی از مهم‌ترین امکاناتی که در هنگام طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در اختیار شما قرار می‌گیرد، شامل موارد زیر است:

  • درج درگاه پرداخت اینترنتی
  • امکان درج گالری تصاویر
  • طراحی صفحه تماس با ما
  • امکان برگزاری مسابقات
  • قابلیت طراحی صفحه وبلاگ
  • مدیریت آسان کاربران
  • امکان طراحی صفحه درباره ما
  • امکان درج آدرس فروشگاه
  • قابلیت سرچ یا جستجوی سریع
  • قابلیت دو یا چند زبانه کردن سایت
  • امکان برقراری ارتباط با ادمین‌های وب سایت
  • امکان درج خبرنامه و اطلاع رسانی به مشتریان
  • طراحی گزینه‌ای با عنوان "تخفیف‌ها و پیشنهادات"
  • امکان دسته بندی کردن محصولات موجود در سایت
  • امکان درج بخش نظرسنجی‌های آنلاین در بین مشتریان

 

مشکلات خرید آنلاین برای صاحبان فروشگاه اینترنتی

اگر در فروش محصولاتتان با مشکل روبرو هستید و آن‌طور که دوست دارید فروش نمی‌کنید، به احتمال زیاد به نقاط ضعف خریدهای آنلاین مشتریان احتمالی خود توجهی ندارید. (این نقاط ضعف مربوط به سایت فروشگاهی شماست)

3 مورد از مهم ترین نقاط ضعف در این زمینه عبارتند از:

  1. عمل نکردن به وظایف و وعده‌ها
  2.  نداشتن راهنمای محصول تعاملی
  3.  زمان تحویل و هزینه حمل و نقل

هزینه طراحی سایت فروشگاهی چقدر است؟

به طور کلی بیان هزینه دقیق در فرایند طراحی سایت فروشگاهی با توجه به ایده‌ها و امکاناتی که کارفرمای محترم در نظر دارد متفاوت است

به عنوان مثال، سایتی که شخصی سازی شده باشد و طراحان روی آن کدنویسی اختصاصی انجام داده باشند نسبت به سایر روش‌های طراحی سایت مانند استفاده از قالب آماده گران‌تر، طولانی‌تر و نیاز به پشتیبانی همیشگی دارد.

سئو و بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی

سئو و بهینه سازی سایت فروشگاهی به چه صورت است؟

بهبود جایگاه کلمات مهم در سایت‌های فروشگاهی در برخی کلمات پررقابت پیچیده به نظر می‌رسد، اما با تمرکز روی برخی از کلمات کلیدی “با ارزش بالا” می‌توان به تمامی آنها دست پیدا کرد.

 به همین منظور در شروع کار خود محتوای گوگل پسند بنویسید؛ محتوای وب سایت، باید بر اساس اصول سئو تدوین شده باشد تا زمانی که کاربر، موضوعی را تحت عنوان قیمت، دسته بندی یا مراکز فروش در یک شهر سرچ می‌کند وب‌سایت شما در صفحه اول گوگل یا جز چند سایت برتر، نمایش داده شود. حوزه‌های مربوط به فروشگاه‌های اینترنتی در حال حاضر یکی از مهم‌ترین و رقابتی‌ترین حوزه‌های در طراحی سایت و سئو است که شرکت‌ها و وب‌سایت‌های بزرگ جهت به دست آوردن جایگاه مناسب در کلمات کلیدی پررقابت از هیچ تلاشی صرف‌نظر نمی‌کنند.

 

 

جمع بندی

امروزه، اگر چیزی می‌فروشید چه یک کفش ورزشی، گوشی هوشمند، یا چیزی بین این دو، لازم است سوار قطار طراحی سایت فروشگاهی شوید. یک سایت فروشگاهی به شما این فرصت را می‌دهد تا نام تجاری خود را بسازید، با مشتریان بیشتری ارتباط برقرار کنید و محصولات بیشتری بفروشید. اما تمام این موارد تنها در صورتی که طراحی وب سایت مناسب داشته باشید.

 

برگرفته شده از سایت همیار توسعه ( https://hamyar.dev )