هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 9 فروردين 1403
ساعت 12:33
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 27 شهريور 1400 ساعت 15:53
شنبه 27 شهريور 1400 15:53 ساعت
2021-9-18 15:53:48
شناسه خبر : 351096

اگر تصمیم دارید دکوراسیون اتاق کوچولوی‌تان را تغییر دهید، یا به تازگی قرار است یک عضو نُقلی جدید به خانواده شما اضافه شود و در حال انجام امورات مربوط به چیدمان اتاق او هستید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را از دست ندهید! چون قرار است درباره تابلوهای دکوراتیو اتاق کودکان، انواع مدل این تابلوها و تکنیک‌های چاپ تابلوهای دکوراتیو مانند چاپ یووی یا چاپ مستقیم اجسام که مطمئنا برایتان جالب توجه و کاربردی خواهد بود، صحبت کنیم؛ پس در ادامه این مطلب با ما همراه شوید.

 

معرفی تابلوهای دکوراتیو اتاق کودک

تابلوهای دکوراتیو در طراحی دکوراسیون اتاق کودک به عنوان عنصر اصلی جهت شخصیت بخشیدن به فضای داخلی و اضافه کردن رنگ و لعاب به محیط مورد استفاده قرار می‌گیرد. دیوارهای خالی در اتاق کودک چندان جذابیتی ندارد، و فضا را سرد و غم انگیز نشان می‌دهد. اتاق کوچولوی شما باید سرشار از حس شادی و نشاط باشد، که وجود یک یا چند تابلوی زیبا و فانتزی همان چیزی است که می تواند این حس را در اتاق ایجاد کند.

انتخاب تابلو برای اتاق کودک تاحد زیادی به سبک دکوراسیون اتاق او بستگی دارد؛ مثلا اگر سبک دکور اتاق نوزاد یا کودک شما کلاسیک و ساده است، استفاده از چاپ کنواس برای چاپ طرح های مینیمال کودکانه گزینه بسیارخوبی است، یا اگر سبک طراحی آن مدرن است، مجموعه تابلوهای کودکانه طبیعت، حیوانات و... می تواند مکمل خوبی برای آن باشد. تابلوهای دکوراتیوی که برای اتاق کودکان استفاده می شود، باید دارای چند ویژگی باشد:

1. از نظر طرح و رنگ متناسب با سن و سال کودک شما باشد

2. از نظر جنس چاپ، نوع قاب و محل نصب ایمن باشد

3. با تم دکوراسیون اتاق کودک در تناسب باشد

 

انتخاب مدل تابلوی دکوراتیو اتاق کودک براساس جنسیت و سن

همه ما می‌دانیم که انتخاب و خرید سیسمونی برای اتاق نوزاد یا تغییر دکوراسیون اتاق کودک، بسیار هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است و همه مامان‌ها دوست دارند که اتاق نوزادشان پیش از ورودش دکوری جذاب و منحصربفرد داشته باشد. معمولا دکوراسیون اتاق بچه‌ها براساس دو فاکتور طراحی می‌شود؛ سن و جنسیت. در ادامه توضیح هر کدام می پردازیم:

 

1. انتخاب براساس جنسیت کودک

طبق یک قانون کلی و البته نانوشته، برای نوزاد پسر رنگ آبی یا سبز روشن و برای نوزاد دختر رنگ صورتی یا گُلبهی انتخاب می‌شود. در سنین بالاتر معمولا دامنه این رنگ‌ها گسترده‌تر شده، و رنگ‌های بیشتری اضافه می‌شود، مانند: سبز پاستیلی، لیمویی، قرمز یا حتی خاکستری! در زمان انتخاب تم رنگی یا طرح تابلوهای اتاق کودک حتما از این تناژ رنگ‌ها کمک بگیرید. اگر تابلوهای آماده در این رنگ‌ها پیدا نکردید، جای نگرانی ندارد! با چاپ پلات طرح دلخواه خود را روی کاغذ کوتد یا مقوایی چاپ کنید. می‌توانید از طریق وبسایت چاپ سبحان این‌کار را انجام دهید.

 

2. انتخاب براساس سن و سال کودک

معمولا برای اتاق نوزاد از طرح‌های مینیمال و ساده، و رنگ‌های نود یا به اصطلاح مات استفاده می‌شود. این رنگ‌ها علاوه بر اینکه فضا را آرامش‌بخش می‌کنند، تا مدت‌ها قابل استفاده هستند و خسته‌کننده نمی‌شوند و به راحتی با هر رنگ المان دیگری قابل ست شدن هستند. در سنین بالاتر از تصاویر کارتونی، شخصیت‌های انیمیشنی و پوسترهای عکس حیوانات یا... استفاده می‌شود که برای کودک نیز قابل درک باشد، و فقط جنبه زیبایی نداشته باشد. 

 

 

انواع تابلو دکوراتیو اتاق کودک براساس چیدمان و دکوراسیون

انتخاب سبک و چیدمان دکوراسیون اتاق کودک و نوزاد جدید یکی از جذاب‌ترین مشغله‌های دوران بارداری مامان‌ها است. به محض اینکه ذوق و شوق مادرانه آنها فعال شود، تنها چیزی که به دنبال آن هستید این است رنگ و تم جذابی را پیدا کنند، از میان صدها مدل متنوع تخت و سرویس چوب اتاق کودک، یک مدل جذاب را انتخاب کنید و اتاق کوچولوی خود را به فضایی دنج و دلنشین برای او تبدیل کنند.

در گذشته تابلوهای دکوراسیون اتاق کودک را از میان تصاویر کارتونی حیوانات یا شخصیت‌های انیمیشن‌های جذاب و معروف انتخاب می‌کردند، ولی طی چند سال اخیر و با افزایش دانش عمومی درباره دکوراسیون، چیدمان و رنگ‌ها، پدر و مادرها سعی می‌کنند این‌کار را طبق اصول انجام دهند. در مورد انتخاب تابلوهای اتاق کودک بر اساس دکوراسیون و تم طراحی اتاق، دو حالت کلی وجود دارد:

1. انتخاب تابلو متناسب با رنگ و موضوع سایر المان‌های اتاق

در این حالت شما باید رنگ کلی تابلو را براساس رنگ غالب فضا، مانند مبلمان و سرویس خواب، و... انتخاب کنید و در عین حال به این نکته هم توجه کنید که رنگ زمینه تابلوها باید به گونه‌ای باشد که با رنگ فضا در تضاد باشد تا تابلوها بیشتر به چشم بیایند، و بهتر دیده شوند.

 

2. انتخاب تابلو به‌عنوان نقطه کانونی اتاق و متمایز کردن با سایر المان‌های اتاق

در این حالت رنگ زمینه و اصلی تابلو به گونه‌ای انتخاب می‌شود که تابلوها در تضاد با سایر المان‌ها، به‌عنوان نقطه کانونی محیط در نظر گرفته ‌شود و بر روی دیوار اتاق جلوه‌ای خیره کننده داشته باشد. در چنین مواردی تابلوهای چندتایی یا مجموعه‌ای گزینه خیلی خوبی هستند.

 

معرفی بهترین مرکز چاپ تابلوهای دکوراتیو

یکی از بهترین مراکز چاپ انواع تابلوهای دکوراتیو با سبک چاپ مستقیم یووی تابلو، چاپ تابلوهای بوم نقاشی و کنواس، چاپ تابلوهای فوم‌برد و...، مرکز تخصصی چاپ سبحان است. این مجموعه با تشکیل تیمی از افراد متخصص و حرفه‌ای در زمینه چاپ و طراحی کار خود را آغاز کرده و با استفاده از به‌روزترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های چاپ دنیا که در چاپخانه مجهز خود دارد، توانسته است طیف وسیعی از محصولات چاپی را در بالاترین کیفیت ارائه نماید. چاپ سبحان برای سهولت هرچه بیشتر شما مشتریان عزیز بستر آنلاینی را فراهم نموده است تا بتوانید در هر لحظه و هرجا به صورت آنلاین محصولات چاپی مورد نظرتان را در سایت www.sobhanprint.com مشاهده کرده و به آسانی سفارش خود را ثبت نمایید. در پایان نیز سفارشتان را بدون نیاز به مراجعه حضوری در نشانی مورد نظر دریافت نمایید.