هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 30 فروردين 1403
ساعت 03:12
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

دوشنبه 15 شهريور 1400 ساعت 17:48
دوشنبه 15 شهريور 1400 17:45 ساعت
2021-9-6 17:48:52
شناسه خبر : 350798

کاشت مو و مزوتراپی مو هر دو روش‌ هایی برای کاهش و یا قطع ریزش مو سر هستند. روش های زیاد دیگری نیز وجود دارند که هرکدام بنا به شرایط فیزیکی شما و نظر پزشک معالج، پیشنهاد می شوند. در هر دو روش، چالش‌ های مشابهی مانند هزینه کاشت مو و هزینه مزوتراپی مو وجود دارند که در هر شرایط متفاوت هستند. در این مقاله سعی داریم شما را با بررسی تمامی ابعاد این دو روش، به نتیجه مناسبی برسانیم.

 

 

علت ریزش مو

ریزش مو می تواند دلایل زیادی داشته باشد؛ از ساده ترین تا پیچیده ترین دلایل باید برای شما مهم باشد و برای پیگیری بیشتر، به پزشک و متخصص پوست و مو مراجعه کنید. به طور خلاصه ریزش مو می تواند به علت تغذیه نامناسب، تغییرات دوران بارداری، استرس بیش از حد، بیماری های پوستی، مشکلات غده تیروئید و غیره باشد. شما می توانید با مراجعه به پزشک و انجام آزمایشات لازم، به راحتی علت ریزش مو را پیدا کنید.

کاشت مو طبیعی

کاشت مو مناسب افرادی است که موهای خود را به شیوه های مختلف از دست داده اند و به دنبال راهی برای جلوگیری از ریزش موهای خود و انتقال ریشه مو به نواحی طاس و کم پشت هستند. کاشت مو یک عمل زیبایی است که شیوه تهاجمی دارد؛ زیرا در اغلب روش های این عمل، شاهد خونریزی و برش هایی هستیم که در عمق پوست سر ایجاد می شوند.

 

 

روش های کاشت مو

انتخاب روش مناسب کاشت مو تا حد قابل توجهی به نظر پزشک شما بستگی دارد. شاید برخی روش های به نسبت قدیمی تر برای شرایط فیزیکی شما مناسب باشند. در نظر داشته باشید که یک پزشک ماهر در یک کلینیک معتبر، بهترین انتخاب را برای شما در نظر دارد. در ایران عمل کاشت مو طبیعی بسیار ماهرانه انجام می شود و هزینه کاشت مو، به علت استفاده از تکنولوژی های پیشرفته، نسبت به بقیه کشورها مناسب تر است.

روش های کاشت مو از قدیم تا جدید به ترتیب شامل: FUT، FIT، BHT، SUTو MFIT هستند. در هر مرحله پزشکان و مهندسان پزشکی در تلاش بودند تا از عوارض عمل کاشت مو جلوگیری کنند. در روش های جدید به حدی با ظرافت و دقت بالا این عمل انجام می شود که شما نیازی به گذراندن دوران نقاهت طولانی و سخت ندارید و خبری از عوارض بیهوشی و خطای پزشکی هم نیست؛ در عوض هزینه کاشت مو افزایش پیدا می کند.

عوامل موثر بر هزینه کاشت مو

از آن جایی که ارگان مشخصی بر روی هزینه کاشت مو نظارت ندارد، ممکن است با محدوده وسیعی از قیمت ها مواجه شوید. اما در این بخش با بررسی عوامل موثر بر هزینه کاشت مو، می توانید یک دید کلی از هزینه کاشت مو جانبی و اصلی، داشته باشید.

روش های متفاوت کاشت

همان طور که در بخش قبلی گفتیم روش های زیادی برای کاشت مو وجود دارند. روش MFIT و SUT از جدیدترین روش ها هستند که بدون ابزار دستی و پانچ و با دستگاه پیشرفته و بدون دخالت دست انجام می شوند.

اکنون کلینیک های مطرح و معتبر از این روش ها استفاده می کنند و با توجه به هزینه بالای تجهیزات، هزینه کاشت مو با روش های جدید هم افزایش پیدا می کند. هزینه کاشت مو از 7 الی 9 میلیون در کلان شهرها متغیر است.

کلینیک انتخاب شده

انتخاب کلینیک کاشت مو از مهم ترین بخش های اقدام به عمل زیبایی است. در کلان شهرها به علت وجود رقابت زیاد، تا حدودی هزینه کاشت مو کاذب شکسته می شوند؛ اما مراقب باشید که فریب هر کاهش هزینه کاشت مو را در کلینیک های مختلف، نخورید.

بسیاری از افراد با مجوزهای غیر رسمی در محیط های غیربهداشتی اقدام به انجام هر عمل زیبایی می کنند. توجه کنید سلامتی شما آن قدرارزش دارد که هزینه کاشت مو را مناسب پرداخت کنید و صرفا به دنبال هزینه کم نباشید.

شرایط فردی مراجعه کننده

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار روی هزینه کاشت مو، شرایط فیزیکی و جسمانی خود شماست. این که سر شما چه مقدار دچار طاسی شده و یا این که بخش اهدا کننده واحدهای فولیکول قابل برداشتی دارد یا نه، در مقدار مبلغ پرداختی شما موثر هستند. هر چه کاشت مو برای شما بیشتر زمان ببرد، متخصص نیز ملزم به صرف وقت و انرژی بیشتری می‌باشد. در نتیجه هزینه کاشت مو نهایی افزایش پیدا می کند.

کاربرد مزوتراپی مو

مزوتراپی مو روشی برای درمان ریزش مو و تغذیه واحدهای فولیکول مو می‌ باشد و در این روش تمامی مواد مورد نیاز ریشه مو برای رشد مجدد و یا تقویت ساقه موی ضعیف، تامین می شود. مزوتراپی مو یک روش درمانی غیرتهاجمی است و هیچ نیازی به بی حسی ندارد. هرجلسه مزوتراپی مو، طی 40 دقیقه الی یک ساعت به پایان می رسد. ممکن است طبق نظر پزشک شما نیاز به چند جلسه مزوتراپی مو داشته باشید.

 

 

هزینه مزوتراپی مو

هزینه مزوتراپی مو برای هر جلسه در سال 1400 حدود 500 هزار تومان الی یک میلیون و 500 هزار تومان مشخص شده است. این محدوده قیمت به میزان نیاز مو و پوست سر شما بستگی دارد. همچنین مهارت پزشک در تزریق محلول های مغذی مزوتراپی مو، در عمق یک میلی متری پوست سر، روی هزینه پرداختی شما بستگی دارد. هزینه مزوتراپی مو به محلول هایی که مناسب موی شما هستند هم وابسته است.

کلام پایانی

کاشت مو اغلب برای افرادی که دچار طاسی شدند و شیوه های مراقبتی مو و جلوگیری از ریزش مو برای آن ها جوابگو نبوده است، مناسب می باشد. در حالی که مزوتراپی مو یک شیوه درمانی برای جلوگیری از ریزش مو می باشد. ممکن است هزینه کاشت مو از مزوتراپی مو بیشتر به نظر برسد، اما در واقع شما در هر جلسه مزوتراپی مو ملزم به پرداخت هزینه هستید ولی در کاشت مو تنها یک باز هزینه پرداخت می کنید.

شما می توانید با مراجعه به متخصصان پوست و مو در کلینیک آنیل https://anylclinic.com در مورد مشکلات ریزش موی خود مشاوره بگیرید. کلینیک آنیل با کادری مجرب و ماهر آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می‌ باشد.