هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403
ساعت 06:57
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 9 مرداد 1400 ساعت 09:35
شنبه 9 مرداد 1400 09:22 ساعت
2021-7-31 09:35:54
شناسه خبر : 349881
آیین تشییع و خاکسپاری زنده‌یاد سرور رجایی پیش از ظهر جمعه هشتم مرداد انجام شد و پیکر این ادیب برجسته فارسی زبان در قطعه ۲۹ بهشت زهرا (س) آرام گرفت.
آیین تشییع و خاکسپاری زنده‌یاد سرور رجایی پیش از ظهر جمعه هشتم مرداد انجام شد و پیکر این ادیب برجسته فارسی زبان در قطعه ۲۹ بهشت زهرا (س) آرام گرفت.

به گزارش رجانیوز پیکر زنده‌یاد محمد سرور رجایی، ادیب برجسته افغانستانی روز جمعه هشتم مرداد ۱۴۰۰ با حضور خانواده این فقید سعید، شاعران دوست‌داران ادب فارسی، جمعی از افغانستانی‌های مقیم تهران و همچنین برخی از مدیران فرهنگی کشور از غسالخانه بهشت زهرا (س) به سمت قطعه ۲۹ تشییع و در جوار مزار شهید آوینی و شهید صیاد شیرازی به خاک سپرده شد.

 

مهدی دادمان رئیس حوزه هنری، وحید جلیلی، علی محمد مودب، محسن مومنی‌شریف، میلاد عرفانپور، محمدمهدی عبدالهی و جمعی از شاعران و اعضای خانه ادبیات افغانستان در مراسم تشییع این مرحوم حضور داشتند.

 

محمد سرور رجایی، شاعر و نویسنده برجسته فارسی زبان معاصر که از مدتی پیش به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان میلاد تهران بستری بود، صبح دیروز پنجشنبه هفتم مرداد ۱۴۰۰ درگذشت. او متولد ۱۳۴۸ کابل بود. وی از سال ۱۳۷۳ به ایران مهاجرت کرده و مدیریت خانه ادبیات افغانستان و مدیریت دفتر شعر و داستان افغانستان در حوزه هنری را بر عهده گرفت.

 

از جمله آثار او می‌توان به این کتاب‌ها اشاره کرد: «در آغوش قلب‌ها: اشعار و خاطرات مردم افغانستان درباره امام خمینی»، «ماموریت خدا: هفت روایت از احمدرضا سعیدی، شهید ایرانی جهاد اسلامی افغانستان»، «گرگ‌های مهربان کوه تخت: داستانی از افغانستان» و «سفیدتر از آفتاب: گزیده‌ی شعرهای حیدری وجودی»

 

در پی رحلت محمدسرور رجایی شاعر و فرهیخته افغانستانی لشکر فاطمیون پیام تسلیتی صادر کرد. متن این پیام بدین شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

و بشر العباد الذین اذا اصابتهم مصیبه قالوا انا لله و انا الیه الراجعون

خبر رحلت شاعر، ادیب، نویسنده و پژوهشگر عزیز و ارزشی جناب آقای محمدسرور رجایی علاوه بر مردم عزیز ایران و افغانستان، ضایعه‌ای سترگ برای دوستداران محور مقاومت بود.

بر کسی پوشیده نیست که این ادیب بزرگ سال‌های متمادی زندگی خویش را صرف همدلی میان دو ملت ایران و افغانستان و هموار کردن مسیر مقاومت بدون مرز کرد و در این عرصه مرجعی قابل اتکا و قابل اعتنا بود.

جوانان در ایران و افغانستان تا سال‌ها می‌‌توانند جرعه‌های معرفت مقاومت را از آثار این نویسنده معزز بنوشند.

لشکر فاطمیون همواره در طول حیات مرحوم رجایی از ارتباط با این عزیز، بهره فرهنگی و معرفتی برده و فقدان از دست دادن ایشان را ضایعه‌ای غیرقابل جبران برای خود دانسته و از خداوند منان برای ایشان علو درجات و برای تمام بازماندگان خانواده محترم رجایی صبر زینبی طلب می‌کند. امید است جوانان مسلمان و دوستداران محور مقاومت در ایران و افغانستان راه ادیب و نویسنده عزیز را ادامه دهند.

 

 



34
پسندیدم