هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 31 فروردين 1403
ساعت 20:25
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

سه شنبه 29 تير 1400 ساعت 00:05
سه شنبه 29 تير 1400 00:04 ساعت
2021-7-20 00:05:57
شناسه خبر : 349680

خانم ها در خرید های خود همواره حساسیت و وسواس خاصی به خرج می دهند تا بهترین ها را برای خود خریداری نمایند. این حساسیت در انتخاب عطر و ادکلن نیز وجود دارد و با توجه به قیمت بالای عطرهای اصلی و تنوع در رایحه های عطرها این دقت و وسواس بیشتر به چشم می آید.

در زمان خرید عطر زنانه دانستن برخی از نکات لازم است زیرا منجر به بهترین انتخاب می شود. با ما همراه باشید تا نکاتی که در زمان خرید عطر زنانه مهم هستند را به شما معرفی کنیم.

 

 

 

نگاهی کلی به تعریف عطر و ادکلن

عطرها دارای رایحه ای خوشبو هستند که از استشمام آن ها هر کسی احساس خوشایندی خواهد داشت. عطرها از کنار هم قرار گرفتن اسانس، الکل و روغن ها ساخته می شوند که این اسانس ها می توانند از گیاهان، ادویه ها، چوب و میوه گرفته شوند. توجه به این رایحه ها در انتخاب عطر از اولویت ها می باشد.

همچنین عطرها از لحاظ ماندگاری نیز متفاوتند که پرفیوم بیشترین و ادکلن کمترین ماندگاری را دارند. البته میزان ماندگاری نیز کاملا بستگی به اصل بودن عطر دارد که باید برای خرید عطر زنانه فروشگاه های معتبر را انتخاب نمایید.

نکات بسیار مهم در زمان خرید عطر و ادکلن زنانه

قبل از خرید هر چیزی باید تا حدودی نسبت به آن آگاهی پیدا کرد تا انتخاب راحت تر و دقیق تری انجام بگیرد. در زمان خرید عطر زنانه لازم است که نکاتی را همواره مد نظر داشته باشید تا با یک انتخاب درست در مجالس و دورهمی ها بدرخشید و رایحه عطر انتخاب شده را در ذهن اطرافیان خود ماندگار کنید.

در ادامه نکات طلایی در زمان خرید عطر زنانه مورد بررسی قرار گرفته است:

رایحه عطرها و ادکلن های زنانه را در نظر بگیرید.

عطرها با رایحه های مختلفی تولید می شوند که هر کدام مورد پسند گروه خاصی است. برای شناخت بیشتر شما، این رایحه ها در زیر معرفی شده اند:

  • رایحه های شیرین که مربوط به رایحه های گل دار است. این رایحه ها از محبوبیت بالایی برخوردارند و بسیار پرفروش هستند.
  • رایحه های شرقی نوع دیگری از این دسته بندی هستند که گرم و شیرین می باشند، البته در برخی از موارد با تندی خاصی همراه می شوند.
  • رایحه های چوبی نیز بسیار پرطرفدار هستند که می توانند بوی دود، خاک و ... را در ذهن ها ایجاد کنند.
  • رایحه های میوه ای که بیشتر از مرکبات گرفته می شوند و بوی نارنگی، لیمو ترش و ... در این دسته جای می گیرند.

فصل ها را در نظر بگیرید.

عطرها دارای بویی خنک، گرم، تلخ و شیرین هستند که این ویژگی هر کدام از آن ها را برای فصلی از سال مناسب می کند. پس در زمان خرید عطر زنانه حتما این مورد را به یاد داشته باشید. به طور مثال استفاده از عطرهای گرم در فصول سرد سال توصیه می شود.

مناسبت ها در زمان خرید عطر زنانه مهم اند.

عطرها هر کدام برای مناسبت خاصی قابل استفاده هستند. عطرهای زنانه ای که در طول روز استفاده می شوند با عطرهایی که در زمان قرار های عاشقانه مورد استفاده قرار می گیرند، بسیار متفاوتند. اگر قصد خرید عطر به عنوان هدیه دارید، حتما به این مورد توجه کنید.

ماندگاری عطر از نکات مهم به شمار می آید.

ماندگاری و پخش شوندگی دو ویژگی مهم در زمان خرید عطر زنانه به شمار می آید که حتما باید به آن ها توجه شود. عطرهای با غلظت بیشتر دارای ماندگاری بالاتری هستند و عطر ها را بر همین اساس به چهار دسته تقسیم می کنند که در ادامه مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • عطر: عطرها از غلظت رایحه بالایی برخوردار هستند و بیشترین ماندگاری را دارا می باشند. این ماندگاری بالا قیمت ان را نیز افزایش می دهد.
  • ادوپرفیوم: در زمان خرید عطر زنانه ممکن است، فروشنده ادوپرفیوم را به شما پیشنهاد دهد که میزان ماندگاری کمی نسبت به عطر دارد و در نتیجه قیمتی کمتر نسبت به عطر با غلظت بالا را داراست. استفاده از ادوپرفیوم ها این روزها بسیار افزایش یافته است و برای استفاده روزانه بی نظیر است.
  • ادو تویلت: میزان ماندگاری ادو تویلت سه تا چهار ساعت است و غلظت کمتری نسبت به ادوپرفیوم ها دارند. رایحه های متنوعی در ادو تویلت ها به کار می برند که استفاده آن را بالا برده است.
  • ادکلن: ادکلن از لحاظ غلظت کمترین مقدار رایحه ها را دارد و به همین دلیل میزان ماندگاری آن نیز کوتاه است. ادکلن ها در شیشه های بزرگی به فروش می رسند و طبیعتا با توجه به غلظت کم آن ها، قیمت پایین تری نیز دارند. میزان ماندگاری ادکلن نهایتا تا دو ساعت بعد از استفاده است.

متناسب با مبلغ خود می توانید یکی از این چهار مورد را انتخاب نمایید.

عطر را مطابق با سلیقه خود خریداری نمایید.

این شمایید که عطر را استفاده می کنید، پس عطر را مطابق با سلیقه و نظر خود خریداری نمایید تا از عطر خریداری شده لذت ببرید. البته پیشنهادهای دیگران را در زمان خرید نیز بررسی کنید ولی در نهایت هر آنچه که به شما آرامش می دهد را خریداری نمایید.

 

 

 

در زمان خرید عطر اشتباهات زیر را انجام ندهید:

در زمان خرید و استفاده از عطر زنانه موارد زیر را انجام ندهید:

  • عطر را بر روی دست های خود نمالید زیرا ماندگاری آن را کم می کنید. پس عطر را فقط اسپری کنید.
  • عطرها را در مقابل نور شدید خورشید و گرما قرار ندهید زیرا خاصیت و رایحه های آن ها از بین می رود.
  • عطر را از فروشگاه های معتبر خریداری نمایید تا اصالت آن تضمینی باشد.