هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 30 فروردين 1403
ساعت 15:34
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 26 تير 1400 ساعت 15:33
شنبه 26 تير 1400 15:27 ساعت
2021-7-17 15:33:57
شناسه خبر : 349590
سوسنگرد، اهواز، حمیدیه، ماهشهر، شادگان، آبادان از جمله شهرهایی هستند که در روزهای گذشته شاهد تجمعات اعتراضی مردم بوده‌اند.
سوسنگرد، اهواز، حمیدیه، ماهشهر، شادگان، آبادان از جمله شهرهایی هستند که در روزهای گذشته شاهد تجمعات اعتراضی مردم بوده‌اند.

گروه سیاسی-رجانیوز: چند روزی می‌شود که مردم شهرهای مختلف استان خوزستان با تشنگی و بی‌آبی دست و پنجه نرم می‌کنند. خشکسالی امسال، تلف شدن دام مردم بر اثر بی‌آبی و شاید مهم‌تر از همه سوءتدبیری های دولت در ماجرای قطعی‌های مکرر برق نیز مزید بر علت شدند تا مردم خوزستان به تنگ آمده و بخواهند با حضور در خیابان‌ها اعتراض و تشنگی خود را به گوش مسئولین برسانند.

 

به گزارش رجانیوز، سوسنگرد، اهواز، حمیدیه، ماهشهر، شادگان، آبادان از جمله شهرهایی هستند که در روزهای گذشته شاهد تجمعات اعتراضی مردم بوده‌اند.

 

یک کشته در شادگان

شب گذشته (۲۵ تیرماه) برخی از مردم شادگان در اعتراض به وضعیت کم‌آبی در استان، در سطح شهر تجمع کردند. در جریان این تجمع، فرصت‌طلبان با سوءاستفاده از شرایط پیش آمده به سمت مأموران امنیتی و تجمع‌کنندگان تیراندازی کردند که متاسفانه یک تیر به جوانی ۳۰ ساله اصابت کرده و منجر به فوت وی شد

 

طبق گزارش ایسنا، مسببان این حادثه توسط نیروهای انتظامی و امنیتی شناسایی و شب گذشته برخی دستگیر شده‌اند و دستگیری دیگر افراد نیز در دستور کار است.

 

ریشه مشکلات کمبود آب کجاست؟

مردم منطقه و برخی از کارشناسان محیط زیست نیز می‌گویند که وجود سدهای متعدد در شمال این استان باعث شده تا آب به مردم شهرها و روستاها نرسد. جدای از این، کارشناسان امر معتقدند که در چند سال گذشنه وزارت نیرو بجای تأمین برق از راه استفاده از پنل‌های خورشیدی، به استفاده از نیروگاه‌های آبی روی آورده و همین موضوع باعث شده تا امروز مردم خوزستان با مشکل کم آبی مواجهه شوند.

 

پس از اعتراضات مردم خوزستان، با دستور ویژه حجت‌الاسلام محسنی‌ اژه‌ای رئیس دستگاه، روز گذشته هیئتی متشکل از نمایندگان ارشد وزارت نیرو و دادستان کل کشور برای بررسی مشکلات پیش آمده و علل وضعیت موجود، عازم استان خوزستان شد.

 

استان خوزستان در چند سال گذشته در مقایسه با دیگر استانها، بیشترین بودجه عمرانی را دریافت کرده است. علاوه بر این، از سال 98 به این سو، با موافقت رهبر انقلاب اسلامی مبلغی بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان جهت حل مشکلات مربوط به لوله کشی آب و فاضلاب، به استان خوزستان سرازیر شده است. اما حضور افراد ناکارآمد در جایگاه‌ مدیریتی خوزستان باعث شده تا این استان علیرغم برخورداری از بودجه مناسب عمرانی همچنان با مشکلات آبی مواجه باشند.

 

شاید امروز با پیگیری‌های قضایی مشکل بی‌آبی مردم خوزستان حل شود، اما این امر موقتی خواهد بود. باید گفت تا زمانی که شاهد یک تصمیم اساسی از سوی مسئولین مربوطه برای رفع این مشکلی که چندین سال است گریبان گیر مردم شده، گرفته نشود، در آینده نیز شاهد اعتراض مردم منطقه خواهیم بود.