هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 10 فروردين 1403
ساعت 14:12
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

چهارشنبه 18 فروردين 1400 ساعت 14:27
چهارشنبه 18 فروردين 1400 14:04 ساعت
2021-4-7 14:27:21
شناسه خبر : 346136
سه شنبه هفته جاری(١٧ فروردین) یک کشتی ایرانی با نام ساویز ساعت شش صبح به وقت محلی در دریای سرخ و در نزدیکی سواحل کشور جیبوتی بر اثر یک انفجار، دچار آسیب دیدگی جزئی شد.
سه شنبه هفته جاری(١٧ فروردین) یک کشتی ایرانی با نام ساویز ساعت شش صبح به وقت محلی در دریای سرخ و در نزدیکی سواحل کشور جیبوتی بر اثر یک انفجار، دچار آسیب دیدگی جزئی شد.

گروه سیاسی-رجانیوز: سه شنبه هفته جاری(١٧ فروردین) یک کشتی ایرانی با نام ساویز ساعت شش صبح به وقت محلی در دریای سرخ و در نزدیکی سواحل کشور جیبوتی بر اثر یک انفجار، دچار آسیب دیدگی جزئی شد. 

 

به گزارش رجانیوز، بنابه اعلام خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه کشورمان، بر اساس اعلام قبلی رسمی و هماهنگی‌های انجام شده با سازمان بین المللی دریانوردی به عنوان نهاد مرجع، کشتی غیر نظامی ساویز برای برقراری امنیت دریانوردی در مسیر خطوط کشتیرانی و مقابله با دزدان دریایی در منطقه دریای سرخ و خلیج عدن مستقر شده بود. این کشتی عملا به عنوان ایستگاه لجستیکی (پشتیبانی فنی و تدارکات ) ایران در دریای سرخ عمل میکرد و لذا مشخصات و ماموریت این کشتی قبلا به صورت رسمی به آن سازمان اعلام شده بود.

 
خطیب زاده‌ گفت: در اثر حادثه رخ داده خوشبختانه هیچگونه خسارت جانی بوجود نیامده است و بررسی های فنی در مورد چگونگی این حادثه و منشاء آن در حال انجام است و کشورمان کلیه اقدامات لازم از طریق مراجع بین المللی را در این خصوص انجام خواهد داد.
 
ساعاتی پس از انتشار خبر حمله به کشتی ساویز، رسانه آمریکایی نیویورک‌تایمز ضمن اعلام اینکه حمله به کشتی ساویز از سوی رژیم صهیونیستی انجام شده، به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت: رژیم صهیونیستی ایالات متحده  را از حمله به کشتی ایرانی در دریای سرخ مطلع کرده است.
 
در همین رابطه شبکه خبری العالم به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که در صورت مسجل شدن حمله رژیم صهیونیستی به کشتی ساویز، پاسخ ایران قطعی خواهد بود.
 
درگیری دریایی اخیر جمهوری اسلامی و رژیم صهیونیستی از اسفند ماه سال گذشته و همراه با مورد هدف قرار گرفتن کشتی نظامی رژیم صهیونیستی با نام هلیوس رِی آغاز شد و روزهای ابتدایی فروردین ماه سال جاری نیز جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به شیطنت‌های دریایی رژیم صهیونیستی، دیگر کشتی نظامی این رژیم با نام لوری را مورد هدف قرار داد.