هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 31 فروردين 1403
ساعت 15:56
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

دوشنبه 25 اسفند 1399 ساعت 13:15
دوشنبه 25 اسفند 1399 13:13 ساعت
2021-3-15 13:15:41
شناسه خبر : 345587
سایبان ماشین یا سایبان خودرو، محصولی است که هدف آن محافظت از ماشین در برابر عوامل طبیعی مثل نور خورشید، باران، برف و ... می‌باشد.

انواع سایبان ماشین

سایبان‌های خودرو دارای انواع مختلفی می‌باشند که هر کدام ویژگی و کاربرد خاص خود را دارند:

 

سایبان خفاشی ماشین

یکی از انواع سایبان‌های ماشین، سایبان خفاشی می‌باشد که به نوعی سایبان همراه می‌باشد. این نوع سایبان برای ماشین‌های آفرودی نیز مناسب می‌باشد. این نوع سایبان علاوه بر ایجاد سایه برای ماشین، مقداری سایه به منظور نشستن افراد نیز ایجاد می‌کند.

 

سایبان همراه خودرو

یکی دیگر از سایبان‌های ماشین، سایبان همراه خودرو می‌باشند. یکی از ویژگی‌های این نوع سایبان این است که می‌توان آن را همیشه در ماشین خود داشت. از این نوع سایبان خودرو ماشین می‌توان در زمان پارک خودرو و همین طور در دشت‌ها و در هر مکانی از آن ها استفاده کرد.

 

 

کاربرد سایبان خودرو

یکی از اموال با ارزش افراد، خودروهایشان می‌باشد. با توجه به قیمت‌های بسیار زیاد خودروها در بازار، امروزه باید از این وسایل گران بهاء به بهترین شکل ممکن محافظت کرد. علاوه بر این مورد سالم بودن بدنه و رنگ ماشین همچنین در خرید و فروش ماشین‌ها بسیار تأثیر دارد، به همین خاطر حفاظت از بدنه ماشین موضوع بسیار مهمی است که بهترین کار برای حفظ آن، استفاده از سایبان پارکینگ خودرو می‌باشد.

 

نقش سایبان خودرو

سایبان ماشین در واقع نقش یک محافظ را برای خودرو شما در مقابل باران های اسیدی، شیره درختان، برف سنگین، اشعه نور خورشید، فضولات پرندگان و ... ایفا می‌کند که موجب می‌شود ظاهر خودرو شما به هم نخورد و قیمت آن کاهش پیدا نکند.

 

قیمت سایبان ماشین

قیمت سایبان خودرو کاملاً به نوع و مواد به ‌کار رفته در آن و همین طور اندازه‌ی آن بستگی دارد. شما می‌توانید برای مشاهده دقیق قیمت‌های سایبان‌های خودرو وارد سایت مهرگستر شوید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

 

سایبان پارکینگ

یکی دیگر از انواع سایبان‌های خودرو، سایبان پارکینگ می‌باشد. این نوع سایبان به‌گونه‌ای می‌باشد که می‌توان آن ر ا در پارکینگ خانه‌ها و یا در جلوی منازل و یا در حیاط خانه‌ها نصب کرد و از آنها استفاده کرد.

 

 

 

مزایا سایبان ماشین

مزایای موجود در استفاده از سایبان ماشین جزو موارد مهمی است که باید قبل از تهیه آن بدانید. این مزایا عبارت‌اند از:

  • استفاده از سایبان پارکینگ برای ماشین باعث می‌شود از آسیب رسیدن به رنگ خودرو که بر اثر نور آفتاب اتفاق می‌افتد، جلوگیری شود.
  • استفاده از سایبان ماشین باعث می‌شود از افت 10 الی 20 درصدی ارزش ماشین، جلوگیری شود.
  • به کارگیری سایبان خودرو موجب حفظ سلامت می‌شود زیرا از بالا رفتن دمای داخل ماشین و انتشار گازهای سمی ناشی از آن، جلوگیری می‌کند.
  • استفاده از سایبان موجب می‌شود تمیزی ماشین بعد از کارواش حفظ شود.
  • از ماشین در برابر باران های اسیدی محافظت می‌کند.
  • همچنین یکی دیگر از مزایای استفاده از سایبان پارکینگ موجب جلوگیری از کثیفی خودرو بر اثر فضولات پرندگان می‌باشد.

ارزیابی یک سایبان از نظر صرفه اقتصادی

 

  • همچنین باعث می‌شود از ریزش شیره درختان بر روی خودرو جلوگیری شود.

 

سایبان پارکینگ

همانطور که در قسمت انواع سایبان‌های ماشین گفتیم، یکی از انواع سایبان‌های خودرو سایبان پارکینگ یا پارکینگ اداری می‌باشد. این نوع سایبان خود به دو دسته کلی ثابت و متحرک تقسیم می‌شود.

 

محل‌های نصب سایبان پارکینگ

از این نوع سایبان می‌توان در محیط‌های متفاوتی استفاده کرد. بیشترین مکان‌هایی که از این نوع سایبان استفاده می‌کنند، محیط‌های اداری، کارخانه‌ها، دانشگاه ها، بیمارستان ها و... می‌باشد که اصطلاحاً به آن ها پارکینگ اداری نیز می‌گویند. همانطور که می‌دانید در پارکینگ اداری تعداد زیادی ماشین باید مدت زمان زیادی در زیر تابش نور خورشید قرار گیرند، پس بهتر است برای این منظور از سایبان خودرو استفاده شود.

همین طور در برخی از ویلاها و ساختمان‌ها که پارکینگ آنها قسمتی از حیاط خانه می‌باشد، می‌توانند از سایبان پارکینگ برای این منظور استفاده کنند.

 

مواردی که در ساخت سایبان پارکینگ رعایت می‌شود :

 

استحکام سازه :

یکی از مهم ترین مواردی که در ساخت سایبان مورد توجه قرار گرفته می‌شود، استحکام سایبان پارکینگ یا پارکینگ اداری می‌باشد. اغلب جنس این سایبان‌ها از فولاد، آلومینیوم و آلوموود می‌باشد و همین طور جنس سقف آنها از پلی کربنات، چادر ضد آب یا ایرانیت فلزی می‌باشد.

 

متراژ فضای آزاد :

این نوع سایبان برای فضاهایی با متراژ پایین نیز روشی در نظر گرفته است. پس اگر فضای حیاط شما کوچک است این امکان را دارید تا از سایبان‌های جمع شونده مثل: سایبان برقی و سایبان چتری پایه کنار استفاده کنید تا در مواردی که به آن احتیاج ندارید از فضای باز آن استفاده کنید. چنانچه فضای زیادی دارید می‌توانید از سایبان پارکینگ ثابت و پیش ساخته استفاده کنید.

 

شرایط آب و هوایی :

نکته‌ی دیگر که در ساخت سایبان‌ها رعایت می‌شود شرایط آب و هوایی می‌باشد. اگر قرار است از سیبان ماشین در مناطق مرطوب و پر باران استفاده شود، حتماً باید از چادرهای ضد آب در ساخت آن به کار گرفته شود و همین طور باید از جنسی باشد که دچار زنگ زدی نشود.

 

زیبایی :

یکی دیگر از مواردی که باید در زمان ساخت سایبان خودرو به آن توجه کرد، زیبایی می‌باشد. توجه داشته باشید که هر محیطی زیبایی خاص خود را دارد و اگر قرار است وسیله‌ای به آن اضافه شود باید زیبایی کلی محیط را در نظر گرفت تا زیبایی آن به هم نریزد.

 

سایبان همراه خودرو

در ادامه سایبان همراه خودرو را به صورت کامل برسی خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

 

 

 

سایبان همراه خودرو چیست؟

همانطور که از نام این سایبان مشخص است، نوعی سایبان می‌باشد که امکان حمل و نقل آن وجود دارد و می‌توان از آن در هر مکانی استفاده کرد.

 

انواع سایبان‌های همراه خودرو

سایبان‌های همراه نیز مانند پارکینگ اداری دارای انواع مختلفی می‌باشد و در مدل‌های متفاوتی وجود دارد. مدل‌های مثل چادری، سایبان‌های چتری، متحرک و ... . به عنوان نمونه باید بگویم مثلاً یکی از مدل‌های آن بر روی باربند خودرو قرار می‌گیرد و مانند چتر عمل می‌کند و از خودرو در برابر باران و نور آفتاب محافظت می‌کند. نوعی دیگر از آنها مانند چادر مسافرتی عمل می‌کند و به طور کامل مستقل از ماشین می‌باشند و حتی این امکان وجود دارد که از آنها برای اهداف دیگری استفاده کرد. نوع دیگر این سایبان که متحرک نام دارد شامل پایه‌های متحرک می‌باشد و این امکان را دارند که هم‌زمان هم خودرو و هم تعدادی از افراد را در برابر نور خورشید حفظ کنند. هر کدام از این نوع ها با توجه به جنس پارچه و ابعاد، قیمتی متفاوت دارند.

 

سایبان خفاشی ماشین

یکی دیگر از نوع‌های سایبان خودرو، سایبان خفاشی می‌باشد. همانطور که گفته شد در مکان‌هایی که فضا به اندازه کافی وجود ندارد و نمی‌توان از سایبان ثابت استفاده کرد، می‌توان از سایبان‌های همراه استفاده کرد. سایبان خفاشی نیز یکی از انواع سایبان‌های همراه می‌باشد. استفاده از این نوع سایبان ماشین نیازی به زمان یا منطقه‌های خاصی ندارد و هر زمان که نیاز باشد این امکان وجود دارد تا از آنها بهره ‌مند شوید. همین طور می‌توان این سایبان را نیز به راحتی حمل و نقل کرد.

 

مزایا سایبان خفاشی

این نوع سایبان را می توان برای انواع ماشین ها چه شاسی بلند و چه معمولی استفاده کرد. استفاده از این نوع سایبان در اندازه های مختلف مزایای زیادی مثل حفاظت ماشین و یکسری افراد در برابر نور خورشید، باران، برف، باد و طوفان، فضولات حیوانات و ... دارد. یکی دیگر از مزایای این سایبان نصب راحت آن بر روی باربر هر نوع ماشینی می باشد.