هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 31 فروردين 1403
ساعت 07:09
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

دوشنبه 11 اسفند 1399 ساعت 13:17
دوشنبه 11 اسفند 1399 12:21 ساعت
2021-3-1 13:17:20
شناسه خبر : 344966
صادق خرازی از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب و دبیر کل حزب ندای ایرانیان، در مصاحبه‌ای، حسن روحانی و مقامات دولتی را به فرار از پاسخگویی متهم کرده است.
صادق خرازی از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب و دبیر کل حزب ندای ایرانیان، در مصاحبه‌ای، حسن روحانی و مقامات دولتی را به فرار از پاسخگویی متهم کرده است.

گروه سیاسی-رجانیوز: درحالی که قاطبه اصلاح‌طلبان برای فرار از پاسخگویی بابت عملکرد دولت حسن روحانی، مقصر تراشی کرده و مشکلات ناکارآمدی حسن روحانی و دولتش را به گردن دیگران می‌اندازند، صادق خرازی از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب و دبیر کل حزب ندای ایرانیان، در مصاحبه‌ای، حسن روحانی و مقامات دولتی را به فرار از پاسخگویی متهم کرده است.

 

به گزارش رجانیوز، خرازی در گفتگویی که با خبرگزاری دولتی ایسنا داشت، ضمن اشاره به روحیه استبدادی و دیکتاتور مآبی دولتی‌ها، گفته است: پاسخگو نبودن دولت ها به یک فرهنگ تبدیل شده است. سال گذشته دولت طرح افزایش قیمت بنزین را اجرا کرد و همه می دانستند این کار خلاف است، اما بعد از ایجاد اعتراضات رئیس جمهور اعلام کرد که من بی خبر بودم. اگر من جای رئیس جمهور بودم اعلام می کردم این جراحی برای اقتصاد کشور لازم است و اگر لازم باشد من جانم را در این راه می دهم. در حالیکه رئیس جمهور اینگونه رفتار نکرد و بدتر از آن یکی از نزدیکان رئیس جمهور گفت باید از روحانی ممنون باشیم که خود را در معرض اتهام قرار داد و ایثار کرد.  این نوع ادبیات، ناکارآمدی را امری واقعی می کند.

 

دبیرکل حزب اصلاح‌طلب ندای ایرانیان در ادامه مصاحبه خود با اشاره به مقصر تراشی دولت و اصلاح‌طلبان از نهادهای زیر مجموعه رهبری، گفت: برخی معتقد هستند که ناکارآمدی دولت ها به دلیل دخالت نهادهای زیر نظر رهبری است. اینطور نیست. چرا وقتی نهادهای زیرمجموعه رهبری در بخش دفاعی دخالت می کند، موفق بوده و از سایر بخش ها جلوتر است به گونه ای که ایران در دو هزار سال گذشته چنین قدرت دفاعی در خاورمیانه نداشته است؟ اگر آنقدر که شهید سردار سلیمانی در مقاومت و بخش دفاع ما موفق بودند، در آداب حکومتداری هم موفقیت داشتیم، ایران مشکلی نداشت. من تحریم را مشکل ناکارآمدی نمی دانم، البته تحریم را ذاتا امر خوبی نمی دانم و معتقدم تحریم نعمت نیست، بلکه نقمت است اما ناکارآمدی بیشتر از آنکه به تحریم یا بحث های ایدئولوژیک و انتزاعی مرتبط بدانم، به عوامل ساختاری و تشخیص هویت فکری دولتمردان ایران مرتبط می دانم.

 

صادق خرازی در بخش دیگری از گفتگویش، با اشاره به اینکه مطرح کردن دولت پنهان فقط برای فرار رو به جلو و عدم پاسخگویی است، اظهار کرد: احمدی نژاد شش سال ثابت کرد که رئیس جمهور می تواند نفر اول اجرایی در کشور باشد. شهید رجایی فرد مقتدری بود. اگر ناهماهنگی بوده است خودمان ایجاد کرده ایم.  وقتی سیاست مبتی بر محدودسازی است و اقتصاد، انحصار سازی و خصوصی سازی، خاص سازی است، طبیعی است دولت پنهان، قاچاق و افراد سوگلی شکل بگیرد. اگر خود دولت و رئیس جمهور دنبال شفاف سازی بوده و اجازه ندهند افراد خانواده و نزدیکانش از رانت بهره ببرند و مردم این را حس کنند، دیگر راه و دولت پنهان بوجود نمی آید. در واقع دولت پنهان نتیجه عملکرد دولت رسمی است که نمی تواند پاسخگو باشد.