هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403
ساعت 02:15
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 9 اسفند 1399 ساعت 13:23
شنبه 9 اسفند 1399 12:33 ساعت
2021-2-27 13:23:36
شناسه خبر : 344830
عملیات سرنوشت ساز آزادی استان مأرب یمن که چند روزی از آغازش توسط ارتش و نیروهای انصارالله یمن می‌گذرد، به مراحل حساس و تعیین کننده‌ای رسیده است.
عملیات سرنوشت ساز آزادی استان مأرب یمن که چند روزی از آغازش توسط ارتش و نیروهای انصارالله یمن می‌گذرد، به مراحل حساس و تعیین کننده‌ای رسیده است.
گروه بین‌الملل-رجانیوز: عملیات سرنوشت ساز آزادی استان مأرب یمن که چند روزی از آغازش توسط ارتش و نیروهای انصارالله یمن می‌گذرد، به مراحل حساس و تعیین کننده‌ای رسیده است.
 
مأرب به لحاظ ژئوپلیتکی، اهمیت بسیاری دارد. از یک سو به صنعا، پایتخت یمن نزدیک است و از سویی دیگر منابع نفتی یمن در این استان قرار گرفته است.
 
بنا بر آمار غیررسمی پالایشگاه «صافر» که منبع تولید نفت و گاز استان مأرب است، سالانه بیش از 700 هزار تُن گاز و روزانه 9 الی 18 هزار بشکه نفت تولید می‌کند.
 
علاوه بر این، استان مأرب در چند این چند سالی که از آغاز جنگ می‌گذرد، به مرکز اصلی نظامیان منصور هادی و ائتلاف سعودی تبدیل شده است. از همین رو آزادسازی و تسلط بر این استان، برای ارتش و نیروهای انصارالله یمن دستاورد بزرگی خواهد بود.
 
به گزارش رجانیوز، طبق آخرین اخبار منتشره از عملیات آزادسازی مأرب، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با آزادسازی «جبل البلق القبلی»، به هفت کیلومتری این شهر رسیدند.
 
یمن| فراخوان برای یکسره کردن نبرد آزادی «مأرب»/ عملیات منحصر به فرد  انصارالله در قلب دشمن- اخبار آسیای غربی - اخبار بین الملل تسنیم | Tasnim
 
همچنین شب گذشته منابع یمنی از وقوع انفجارهایی در استان مأرب خبر داده و اعلام کردند که منطقه سوم نظامی وابسته به ائتلاف سعودی هدف قرار گرفته است. در پی این حمله، عبدالغنی شعلان فرمانده نیروهای ویژه وابسته به دولت دست نشانده عربستان در مأرب، به هلاکت رسیده است.
 
هلاکت فرمانده نیروهای ویژه دولت خودخوانده یمن در مأرب
 
به نظر می‌رسد ارتش و انصارالله یمن با دستاوردهای بزرگی که اخیراً داشتند، در یک قدمی پیروزی نهایی و آزادسازی کامل مأرب قرار دارند و در روزهای آتی باید منتظر اعلام خبر پاکسازی و بازپس گیری کامل مأرب باشیم.