هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
سه شنبه، 4 ارديبهشت 1403
ساعت 18:15
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

يكشنبه 7 دى 1399 ساعت 14:19
يكشنبه 7 دى 1399 14:07 ساعت
2020-12-27 14:19:17
شناسه خبر : 343038
نگاهی به حال و روز اقتصاد کشور از دریچه آمارها به‌خوبی عملکرد دولت روحانی در عرصه اقتصاد و شکست ایده محوری آن را نشان می‌دهد؛ ایده‌ای که بهبود وضعیت معیشتی مردم را از مسیر مذاکره با آمریکا دنبال می‌کرد.
نگاهی به حال و روز اقتصاد کشور از دریچه آمارها به‌خوبی عملکرد دولت روحانی در عرصه اقتصاد و شکست ایده محوری آن را نشان می‌دهد؛ ایده‌ای که بهبود وضعیت معیشتی مردم را از مسیر مذاکره با آمریکا دنبال می‌کرد.

گروه اقتصادی رجانیوز: کمتر از یک سال تا پایان عمر دولت تدبیر و امید باقی‌ مانده است. در طول هفت سال گذشته ایده اصلی دولتمردان برای اداره کشور و بهبود وضعیت معیشتی مردم مذاکره با آمریکا و تبدیل شدن جمهوری اسلامی به یک کشور «عادی» در عرصه بین‌الملل بوده است. ایده‌ای که امروز شکست آن بر همگان مبرهن است و ماحصل آن شرایط بسیار بد اقتصادی امروز می‌باشد. نگاهی به حال و روز اقتصاد کشور از دریچه آمارها به‌خوبی عملکرد دولت روحانی در عرصه اقتصاد و شکست ایده محوری آن را نشان می‌دهد.

 

۹ ماهه اول سال ۹۹، رکورد متورم ترین سال دو دهه اخیر اقتصاد ایران را شکست

به گزارش رجانیوز، شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی مناطق شهری کشور در ۹ ماه نخست امسال ۳۹.۲ درصد افزایش یافته است. با احتساب این آمار  سال ۱۳۹۹ تا به امروز، متورم‌ترین سال دو دهه اخیر نام گرفته است. البته رکورد قبلی این عرصه نیز به سال ۹۷ بازمی‌گردد و در اختیار دولت روحانی قرار دارد.

 

 

دولت روحانی رکورد سقوط ارزش دلاری حداقل دستمزد کارگران را شکست

ارزش دلاری حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۳۹۹ به پایین‌ترین سطح خود در دو دهه اخیر سقوط کرد تا دولت روحانی رکورد منفی دیگری در کارنامه سیاه خود به جای بگذارد. بالاترین رکورد ارزش دلاری حداقل دستمزد کارگران به دولت دهم و سال ۱۳۸۹ مربوط است که حداقل حقوق کارگران معادل ۲۸۵.۸ دلار بود.

 

 

افزایش ۶۰۳ درصدی قیمت مسکن در تهران از ابتدای دولت روحانی تاکنون 

طبق گزارش بانک مرکزی در ابتدای دولت یازدهم قیمت هر متر مربع مسکن در تهران ۳ میلیون و ۸۶۹ هزار تومان بود که با افزایش قیمتی بی‌سابقه در آبان امسال از ۲۷ میلیون تومان هم عبور کرد و به متری ۲۷ میلیون و ۱۹۳ هزار تومان رسید.

 

بر این اساس، از ابتدای دولت یازدهم تا آبان امسال قیمت مسکن در تهران ۶۰۳ درصد افزایش یافته است.

 

لازم به ذکر است در دوره هشت‌ساله دولت‌های نهم و دهم قیمت مسکن در تهران حدود ۵۲۲ درصد افزایش یافته بود. بنابراین جهش قیمت مسکن در تهران در دولت روحانی، تاکنون نزدیک ۸۰ واحد درصد بیشتر از دولت قبل بوده است.

 

 

دستان خالی روحانی در جذب سرمایه‌گذار خارجی؛ فقط ۹ میلیارد دلار!

آمار وزارت اقتصاد بیانگر آن است که در هشت سال دولت‌های نهم و دهم مجموعا نزدیک به ۲۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی جذب کشور شده است. در حالی که در ۷ سال عملکرد دولت روحانی کمتر از ۹ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده است! این اتفاق درحالیست که جذب سرمایه‌گذار خارجی یکی از اهداف اصلی روحانی برای بهبود شرایط اقتصادی کشور بوده است.

 

 

 



دیدگاه کاربران

ماخواستار محاکمه خیانت کاران وسازشکاران ودشمنان داخلی ازهرجناح وطیفی که می باشند هستیم از قوه قضائیه می خواهیم برخورد کنند.