هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403
ساعت 13:35
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 6 دى 1399 ساعت 12:42
شنبه 6 دى 1399 12:41 ساعت
2020-12-26 12:42:19
شناسه خبر : 342993

احداث و راه‌اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی مسیر خاص خود را دارا است. ساخت سوله نیز به عنوان یک واحد صنعتی و تولیدی از این امر مستثنی نمی‌باشد. ساخت و راه‌اندازی سوله، از اولین قدم‌ها تا انتهایی‌ترین آن یعنی بهره‌برداری و شروع تولید، مراحل و مسیر مشخصی را خواهد داشت. آگاهی از این مراحل به حتم برای کسانی که می‌خواهند ساخت سوله را آغاز کنند اولین و ابتدایی‌ترین قدم محسوب می‌شود. آنچه در این میان مهم بوده و باید به آن توجه کامل داشته باشید این امر است که اطلاعات و داده‌های دریافتی را در این زمینه، از محل مطمئن و موثق به دست آورید تا بتوانید به آن‌ها اعتماد کافی داشته باشید. چرا که شما برای بهره‌برداری و تولید در سوله‌ای که قصد ساخت آن را دارید، برای انجام اموراتی همچون دریافت وام، دریافت نشان استاندارد، دریافت یارانه انرژی، جذب سرمایه‌گذار، شرکت در نمایشگاه‌ها، وارد کردن منابع از دیگر کشورها، تهیه زمین در شهرک صنعتی و غیره نیاز به مجوز قانونی خواهید داشت تا بتوانید ساخت سوله و سپس تولید را به بهترین شکل ممکن پیش ببرید. برهمین اساس می‌خواهیم دراین مقاله با استفاده از اطلاعات به دست آمده از مجموعه سوله ساز به عنوان یکی از بهترین تیم‌های ساخت سوله در ایران، شما را برای ساخت سوله و دریافت تأیید جواز و مراحل قانونی آن راهنمایی کنیم تا بتوانید راحت‌تر و سریع‌تر تولید و کسب و کار خود را راه بیندازید.

مراحل قانونی ساخت سوله کدام هستند؟

مراحل قانونی ساخت سوله چندین مرحله است که به صورت کلی به آن نگاهی می‌اندازیم:

  1. اولین قدم شما تهیه جواز شغل مورد نظر، هدف احداث سوله با کاربری و با متراژ مناسب است.
  2. دومین قدم شما تهیه زمین از شرکت شهرک‌ها می‌باشد. در متراژی که در نظر گرفته می‌شود باید به فکر فضای آتش نشانی، فضای سبز، محوطه سازی و غیره باشید.
  3. سپس به دنبال دریافت معرفی نامه‌های لازم جهت تهیه نقشه ساخت سوله و مجوز احداث ‌باشید.
  4. پس از همکاری با طراحان ماهر و حرفه‌ای سوله ساز نقشه تهیه شده را به نظام مهندسی تحویل داده تأییدیه نقشه را دریافت خواهید کرد.
  5. در قدم پنجم شما کپی A3 نقشه‌های تأیید شده برای مجوزساخت سوله توسط نظام مهندسی را به شرکت شهرک‌ها تحویل می‌دهید و پیگیر مجوز انشعاب‌های آب، برق، گاز و غیره می‌شوید.
  6. سپس به اولین مرحله اجرایی یعنی لایه‌برداری و خاک‌برداری و مسطح سازی، همراه با پیمان کاران ماهر در این زمینه وارد می‌شوید.
  7. نقشه ساخت سوله در مراحل اجرایی بسیار مهم هستند پس حتماً در زمینه تهیه نقشه بسیار دقت کنید. چرا که معماران و مهندسان تعیین می‌کنند مطابق با نقشه به آلموتوربندی و قالب بندی فونداسیون سازه بپردازید.
  8. سپس طی دو مرحله توسط ناظر سازمان و ناظر مقیم یا غیرمقیم سازه، مرحله اولیه ساخت سوله نظارت شده و به تأیید نظام مهندسی می‌رسد.
  9. سپس وارد مرحله اخذ مجوز بتن ریزی و آزمایش بتن می‌شوید.
  10. همزمان با اجرای فونداسیون به سوله سازی و اسکلت فلزی بپردازید.
  11. پس از تأیید ناظر سازمان و ناظر سازه، قطعات سوله به محل حمل شده و نصب می‌شوند. سپس مهندسان ناظر مجدداً اسکلت فلزی سوار شده بر بتن‌ها را تأیید می‌کند و به شما مجوز دیوار چینی و پوشش بدنه و سقف صادر شده و مرحله کار اجرایی را به پایان می‌رسانید.
  12. پس از اتمام مراحل ساخت سوله و گذراندن مراحل قانونی ساخت سوله تجهیز کنید و کسب و کار خودتان را آغاز کنید.

برای دریافت مجوز ساخت سوله به کجا مراجعه کنیم؟

همانگونه که گفتیم اولین قدم شما قبل از خرید زمین، سوله، ماشین آلات و غیره اخذ مجوز ساخت سوله می‌باشد. یعنی شما قبل از اینکه سوله یا تجهیزاتی را خریداری کنید باید اجازه تأسیس داشته باشید. برای این امر شما طرح توجیهی را تهیه می‌کنید و آن را به سازمان مربوطه‌ای که باید از آنجا مجوز ساخت سوله را دریافت کنید، ارائه دهید. نهاد و یا سازمانی که مجوز ساخت سوله را برای شما صادر می‌کند بستگی به کسب و کار و شغلی دارد که می‌خواهید داشته باشید. اگر به دنبال تولید هستید با وزارت صنعت، معدن و تجارت سر و کار دارید. اگر به دنبال تولید محصولات کشاورزی هستید، با وزارت جهاد کشاورزی سروکار دارید و اگر می‌خواهید وارد حوزه گردشگری و صنایع دستی شوید باید از وزارت صنایع دستی و گردشگری اقدام کنید. بر همین اساس پس از تصمیمی که می‌گیرد طرح توجیهی را تهیه و به هر کدام از نهادهای مربوطه ارائه دهید. طرح توجیهی که شما ارائه می‌دهید یک طرح اولیه و کلی است که نشان می‌دهد شما می‌خواهید چگونه مراحل ساخت سوله را انجام دهید و از چه مواد و مصالحی برای چه نوع کاربری و با چه هدفی، استفاده خواهید کرد. بر همین اساس در این زمینه حتماً از کارشناسان و تیم حرفه‌ای مشاوره بگیرید و کار را به آن‌ها بسپارید.

ساخت سوله را به کجا بسپارم؟

یکی از دغدغه‌های اصلی و مهم تمام کارفرمایانی که همانند شما تازه شروع به کار خواهند کرد دو مسئله اصلی می‌باشد: اول اینکه مراحل قانونی ساخت سوله را چگونه بگذرانید و دوم اینکه طراحی و ساخت سوله را به کجا بسپارید. چرا که در ابتدایی‌ترین قدم‌ها هستید و می‌دانید برای اجرایی شدن ایده‌ای که دارید با هزینه‌های ثابت و اولیه مواجه هسید. یکی از عمده نگرانی‌ها در میان این است که در قبال هزینه‌های که می‌کنید به دنبال بالاترین کیفیت‌ها هستید چرا که می‌دانید پس از احداث سوله تا چند سال ممکن است توان تحمیل هزینه‌های ثابت را نداشته باشید. با درک این دغدغه‌ها است که ما نیز به ارائه مطالبی در این زمینه همراه با معرفی یکی از بهترین تیم‌های طراحی و ساخت سوله در ایران پرداخته‌ایم.

مجموعه سوله‌ساز در زمینه طراحی و ساخت سوله فعالیت می‌کند و همراه با تیم خلاق، توانگر و حرفه‌ای خود توانسته است اعتبارهای بین‌المللی را در زمینه تخصص خود یعنی طراحی و ساخت سوله به دست آورد. سوله ساز به دنبال این است که با طراحی درست و حرفه‌ای به همراه روش صحیح اجرای سوله علاوه بر تضمین استحکام سوله به مقدار قابل توجهی شما را در زمینه هزینه‌های تمام شده ساخت سوله کمک کند و تا با صرف مناسبت‌ترین هزینه‌ها، مطلوب‌ترین کیفیت را به شما ارائه دهند. بر همین اساس شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت (soole-saz.com) با تیم توانگر و متخصص سوله ساز، ارتباط بگیرید و راهنمایی‌های لازم را در زمینه اخذ مجوز ساخت سوله دریافت کنید و سپس با خیالی آسوده طراحی و ساخت سوله را به تیم حرفه‌ای سوله ساز بسپارید و خود به دنبال راه‌اندازی کسب و کار و مدیریت دیگر امور باشید. اعتبار مجموعه سوله ساز بر مبنای اعتماد و رضایت خاطر شما پایه‌ریزی شده و هدفشان موفقیت و پیشرفت شماست.