هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403
ساعت 04:53
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 29 آذر 1399 ساعت 10:20
شنبه 29 آذر 1399 10:12 ساعت
2020-12-19 10:20:22
شناسه خبر : 342722
پس از اعلام خبر گزارش مسابقه فینال لیگ قهرمانان آسیا توسط عادل فردوسی پور، تعداد مخاطبان صفحه فارسی AFC رو به افزایش گذاشت.
رشد مصنوعی صفحه AFC با جنجال مافیای اخبار ورزشی

آیا جریان قمار و فحشای اینستاگرام پشت جنجال فردوسی‌پور مخفی شده است؟

پس از اعلام خبر گزارش مسابقه فینال لیگ قهرمانان آسیا توسط عادل فردوسی پور، تعداد مخاطبان صفحه فارسی AFC رو به افزایش گذاشت.
گروه ورزش-رجانیوز: پس از اعلام خبر گزارش مسابقه فینال لیگ قهرمانان آسیا توسط عادل فردوسی پور، تعداد مخاطبان صفحه فارسی AFC رو به افزایش گذاشت. اما پس از گذشت چند ساعت این رشد به ناگاه حالتی غیرطبیعی به خود گرفت و در ساعات پایانی شب، تعداد دنبال‌کنندگان این صفحه از یک میلیون نفر گذشت.
 
به گزارش رجانیوز، جالب توجه است که صد هزار نفر آخر این تعداد تنها در چند دقیقه اضافه شده و این امری است که حتی با روند رشدهای بسیار بالای اینستاگرام نیز همخوانی ندارد. علاوه بر این سرعت رشد این صفحه از ساعات ابتدایی امشب ثابت شده و دقیقا هر ۴ دقیقه ۱۰ هزار نفر رشد دارد. این بدان معناست که افزایش اعضای این صفحه  حداقل در لحظات اخیر حالت تصاعدی نداشته و کاملا رباتیک و ساختگی صورت می‌گیرد.
 
شبکه گسترده رسانه‌ها و کانال‌های اخبار ورزشی که از گذشته به جانبداری از فردوسی‌پور شناخته می‌شده، در ساعات اولیه تلاش فراوانی در راستای دمیدن در این فضا داشت. جریانی که همیشه باعث می‌شد تا تیم سابق برنامه نود سر پا بماند و برای صداوسیما رجز بخواند.
 
اما با اقدام درست و مقاومت قاطعانه شبکه سه در تغییر ترکیب برنامه نود، فردوسی‌پور تا به امروز پیوسته در حاشیه بود و حتی مافیای رسانه‌ای حامی وی نتوانست فضای مجازی را در حمایت از فردوسی پور برای ساخت یک برنامه در تلویزیون‌های اینترنتی همراه خود کند.
 
به هر حال شواهد حاکی از این است که این افزایش مصنوعی در آمار مخاطبان صفحه AFC نمی‌تواند حاصل مدیریت مافیای رسانه‌ای حامی فردوسی‌پور باشد و احتمالا رد پای جریان‌هایی که در یک سال اخیر با لایوهای مبتذل اینستاگرامی شبکه‌ای از سایت‌های شرط‌بندی و قمار را سازماندهی کرده بودند، در این پروژه نیز قابل ردیابی است.
 
رجانیوز به زودی اطلاعات بیشتری از این پرونده را منتشر خواهد کرد.