هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 10 فروردين 1403
ساعت 18:09
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

چهارشنبه 30 مهر 1399 ساعت 12:40
چهارشنبه 30 مهر 1399 12:08 ساعت
2020-10-21 12:40:15
شناسه خبر : 341058
علی اصغر پیوندی، رئیس سابق هلال احمر در دولت روحانی که ۱۲ آذر ماه سال گذشته به اتهام اختلاس و تصرف غیرقانونی در اموال هلال احمر بازداشت شده بود به ۱۲ سال حبس تعزیری، رد مال و پرداخت حدود ۱۴۰ هزار یورو و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شد.
علی اصغر پیوندی، رئیس سابق هلال احمر در دولت روحانی که ۱۲ آذر ماه سال گذشته به اتهام اختلاس و تصرف غیرقانونی در اموال هلال احمر بازداشت شده بود به ۱۲ سال حبس تعزیری، رد مال و پرداخت حدود ۱۴۰ هزار یورو و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شد.
گروه سیاسی-رجانیوز: ۱۲ آذر ماه سال گذشته بود که خبر بازداشت علی اصغر پیوندی به اتهام اختلاس و تصرف غیرقانونی در اموال هلال احمر منتشر شد. حال پس از گذشت نزدیک به یک سال حکم دادگاه رئیس سابق جمعیت هلال احمر صادر شد.
 
به گزارش رجانیوز، احضارهای پی‌درپی رئیس سابق جمعیت هلال احمر که از شهریور ماه سال گذشته خبرساز شده بود سرانجام منجر به بازداشت او در تاریخ دوازدهم آذر همان سال، درست یک روز بعد از استعفا از ریاست هلال احمر، توسط سازمان اطلاعات سپاه شد. 
 
لازم به ذکر است که پیوندی ساعاتی بعد از بازداشت با وثیقه ۳ میلیارد تومانی آزاد شد.
 
 
۲۹ بهمن سال گذشته سخنگوی دستگاه قضا پیرامون پرونده رئیس سابق هلال احمر گفت: این پرونده دو جنبه دارد یکی ناظر به هلال احمر و دیگری درباره تخلفات در دانشگاه شهید بهشتی است.
 
در واقع پیوندی علاوه بر اینکه در دوره ریاستش در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تخلفاتی داشته، در دوران ریاست بر هلال احمر نیز مرتکب تخافات گسترده‌ای شده بود که منجر به تشکیل پرونده قضایی برای او شد.
 
۸ مهر ماه غلامحسین اسماعیلی درباره آخرین وضعیت پرونده رئیس سابق هلال احمر گفت: این پرونده در دادگاه رسیدگی شده و رأی بدوی برای آن صادر شده است و در فرآیند تجدید نظر خواهی است و بعد از قطعیت دادنامه توضیحات گفته می‌شود.
 
اکنون پس از گذشت یازده ماه امروز باشگاه خبرنگاران در گفتگو با یک منبع آگاه حکم ۱۲ سال حبس برای علی اصغر پیوندی رئیس سابق جمعیت هلال احمر را تأیید کرد.
 
این منبع آگاه اظهار کرد: رسیدگی به پرونده پیوندی به پایان رسیده است و با اتمام رسیدگی به جرایم و تخلفات، نامبرده به ۱۲ سال حبس تعزیری، رد مال و پرداخت حدود ۱۴۰ هزار یورو و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شد.
 
پیوندی مدرک دکتری پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال ۱۳۶۸ و دکتری تخصصی گوش و حلق و بینی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال ۱۳۷۲ را دارد. همچنین، دوره تکمیلی جراحی اندسکوپی سینوس و بینی، را در سال ۸۰ در دانشگاه گراش اتریش گذراند. او استاد گروه گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی، است. 
 
پیوندی یازدهم مهرماه سال ۹۶ با حکم حسن روحانی، رییس جمهور، به عنوان رئیس جمعیت هلال احمر جایگزین امیرمحسن ضیائی شد. 
 
در بخشی از حکم پیوندی آمده بود: «انتظار دارد با جلب بیش از پیش مشارکت مردم نوع‌ دوست و شریف ایران و سازمان‌های مردم نهاد نسبت به ارائه بهنگام خدمات انسان‌دوستانه به نیازمندان و آسیب‌دیدگان از حوادث طبیعی اقدام نمایید.
 
توفیق شما را در تحقق اهداف آن جمعیت با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.»
 
فروردین ۹۸ عکسی از رییس سابق هلال احمر در رستوران ملل گرگان آن هم در میانه سیل استان گلستان منتشر شد که باعث واکنش شدید کاربران فضای مجازی و مردم شد. 
 
 
پیوندی در واکنش به انتشار این عکس گفته بود: «من نه عاشق رفتارهای پوپولیستی هستم و نه از حضور در میان مردم خجالت می‌کشم. غذا خوردن در رستوران آن هم همراه با همکارانم در هلال احمر و دیگر دستگاه‌ها آن هم در یک رستوران عمومی همراه با سایر مردم شهر، آن هم در پایان روزی سخت و فشرده در منطقه سیل‌زده که نه از صبحانه خبری بوده و نه از ناهار، عیب نیست.
 
اما اگر در این موقعیت بغرنج دردی از دوستانی که حاشیه را بر متن حتی در میانه بحران و امدادرسانی ترجیح می‌دهند، دوا می‌کند لازم است تا از بابت غذا خوردن در یک محیط عمومی از همگان عذرخواهی کنم. لطفا به آن‌ها بگویید شما به کار خودتان که حاشیه سازی است مشغول باشید و بگذارید ما هم به وظیفه خودمان که خدمت و امداد رسانی است مشغول بمانیم تا روزی که بزرگ ترین داورها که خداوند است بین ما قضاوت کند.»


دیدگاه کاربران

حالا باید آب خنک بخوری .

لطفا به آن‌ها بگویید شما به کار خودتان که حاشیه سازی است مشغول باشید و بگذارید ما هم به وظیفه خودمان که خدمت و امداد رسانی است مشغول بمانیم تا روزی که بزرگ ترین داورها که خداوند است بین ما قضاوت کند.»

دمش گرم با این همه اعتماد بنفس!فکر کردی ماه همیشه پشت ابر میمونه؟؟
عجب جمله ای گفتی !بزرگترین داورهااااا!!!

فعلا در محضررمخلوق بزرگترین داور محکوم و ذلیل شدی،خدا خودش میدونه شما وامثال شماها چه کارهای دیگه ای انجام دادید و دقیقا در محضر خودش باید جوابگو باشی و وای به حالت که مردم رنج کشیده حلال نخواهند کرد .

اقای رئیس سابق اخرت رو به قیمت کمی فروختی و قطعا از زیان کاران هستید همانطور که قران کریم فرمود

با سلام. این چه رسوایی است. هر روز اختلاس اختلاس. ... این افراد باید در وسط هلال احمر به دار آویخت