هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
شنبه، 1 ارديبهشت 1403
ساعت 05:24
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

سه شنبه 22 مهر 1399 ساعت 14:06
سه شنبه 22 مهر 1399 14:01 ساعت
2020-10-13 14:06:58
شناسه خبر : 340819
وی در سال ۸۷ با دو اتهام فساد مالی و اخلاقی از سمت وقت خود برکنار گردید اما به ناگاه پس از ۱۰ یک پست دولتی را اخذ میکند و طی این دو سال از محل بودجه عمومی فدراسیون خرج سفر نزدیکانش به همراه تیم ملی را نیز تامین کرده است.
وی در سال ۸۷ با دو اتهام فساد مالی و اخلاقی از سمت وقت خود برکنار گردید اما به ناگاه پس از ۱۰ یک پست دولتی را اخذ میکند و طی این دو سال از محل بودجه عمومی فدراسیون خرج سفر نزدیکانش به همراه تیم ملی را نیز تامین کرده است.
گروه اقتصادی-رجانیوز: آقای «ب.ق» که عمر ریاست وی بر یکی از فدراسیون های ورزشی کشور هنوز دو سال نشده است، در سالهای پیش از ریاستش با جعل عنوان ریاست یک فدراسیون بین‌المللی ورزشی مبالغ هنگفتی از ارز دولتی را دریافت کرده است. سوال اینجاست که آیا متولیان ورزش کشور و علی‌الخصوص حراست وزارت ورزش ساز این موضوع آگاهی داشته‌اند یا خیر؟
 
به گزارش رجانیوز شاید در ابتدا این موضوع به ظاهر ساده بنظر بیاید اما اسنادی به دست رجانیوز رسیده است که نشان میدهد آقای «ب.ق» که تابعیت یک کشور اروپایی را نیز دارد، تنها در یک فقره، بالغ بر 400میلیون تومان از کمیته ملی المپیک با همان عنوان جعلی دریافت کرده است که ربطی به ریاست فعلی او بر فدراسیون داخلی نداشته است.
 
«ب.ق» پیش از مسئولیت در فدراسیون داخلی، در مکاتبه با نهادهای دولتی و غیر دولتی خود را رئیس یک فدراسیون جهانی معرفی کرده که این فدراسیون در سال 2011 منحل شده است. وی طی این سالها با ذکر عنوان جعلی مذکور از نهادهایی همچون سازمان برنامه و بودجه، وزارت ورزش و جوان و کمیته ملی المپیک مبالغ ارزی و ریالی دریافت کرده است.
 
وی در حالی در سال 97 به ریاست یکی از فدراسیون های ورزشی کشور رسیده است که در سال 87 با دو اتهام فساد مالی و اخلاقی از سمت وقت خود برکنار گردیده است اما به ناگاه پس از 10 یک پست دولتی را اخذ میکند و طی این دو سال از محل بودجه عمومی فدراسیون خرج سفر نزدیکانش به همراه تیم ملی را نیز تامین کرده است.
 
«ب.ق» همچنین در طی دوران ریاستش بر این فدراسیون با جعل سند توانسته است مبالغی را به عنوان هزینه سفر تیم ملی به یک مسابقه آسیایی دریافت نماید. حال آنکه هزینه آن مسابقات بر عهده کشور میزبان بوده است و در نهایت به منظور سرپوش بر این فساد، خزانه دار پاکدست فدراسیون خود را مجبور به استعفا کرده و یکی از اقوامش را به جای او منصوب مینماید.
 
وی در فسادی دیگر فاکتوری به ارزش حدود 30هزار دلار را به عنوان خرید تجهیزات ورزشی به وزیر ورزش و جوانان ارائه کرده است که اسناد نشان میدهد، این تجهیزات در آن زمان تنها معادل 12 هزار دلار ارزش‌گذاری میشود. 
 
گفتنی است در راستای مبارزه با فساد، رجانیوز آماده ارائه این اسناد به نهادهای نظارتی است.
 


209
پسندیدم