هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 10 فروردين 1403
ساعت 02:26
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

چهارشنبه 11 تير 1399 ساعت 20:07
چهارشنبه 11 تير 1399 20:06 ساعت
2020-7-1 20:07:20
شناسه خبر : 337561

یکی از ساده ترین راهکارها برای حفاظت از منازل نصب نرده حفاظ فلزی است. اما از آنجا که انواع حفاظ قسمتی از ظاهر ساختمان را تشکیل می‌دهد، طراحی های مختلفی برای ساخت آن صورت می گیرد. نرده حفاظ فلزی در انواع مختلف با کاربردهای متفاوت و با متریال های متنوع ساخته می‌شود. به طور کلی، محصولات نرده حفاظ فلزی به منظور جلوگیری از سرقت بر روی درها، پنجره ها و حتی روی دیوار ها نصب شده و خیال صاحب خانه را بابت پیشگیری از ورود سارقان راحت می کند.

شاید بپرسید کاربرد این نرده حفاظ آهنی در عصر جدیدی که سیستم های تکنولوژی روی کار آمده چیست؟ خوب است بدانید با وجود سیستم های ضد سرقت پیشرفته، هنوز هم ساختمان های مدرن در طراحی بنا از شکل های خاص این حفاظ های آهنی استفاده کرده و در کنار حفظ امنیت به ظاهر آن زیبایی خاصی می بخشند.

ما در این مقاله قصد داریم به انواع نرده حفاظ فلزی و کاربرد آنها بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

با حفاظ آکاردئونی دیگر نگران ورود سارقین نباشید.

درب آکاردئونی یک قاب فلزی است که در مقابل در ورودی مکان های مختلف مانند منازل، مغازه ها، بانک ها و غیره نصب می شود. این حفاظ  تشکیل شده از تسمه های فلزی است که به وسیله پین های فلزی به یکدیگر متصل می شود و با یک قفل کتابی ورود را برای هر فرد غریبه ای سخت می کند.

انواع مختلفی از درب آکاردئونی وجود دارد که از یک نمونه  بارز آن می توانیم به درب آکاردئونی ریلی در محور عرض اشاره کنیم. این نوع حفاظ ها را معمولاً در رنگ های مشکی، مشکی مسی، قهوه ای سوخته، سفید و سفید نقره‌ای بیشتر دیده ایم که انتخاب رنگ آن کاملاً بستگی به سلیقه مشتری دارد. اما معمولاً رنگ حفاظ آکاردئونی طوری انتخاب می‌شود که با فضا همخوانی داشته باشد.

نگران اشغال کردن فضا توسط درب آکاردئونی نباشید.

 درب آکاردئونی تنها بخش کوچکی از چارچوب در شما را اشغال می کند و برای عبور و مرور دیگر افراد هیچ مزاحمتی ایجاد نخواهد کرد. رایج ترین درب های آکاردئونی مدل سه لوزی یا سه گل است که مطمئنا این نوع نرده حفاظ فلزی را برای درهای ورودی خانه ها مشاهده کرده اید که امنیت منزل را تا حد زیادی افزایش می دهد.

در صورت استفاده از درب های آکاردئونی به شما پیشنهاد می کنیم از قفل های استاندارد در انواع مختلف استفاده کنید، تا امنیت صددرصدی برای ساختمان شما برقرار شود. همچنین اگر می خواهید از تعداد قفل بیشتر به صورت همزمان بر روی درب آکاردئونی استفاده کنید، حتما این مورد را در هنگام سفارش به سازنده بگویید.

حفاظ روی دیوار امروزی

 این روزها نرده حفاظ فلزی که به عنوان حفاظ روی دیوار در بازار موجود است، با طراحی های متفاوت و زیبا جذابیت بیشتری نسبت به نرده های ساده سنتی روی دیوار دارند و نه تنها جلوه زشتی به نمای ساختمان نمی دهند، بلکه در ظاهر آن تاثیر بسیار خوبی می گذارند.

همانطور که همه ما می‌دانیم، کار حفاظ روی دیوار ایجاد امنیت است تا اشخاص به راحتی نتوانند از روی آن عبور کنند. در صورتی که قصد دارید حفاظ روی دیوار خریداری کنید بهتر است هنگام خرید به نکات زیر توجه کنید:

  • اولین نکته‌ای که باید در هنگام خرید در نظر بگیرید جنس حفاظ روی دیوار است. معمولاً حفاظ های روی دیوار که برای ساختمان های مسکونی استفاده می‌شود از جنس فولاد است. بنابراین به متریال استفاده شده دقت داشته باشید.
  • مورد دوم ارتفاع حفاظ است. بیشتر حفاظ ها در ارتفاع یک تا یک و نیم متر ساخته می شوند و قیمت آن نیز با توجه به این که چه ارتفاعی برای حفاظ روی دیوار خود انتخاب کنید،متفاوت خواهد بود.
  • طرح حفاظ روی دیوار مورد دیگری است که باید در هنگام خرید آن را مشخص کنید. معمولا حفاظ های روی دیوار در طرح های مختلفی مانند سرنیزه‌ای، شاخ گوزنی، نخل مرداب، لیلیوم و غیره ساخته می شود که با توجه به سلیقه تان می توانید هر یک از این طرح ها را انتخاب کنید.
  • مورد آخر تراکم حفاظ است که به طور مستقیم بر روی هزینه تاثیر می گذارد و هر چقدر تراکم بالاتر رود، هم امنیت و هم قیمت آن بیشتر می شود و در آخر بر روی زیبایی ظاهری حفاظ نیز تاثیر می گذارد.


حفاظ شاخ گوزنی طراحی متفاوت از حفاظ روی دیوار

یکی از زیر مجموعه های نرده حفاظ فلزی، حفاظ شاخ گوزنی است. این حفاظ بر روی دیوار نصب می شود تا امنیت و آرامش روانی را برای افراد داخل ساختمان برقرار کند. ویژگی خوب این نرده حفاظ فلزی این است که برای نصب به هیچ گونه خرابی نیاز ندارد و اجرای آن بسیار ساده و راحت است. با توجه به متریالی که برای حفاظ شاخ گوزنی استفاده می شود و رنگ آن نیز می تواند ماندگاری بسیار بالایی داشته باشد.

حفاظ شاخ گوزنی در سایز های مختلف و عرض و ارتفاع های متفاوت تولید می شود و با توجه به سلیقه مشتری می توان تراکم به کار رفته را برای هر متر افزایش داد. در صورتی که میلگرد های بکار رفته  برای هر متر بیشتر باشد، مسلما قیمت این نوع نرده حفاظ فلزی بیشتر خواهد بود.

ضرورت استفاده از حفاظ پنجره آهنی

حفاظ پنجره آهنی یکی از مدل های نرده حفاظ فلزی است که تاثیر زیادی در طراحی نمای بیرونی منازل دارد. در واقع حفاظ پنجره آهنی در کنار ایجاد امنیت، در طراحی و سبک های منحصر به فرد با ابعاد مختلف ساخته می شود. همچنین به دلیل دسترسی خیلی راحت از بیرون به داخل از طریق پنجره، استفاده از حفاظ پنجره آهنی برای هر خانه ای ضروری به نظر می رسد. تنها کافی است لحظه ای به فقدان حفاظ پنجره فلزی فکر کنید، آن زمان دیگر نمی توانید با خیالی راحت منزل را ترک کنید. از طرفی جذابیت برخی مدل‌های آن باعث شده این نوع نرده حفاظ فلزی نسبت به دیگر حفاظ ها محبوبیت خاصی پیدا کند. البته با توجه به متریالی که در طرح های فرفورژه حفاظ پنجره آهنی استفاده می شود، این مدل حفاظ قیمت بسیار مناسبی دارد. همین ویژگی باعث می شود این مدل علاقه مندان زیادی را به خود جذب کند.

کلام آخر

با به کاربردن انواع نرده حفاظ فلزی برای در، پنجره و دیوار اماکن مسکونی و تجاری،  سارقین در همان نگاه اول به این نکته پی می برند که امکان دسترسی راحت به داخل امکان پذیر نخواهد بود. بنابراین با نصب انواع حفاظ می توانید قدم اول را در حفظ امنیت محل زندگی و کار خود بردارید.