هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403
ساعت 14:04
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

پنجشنبه 1 خرداد 1399 ساعت 15:31
پنجشنبه 1 خرداد 1399 15:22 ساعت
2020-5-21 15:31:10
شناسه خبر : 336854
وزارت نفت از جمله وزارت خانه هایی است که برخی از نمایندگان مجلس چندان هم بدشان نمی‌آید به استخدامش در بیایند.
وزارت نفت از جمله وزارت خانه هایی است که برخی از نمایندگان مجلس چندان هم بدشان نمی‌آید به استخدامش در بیایند.

گروه سیاسی-رجانیوز: روز گذشته با برگزاری آخرین جلسه علنی، مجلس دهم به کار خود پایان داد. بدون تردید مجلس شورای اسلامی در دهمین دوره خود، بی‌مایه ترین نمایندگان چهار دهه را به خود دید. نمایندگان غالباً منفعلی که بیش از وکیل ملت بودن، وکیل‌الدوله هایی بودند که در مواقع حساس(مثل استیضاح یک وزیر) در ازای دریافت امتیازاتی، در مجلس به کمک اعضای دولت می‌آمدند.

 

به گزارش رجانیوز، چند روز قبل احمد امیرآبادی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خبر از نامه‌ای داد که طی آن دبیر هیئت دولت از اعضای کابینه خواسته بود تا نمایندگان مجلس دهم را در دستگاه‌های اجرایی به کار بگیرند.

 

وزارت نفت از جمله وزارت خانه هایی است که برخی از نمایندگان مجلس چندان هم بدشان نمی‌آید به استخدامش در بیایند.

 

بنا به گزارش جوان، هم اکنون تعدادی از نمایندگان مجلس با لابی و مذاکره با وزارت نفت، خود را نفتی کرده‌اند و در حال دریافت حقوق از این وزارتخانه هستند. مثلاً محسن بیگلری، نماینده مردم سقز و بانه در تاریخ ۱۰ مرداد ۹۴ به وزارت نفت منتقل‌شده‌است. یعنی او در دوران نمایندگی توانسته به وزارت نفت برود.

 

به جز بیگلری، چندین نماینده دیگر نیز در یکی دو سال گذشته، به استخدام وزارت نفت در آمده‌اند. الیاس حضرتی، بهروز نعمتی، جلیل مختار، عامر کعبی، محمد زارعی، حسن بهرام‌نیا و علی ساری از جمله این نماینده‌ها هستند.

 

قبل‌تر از این اشخاص نیز نماینده‌هایی بودند که بعضاً با نداشتن تخصص کافی و مربوطه، به استخدام وزارت نفت در آمدند(لیست نماینده ها). اما چطور؟

 

سال ۹۶ و در ایام منتهی به رای گیری مجلسی‌ها برای اعتماد دوباره به وزارت زنگنه، نامه‌ای از نمایندگان ادوار مجلس بیرون آمد که خواستار اعتماد دوباره به زنگنه بود: «در دولت یازدهم و در شرایط دشوار اقتصادی و وضع تحریم‌های ظالمانه و محدودیت‌های به‌وجود آمده در امر تولید و صادرات نفت بازگشت دوباره ایشان به مسند وزارت نفت فصل تازه‌ای از نشاط و تکاپوی هوشمندانه برای احیای جایگاه صنعت نفت در بازار‌های منطقه‌ای و جهانی، افزایش میزان تولید، ارتقای سرمایه‌گذاری، افزایش صادرات، هدفمند‌سازی هزینه‌ها در پارس جنوبی، همسان‌سازی برداشت گاز در میدان عظیم پارس جنوبی با کشور قطر، تأمین نیازمندی‌های مالی کشور و ترمیم مناسبات اداری وزارتخانه از طریق تقویت فرآیند‌های قانون و ارتقای شفافیت در فرآیند تعمیم‌سازی و تصمیم‌گیری و توجه به اهتمام به استفاده از تخصص و تجربه نیرو‌های متخصص و شایسته آغازیدن گرفت. امید است که نمایندگان شریف و هوشمند ملت ایران با رأی و حمایت قاطع خویش از این شخصیت توانمند و برنامه‌محور راه تداوم نهضت خدمت‌رسانی را در این وزارتخانه هموار کنند.»

 

اغلب امضا کنندگان این نامه همان افرادی هستند که اسامی شان در بالا آمد.

 

طبق گزارش مشرق، این جذب و استخدام، فقط محدود به شخص نماینده ها نیست و چند سال قبل مشخص شد که نزدیکان نماینده های مجلس نیز به استخدام شرکت های تابعه وزارت نفت در می‌آیند. سال 96 سندی منتشر شد که گویای دستور برای انتقال و استخدام دختر یکی از نمایندگان مجلس بود.

 

 

خود زنگنه در اظهاراتی که در مرداد 95 داشت، در ارتباط با استخدام نمایندگان می‌گوید: هر دوره‌ای که تمام می‌شود یکی از دغدغه‌های هیئت رئیسه این موضوع است؛ با وزرا جلسه می‌گذارند و می‌گویند، اگر در وزارت خود کاری دارید به نمایندگانی که کاری ندارند، بسپارید. نماینده‌ای را که کار ندارد چکار کنیم، در جامعه رها کنیم. این نماینده باید کاری داشته باشد تا زندگی کند. سربسته می‌گویم اگر نماینده نگران شغل و کار آینده‌اش باشد، هزاران مفسده دیگر از آن درست می‌شود. آن‌ها را در نظر بگیرید و این موضوع همواره در قوانین ما بوده‌است.

با رئیس مجلس نیز بحث کردیم و بنده یک‌سری از نمایندگان را به کار گرفتم. به این موضوع افتخار می‌کنم و هیچ‌چیز مخفیانه‌ای در خصوص این موضوع ندارم.

 

در هر حال عمر مجلس دهم با همه انفعالش به پایان رسید و حالا با این خبرهایی که از لابی نماینده‌ها با دولت می‌رسد، بهتر می‌توان درک کرد که چرا زنگنه با آن کارنامه افتضاح و عملکرد غیر قابل قبولش هنوز بر مسند وزارت است.



دیدگاه کاربران

به حق شهدا اونهایی که خیانت کردند به عذاب الهی گرفتار و خود و خانواده شان نابود گردند