هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 31 فروردين 1403
ساعت 16:08
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

دوشنبه 20 آبان 1398 ساعت 15:45
دوشنبه 20 آبان 1398 15:35 ساعت
2019-11-11 15:45:10
شناسه خبر : 329849
آن‌قدر که ما آقای رییسی را می‌شناسیم و چندین سال با ایشان مرتبط بوده‌ایم به این نتیجه رسیدیم که ایشان در مساله‌ی فساد و مبارزه با آن نه سیاسی عمل کرده و نه عمل خواهد کرد.
آن‌قدر که ما آقای رییسی را می‌شناسیم و چندین سال با ایشان مرتبط بوده‌ایم به این نتیجه رسیدیم که ایشان در مساله‌ی فساد و مبارزه با آن نه سیاسی عمل کرده و نه عمل خواهد کرد.
گروه سیاسی-رجانیوز: سخنان دیروز رئیس‌جمهور در یزد یادآور برخی اظهارات رادیکال او در ایام انتخابات ۹۶ بود. این سخنان  مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان قرار گرفت. اما مهمتر از همه انتقادات اصلاح طلبانی است که در سال‌های اخیر از هر خوب و بدی در دولت روحانی حمایت کردند. 
 
به گزارش رجانیوز: شعار «روحانی روحانی، اقتصاد اقتصاد» شعاری بود که میدان امیرچخماق یزد را پر کرده بود، مطالبه ای که اگرچه در یزد شنیده شد اما خواسته همه مردم ایران است. پاسخ رئیس دولت تدبیر و امید که شعاردهندگان را عده ای معدود معرفی می‌کرد همراه با صحبت‌های افراطی علیه قوه قضائیه هم شد. در نظرسنجی های اخیر همچون نظرسنجی دانشگاه مریلند همچنان که محبوبیت روحانی به سرعت روند نزولی یافته، محبوبیت رئیس دستگاه قضا که عملکرد ضدفساد آن قابل لمس است به سرعت افزایش پیدا کرده است. رخدادی که البته با برخورد قوه قضائیه با آقازاده ها و حتی نزدیکان سران کشور همچون برادر روحانی باب میل غرب‌گرایان نیست.
 
روحانی در سخنرانی خود با حمله به قوه قضائیه گفت: «وقتی قوه قضاییه با فسادهای میلیونی و میلیاردی برخورد می‌کند در خصوص فسادهای میلیارد دلاری هم توضیح دهد». وی مدعی شد که فسادهای بزرگ تر پیگیری نشده است که البته با واکنش سخنگوی قوه قضائیه رو به رو شد. روحانی تلاش کرد تا اقدامات بزرگ قوه قضائیه را کم جلوه دهد. وی ادامه داد «فساد دانه‌درشت‌ها کجاست؟ چرا به این پول‌ها رسیدگی نمی‌کنید؟ او خطاب به مسوولان قوه قضاییه گفت: «دادستان‌ها و قضات شریف ما نترسند و به این جناح آن جناح توجه نکنند و با این پرونده‌ها با صراحت و روشنی برخورد کنند».
 
وی درصدد برامد تا اقدامات دستگاه قضا را نمایشی و جناحی نشان دهد. امری که با واکنش های فراوان حتی در بدنه حامیان دولت رو به رو شد.
 
دعایی: این صحبت‌ها قطعاً از اشتباهات آقای روحانی است.
مدیر مسئول موسسه اطلاعات که از حامیان دولت روحانی و اصلاح طلبان است در پاسخ به سوالی درباره اظهارات رئیس‌جمهور و تلاش وی برای ایجاد فضای دوقطبی‌ و هجمه وی به دستگاه قضا گفت: رئیس‌جمهور نباید مرتکب اشتباه شود و نباید سد راه کسانی شود که در حال حاضر با قدرت و قوت خدمات ارزشمندی را ارائه می‌دهند.
 
 
وی در همین زمینه گفت: این صحبت‌ها قطعاً از اشتباهات آقای روحانی است. مدیر مسئول موسسه اطلاعات خاطرنشان کرد: اگر خدای نکرده آقای روحانی مطالبی را بیان کرده که تعریضی به قوه قضاییه و آیت‌الله رئیسی است، قطعا این مورد از اشتباهات وی است.
 
آیت‌الله هاشم‌زاده هریسی: باید انصاف به خرج دهیم؛ آقای رئیسی در مساله‌ی فساد و مبارزه با آن نه سیاسی عمل کرده و نه عمل خواهد کرد
 
آیت‌الله هاشم‌زاده هریسی که از حامیان مرحوم رفسنجانی و همچنین دولت روحانی بوده است در واکنش به این صحبت های روحانی از روحانی خواست تا انصاف داشته باشد. وی گفت: آن‌قدر که ما آقای رییسی را می‌شناسیم و چندین سال با ایشان مرتبط بوده‌ایم به این نتیجه رسیدیم که ایشان در مساله‌ی فساد و مبارزه با آن نه سیاسی عمل کرده و نه عمل خواهد کرد. ایشان در این زمینه هیچ تفاوتی قائل نمی‌شوند، حال اگر برخی بر عدم سیاسی‌کاری و قائل نشدن تبعیض تاکید می‌کنند، جای اشکال و ایراد ندارد و می‌تواند کمک کند تا چنین روندی در مبارزه با فساد نهادینه شود، اما باید انصاف به خرج دهیم.
 
 
این عضو مجلس خبرگان رهبری این گونه سیاسی کاری در قوه قضائیه را رد کرد: من گرایش سیاسی آقای رییسی را نفی نمی‌کنم، اما می‌گویم که ایشان چنین چیزی را در کارش دخالت نمی‌دهد؛ بنابراین گفتن حرف‌هایی در زمینه‌ی سیاسی کاری قوه قضاییه مفهومی ندارد.
 
محمود صادقی: به جای فرافکنی با غده‌های فساد در زیرمجموعه خودتان مقابله کنید
صادقی نماینده اصلاح طلب در توئیتی از صحبت های روز گذشته روحانی درمورد مبارزه با مفاسد اقتصادی توسط قوه قضائیه انتقاد کرده و وی را بجای فرافکنی به نظارت بر هئیت دولت دعوت کرد. 
 
عباس عبدی: درکی از رفتار و سخنان روحانی ندارم؛ بازنده این بازی روحانی است.
عبدی از تحلیل‌گران اصلاح طلب در مصاحبه ای اعلام کرد که این رفتارها را بی حاصل ارزیابی کرد و گفت: آقای روحانی فکر می‌کند این شیوه می‌تواند به او کمک کند اما به اعتقاد بنده این راه نمی‌تواند به او کمک کند، برای اینکه شما وارد بازی طرف مقابل خودتان شده‌اید. در بازی طرف مقابل، شما بازنده‌ هستید. درحالی که باید بازی خودت را انجام بدهی! بازیِ خود یعنی اینکه مبارزه با فساد را باید در قالب قانون درآورد تا طرف مقابل اگر نمی‌خواهد در قالب این قانون عمل کند بازنده شود، بنابراین این بازی به باخت آقای روحانی و کلیت جامعه منجر خواهد شد. من فکر نمی‌کنم این شیوه سخنرانی دستاوردی داشته باشد دستاوردی هم داشته باشد موقت و تاکتیکی است.
 
 
وی در پاسخ به این سوال از وی خواسته بود تا دلیل بازگشت رییس‌جمهوری به صحبت های انتخاباتی را بیان کند اعلام کرد که درک روشن از این رفتارهای روحانی ندارد!. 
 
صادق زیباکلام: حالا که برادرتان را گرفته اند؟
صادق زیباکلام استاد اصلاح طلب و غرب زده دانشگاه تهران که جزو مهمانان دائمی شبکه سعودی ایران اینترنشنال است نیز صحبت های روحانی را واکنش وی به دستگیری برادرش توصیف کرد. 
 
زیباکلام همچنین از سقوط اصلاح طلبان و کاهش شدید محبوبیت روحانی خبر داد و گفت: از ۲۴ میلیون رای سال ۹۶، الان روحانی ۲۴۰ هزار رای هم ندارد. این فقط روحانی نبوده که سقوط کرده اصلاح طلبان هم دچار بحران شدند. وی همچنین این رفتار روحانی را  فقط یک فرصت طلبی سیاسی معرفی کرد. 
 

 



دیدگاه کاربران

برخورد با فساد وظیفه همه دستگاه‌های در بدو امر مقصر اصلی وقوع فساد های مالی کوتاهی و عدم برخورد مناسب توسط دستگاههای اجرایی است حال که بستگان روحانی تحت تعقیب دستگاه قضایی قرار گرفته اند روحانی فرا فکنی می نماید بجای آن بهتر است عذر خواهی و استعفا دهد