هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
سه شنبه، 4 ارديبهشت 1403
ساعت 08:26
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

سه شنبه 14 آبان 1398 ساعت 15:04
سه شنبه 14 آبان 1398 15:02 ساعت
2019-11-5 15:04:02
شناسه خبر : 329601
در شرایطی که رئیس دولت مشغول اتهام‌زنی به ارکان مختلف کشور است، رهبری در حال نگاهبانی و پیشبرد صنعت هسته‌ای کشور است. قوه قضائیه در مدت کوتاهی رقم بالایی از اراضی و دارایی‌های دولتی را به خزانه بازگردانده و حسن روحانی تنها مشغول التهاب‌آفرینی و تهدید است که روزی خواهد گفت چه کسی کشور را تعطیل کرده است!
در شرایطی که رئیس دولت مشغول اتهام‌زنی به ارکان مختلف کشور است، رهبری در حال نگاهبانی و پیشبرد صنعت هسته‌ای کشور است. قوه قضائیه در مدت کوتاهی رقم بالایی از اراضی و دارایی‌های دولتی را به خزانه بازگردانده و حسن روحانی تنها مشغول التهاب‌آفرینی و تهدید است که روزی خواهد گفت چه کسی کشور را تعطیل کرده است!

گروه سیاسی – رجانیوز: «سانتریفیوژ باید بچرخد، چرخ زندگی مردم هم باید بچرخد» این مهمترین وعده حسن روحانی در سال 92 و در آستانه پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بود. دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشور و کسی که سابقه دو سال مذاکره ناموفق در موضوع هسته‌ای را در کارنامه خود داشت، آن روز در قامت کاندیدای ریاست جمهوری وعده چرخیدن توامان چرخ سانتریفیوژها و چرخ معیشت و کارخانه‌ها را داد و توانست اعتماد مردم را به خود جلب کند.

 

با پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری و سکانداری کشور توسط یاران اعتدالی او، تب سیاست خارجی و گفتگوی سازنده با دنیا برای حل مشکلات اقتصادی بالا گرفت. دولت یازدهم در مدت کوتاهی توانست با اعطای امتیازات سنگین به طرف‌های غربی در موضوع هسته‌ای، ابتدا با توافق ژنو و سپس با توافق لوزان، قدم‌های بزرگی به سمت خواسته اصلی خود بردارد. دولتمردان با وعده‌های عجیب و غریب اقتصادی که البته امروز مشخص شده هیچ یک تحقق نیافته است، دو سال از فرصت کشور را صرف رسیدن به توافق جامعی در موضوع هسته‌ای کردند که بعدها برجام نامیده شد.

 

برجام همان توافقی بود که برای تصویب آن حاضر بودند ادعا کنند که هر روز تاخیر در اجرای آن میلیاردها دلار خسارت به دنبال دارد و دیگری می‌گفت که با اجرای توافق جامع صد میلیارد دلار پول به کشور وارد خواهد شد.

 

اوضاع اما به دلخواه اعتدالیون پیش نرفت و با خروج آمریکا از برجام، دولت روحانی مهمترین برگ برنده خود را از دست رفته دید. پس از خروج آمریکا از برجام در اردیبهشت 97 حسن روحانی با کشوری اشباع شده از ناکارآمدی دولت خود مواجه شده بود که اکنون دیگر در اصلی‌ترین پروژه خود نیز شکست خورده بود. انفجار قیمت‌ها، کاهش ارزش پول ملی، فسادهای گسترده حاصل از ارز 4200 تومانی، مدیریت ناکارآمد بانک مرکزی در بازار ارز و سکه، بی‌عملی مطلق در حوزه مسکن، شکست طرح تحول سلامت و موارد دیگری که باید به این لیست افزود، روحانی را در شرایط سختی قرار داده بود که باید اعتراف می‌کرد دیگر نه چرخ سانتریفیوژها می‌چرخد و نه چرخ معیشت مردم و کارخانه‌ها.

 

رئیس جمهور اما رویه دیگری پیش گرفت. او به جای عذرخواهی از ناکارآمدی‌ها، با حمله به منتقدان خود مدعی شد دولت توانسته است که شغل‌های میلیونی ایجاد کند، ارزش پول ملی و تورم را کنترل کند، ارز 4200 تومانی را به دست مردم برساند و به صراحت ادعا کرد که نمره دولت در اکثر موارد 20 بوده و حالا اگر جایی 19/5 هم گرفته است باید اغماض کرد!

 

در سوی دیگر ماجرا نیز روحانی به جای استقبال از حرکات ضدفساد قوه قضائیه که با استقبال عمومی مردم مواجه شده بود، ترجیح داد راه مقابله در پیش بگیرد و با انگ سیاسی بودن مبارزه با فساد، دستگاه قضائی را آماج حملات خود قرار دهد. او در جلسه هیات دولت با عصبانیت وزرا و اعضای کابینه را به ایستادگی در مقابل قوه قضائیه تحریک کرد و هشدار داد که اگر ایستادگی نکنید نفرات بعدی برای برخورد ضدفساد خود شما خواهید بود! او همچنین با زبان تهدید اعلام کرد که به مردم خواهد گفت که چه کسی کشور را تعطیل کرده است.

 

در چنین شرایطی که رئیس دولت مشغول حاشیه‌سازی و جنجال‌آفرینی در کشور است، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در نشست خبری اعلام می‌کند دانشمندان ما توانستند در عرض دو ماه با نصب ماشین‌های سانتریفیوژ جدید که در سالن سانتریفیوژ مدرنی که چند ماه پیش به دستور مقام معظم رهبری افتتاح شد، ۲۶۶۰ سو تولید انرژی داشته باشند.

 

مشابه این رویه را رهبر انقلاب در دولت اصلاحات در پیش گرفته بودند. پس از آن که حسن روحانی در قامت دبیر شورای عالی امنیت ملی تمام تاسیسات هسته‌ای کشور را پلمپ کرده بود و به اعتراف خودش «هیچ» امتیازی دریافت نکرده بود، در ماه‌های پایانی دولت اصلاحات، رهبر انقلاب دستور رفع پلمپ از برخی تاسیسات هسته‌ای کشور را صادر نمودند. این موضوع را رهبر انقلاب در یک سخنرانی عمومی اعلام کرده و فرمودند که رفع تعلیق از صنعت هسته‌ای باید در همان دولتی باشد که این اقدام را صورت داده است.

 

امروز و در شرایطی که رئیس دولت مشغول اتهام‌زنی به ارکان مختلف کشور است، رهبری در حال نگاهبانی و پیشبرد صنعت هسته‌ای کشور است. قوه قضائیه در مدت کوتاهی رقم بالایی از اراضی و دارایی‌های دولتی را به خزانه بازگردانده و حسن روحانی تنها مشغول التهاب‌آفرینی و تهدید است که روزی خواهد گفت چه کسی کشور را تعطیل کرده است!