هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
شنبه، 1 ارديبهشت 1403
ساعت 10:14
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

پنجشنبه 26 ارديبهشت 1398 ساعت 14:40
پنجشنبه 26 ارديبهشت 1398 14:20 ساعت
2019-5-16 14:40:25
شناسه خبر : 318152
صحرای الجزیره به نقطه امنی برای رشد، آموزش و تقویت هسته های خاموش داعش تبدیل شده و این منطقه می تواند در آینده تهدیدی برای مناطق تازه آزاد شده باشد و همین مسئله باعث شده نیروهای عراقی وارد عمل شوند.
صحرای الجزیره به نقطه امنی برای رشد، آموزش و تقویت هسته های خاموش داعش تبدیل شده و این منطقه می تواند در آینده تهدیدی برای مناطق تازه آزاد شده باشد و همین مسئله باعث شده نیروهای عراقی وارد عمل شوند.
گروه بین الملل-رجانیوز: رزمندگان بسیج مردمی، نیروهای فرماندهی عملیات الجزیزه، عشایر و نیروهای هوایی ارتش عراق از هفدهم اردیبهشت ماه عملیات گسترده ای را در صحرای الجزیره آغاز کردند.
 
صحرای الجزیره عراق محدوده غرب استان صلاح الدین، جنوب استان نینوا و شمال استان الانبار عراق را در برمی گیرد و نیروهای عراقی در این محور درصدد انهدام هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش هستند.
 
براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر مخفی داعش در صحرای الجزیره، مقرهای نظامی، انبارهای سلاح، تونل و تجهیزات نظامی دارند و نیروهای عراقی در جست وجوی نقطه به نقطه تلاش می کنند این نقاط را شناسایی و منهدم کنند.
 
در حال حاضر، صحرای الجزیره به نقطه امنی برای رشد، آموزش و تقویت هسته های خاموش داعش تبدیل شده و این منطقه می تواند در آینده تهدیدی برای مناطق تازه آزاد شده باشد و همین مسئله باعث شده نیروهای عراقی وارد عمل شوند.
 
انتشار تصاویر جدید از ابوبکر البغدادی، سرکرده گروهک تروریستی داعش نیز عامل دیگر است که سبب شده نیروهای عراقی عملیات را در صحرای الجزیره (غرب استان صلاح الدین، شمال استان الانبار و جنوب استان نینوا) تشدید کنند.
 
 
صحرای الجزیره یک نقطه کور به شمار می آید که استان الانبار را از استان نینوا جدا می‌کند و نیروهای عراقی این احتمال را رد نکرده اند که ابوبکر البغدادی به همراه فرماندهان ارشد در این محور حضور نداشته باشد و عملیات را در این منطقه گسترش داده‌اند.
 
صحرای الجزیره از محور غربی نیز در مسیر مرزهای مشترک با سوریه و از محور شرقی در مسیر مناطق مرکزی عراق واقع شده است؛ پاکسازی کامل این صحرا، امنیت را در مناطق مرکزی استان‌های نینوا و صلاح الدین و شمال استان الانبار تامین می کند.
 
به گزارش گروه بین الملل رجانیوز، نیروهای عراقی در مرحله نخست این عملیات که در غرب استان صلاح الدین انجام شد، آرامش را به روستاهای « مالحه الفاج، ابودرج، صدعان، مصطفجات، رغلان، طمیشات، ام القارب و ام طبوک»، پل « السکریات» و حومه پایگاه « ام المعارک» بازگردانند.
 
8 تن از عناصر تروریستی داعش در جریان عملیات در غرب استان صلاح الدین از پای درآمدند؛ نیروهای عراقی در شمال استان الانبار توانستند 4 تن از سرکرده های میدانی داعش را در منطقه « الصخیریات» به هلاکت برسانند.
 
نوزدهم اردیبهشت ماه، نیروهای عراقی عملیات را در صحرای الجزیره ادامه دادند و «ابوقصور التونسی»، فرمانده سرشناس گروهک تروریستی داعش را به همراه  14 تن دیگر از عناصر تروریستی به هلاکت رساندند.
 
 
«ابو قصور التونسی»، مسئول عملیات‌های تروریستی در استان‌های نینوا، صلاح الدین و الانبار بود که توسط نیروهای عراقی از پای درآمد؛ انهدام 15 موتور سیکلت انتحاری، 3خودروی انتحاری و 10 مقر نظامی عناصر مخفی داعش دستاورد دیگر نیروهای عراقی در این محور بود.
 
همزمان با ادامه عملیات در صحرای الجزیره، نیروهای عراقی عملیات دیگری را در مناطق مهم و راهبردی دره « حوران و قذف» در استان الانبار و مزرهای مشترک با سوریه آغاز کرده اند تا از نفوذ عناصر تروریستی جلوگیری کنند.
 
به گزارش گروه بین الملل رجانیوز، « حوران» بزرگترین دره و مرموزترین مناطق در عراق محسوب می شود که حدود 350 کیلومتر طول دارد که شامل دهها دره کوچک، ارتفاع، بلندی است و از سال 2003 و پس از سقوط صدام به مکانی امن برای رشد گروه های تروریستی تبدیل شده است.
 
دره « حوران» با اردن و عربستان مرزهای مشترک دارد و به بهشت گروه های تروریستی معروف شده و نیروهای رژیم صهیونیستی، آمریکا و رژیم سعودی از سال های قبل در این منطقه حضور داشته اند و به عناصر تروریستی آموزش داده اند.