هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 9 فروردين 1403
ساعت 10:55
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398 ساعت 14:25
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398 14:19 ساعت
2019-5-15 14:25:08
شناسه خبر : 317959
یک منبع میدانی در گفت وگو با رجانیوز به چرایی عملیات نیروهای سوری در محور غربی شهرک « کفرنبوده» اشاره کرد و افزود: این احتمال وجود داشت که نیروهای ارتش سوریه از سمت شهر « قلعه مضیق» قیچی شوند و مورد هجوم بگیرند.
یک منبع میدانی در گفت وگو با رجانیوز به چرایی عملیات نیروهای سوری در محور غربی شهرک « کفرنبوده» اشاره کرد و افزود: این احتمال وجود داشت که نیروهای ارتش سوریه از سمت شهر « قلعه مضیق» قیچی شوند و مورد هجوم بگیرند.
گروه بین الملل-رجانیوز: در بخش نخست گزارش آخرین تحولات میدانی شمال سوریه به جزئیات شروع عملیات در شمال استان حماه و جنوب استان ادلب و پیروزی های به دست آمده در بازه زمانی شانزدهم تا صبح روز نوزدهم اردیبهشت ماه اشاره کردیم.(اینجا)
 
مهمترین دستاورد میدانی نیروهای سوری در این بازه زمانی، خارج کردن شهرک راهبردی « کفرنبوده» از اشغال عناصر تروریستی بود که تا حدوی زیادی راه را برای ادامه پیشروی ها در جنوب استان ادلب باز کرد.
 
با پاکسازی شهرک « کفرنبوده»، عناصر تروریستی ضد حملات را برای اشغال دوباره این شهرک انجام دادند اما با واکنش به موقع نیروهای ارتش سوریه  ناکام ماندند و به نتیجه مورد نظر در این محور دست نیافتند.
 
نیروهای سوری برای حفظ شهرک « کفرنبوده»، آزادسازی شهرک « الهبیط» و مناطق حومه را در دستور کار قرار دادند و البته تسلط بر این شهرک به معنای با یک تیر دو نشان زدن بود چرا که تروریست ها همزمان در ارتفاع « الصخره» محاصره می شدند.
 
به گزارش گروه بین الملل رجانیوز، روز پنج شنبه هفته گذشته، نوزدهم اردیبهشت ماه در حالی تمامی چشم ها به شهرک « الهبیط» دوخته شده بود، نیروهای ارتش سوریه بازهم تروریست ها را غافلگیر کردند و به یک پیروزی مهم دیگر دست یافتند.
 
آزادی شهر راهبردی «قلعه مضیق» در محور غربی شهرک « کفرنبوده» تیر خلاصی بر پیکره نحیف گروه های تروریستی در شمال استان حماه بود چرا که در ادامه شهرک‌های «التوینه، الکرکات، الشریعه» از اشغال تروریست ها خارج شدند.
 
 
یک منبع میدانی در گفت وگو با رجانیوز به چرایی عملیات نیروهای سوری در محور غربی شهرک « کفرنبوده» اشاره کرد و افزود: این احتمال وجود داشت که نیروهای ارتش سوریه از سمت شهر « قلعه مضیق» قیچی شوند و مورد هجوم بگیرند.
 
این منبع میدانی گفت: نیروهای ارتش سوریه برای افزایش دامنه امنیت در حومه غربی شهرک کفرنبوده به سمت قلعه مضیق و مناطق حومه پیشروی کردند تا ابتکار عمل را به طور کامل در این محور در دست گیرند و همچنین راهی به سمت مناطق اشغالی در دشت الغاب در شمال غرب استان حماه و دروازه غربی استان ادلب باز کنند.
 
از سویی دیگر، صبح روز جمعه، بیستم اردیبهشت ماه در حالی که نیروهای ارتش سوریه در شهرک « کفرنبوده» در آماده باش کامل بودند، گروه های تروریستی باز هم شانس خود را برای اشغال دوباره این شهرک آزمایش کردند.
 
 
عناصر تروریستی پس از 4 روز شکست متوالی ضد حملات را برای اشغال دوباره شهرک « کفرنبوده» آغاز کردند و درصدد زورآزمایی برای نیروهای ارتش سوریه برآمدند اما بازهم با واکنش قاطع مواجه شدند.
 
به گزارش گروه بین الملل رجانیوز، تروریست ها عملیات خود را از شهرک های « الهبیط و حرش عابدین» انجام دادند اما از زمین و هوا با مقاومت نیروهای ارتش سوریه مواجه و با تلفات سنگین مجبور به عقب نشینی شدند و حتی جسدهای همرزمان خود را نتوانستند عقب بکشانند.
 
براساس اطلاعات به دست آمده، میزان خسارت های وارد شده به گروه های تروریستی در جریان دفع حملات در شهرک « کفرنبوده» به حدی بود که آنان حتی نتوانستند اجساد همرزمان خود را عقب بکشانند.
 
نیروهای ارتش سوریه پس از دفع حملات در حومه شهرک کفرنبوده، عملیات را برای پاکسازی شهرک «الهبیط» ادامه دادند و در حال حاضر درگیری‌ها در محور غربی این شهرک در جریان است؛ نیروهای سوری درصدد هستند با پاکسازی شهرک «الهبیط» به سمت شهر « خان شیخون» پیشروی کنند.
 
اگر نیروهای ارتش سوریه شهر خان شیخون (مهم‌ترین پایگاه تروریست‌ها در جنوب ادلب) را به کنترل دربیاورند، تمامی مناطق تحت اشغال گروه‌های تروریستی در شمال استان حماه محاصره و به صورت دومینوار سقوط خواهند کرد.
 
 
همزمان با عملیات نیروهای سوری برای پاکسازی شهرک « الهبیط»، حملات در محورهای مختلف از جمله حومه شمالی شهر« قلعه مضیق» ادامه یافته و در 48 ساعت گذشته تعداد مناطق آزاد شده در شمال استان حماه و جنوب استان ادلب به عدد 20 رسیده و بیش از 100 کیلومتر مربع از اشغال عناصر تروریستی خارج شده است.
 
«کفرنبوده، الجنابره، هواش، جابریه، الحسان، افامیا، قلعه مضیق، الکرکات، التوینه، حویجات السله، الجماسیه، الشریعه، المستریحه، باب الطاقه و...» از جمله مناطق تازه آزاد شده در مناطق شمالی محسوب می شوند.
 
در حال حاضر، عملیات نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی یگان های توپخانه، موشکی و جنگنده های روسی در محورهای مختلف شمال استان حماه و جنوب استان ادلب در جریان است و بدون شک روند پیشروی ها تا دادن درس فراموش نشدنی به گروه های تروریستی ادامه خواهد داشت.