هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 31 فروردين 1403
ساعت 17:19
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 29 دى 1397 ساعت 17:21
شنبه 29 دى 1397 17:05 ساعت
2019-1-19 17:21:19
شناسه خبر : 304210
در این گزارش اشاره ای نشده است، که آیا کاروان محافظان محمدباقر نوبخت تاثیری در هول شدن راننده و ناتوانی در کنترل خودرو داشته است یا خیر؟! البته آنچه که در کروکی به چشم می خورد، کاروان محافظان محمدباقر نوبخت و تعداد بالای خودرو های محافظ در این سفر استانی است.
در این گزارش اشاره ای نشده است، که آیا کاروان محافظان محمدباقر نوبخت تاثیری در هول شدن راننده و ناتوانی در کنترل خودرو داشته است یا خیر؟! البته آنچه که در کروکی به چشم می خورد، کاروان محافظان محمدباقر نوبخت و تعداد بالای خودرو های محافظ در این سفر استانی است.

گروه سیاسی_رجانیوز: رفتار نمایشی و شعارهای تصنعی، هرقدرهم حساب شده و از پیش تمرین شده باشد، اما نمی تواند زمان زیادی ادامه پیدا کند و در موقعیتی متفاوت خود را نمایان می کند. اتفاقی که در شش سال گذشته در میان دولت مردان حسن روحانی خود را آشکار کرده و این بار در میان عملکرد محمدباقر نوبخت خود را نمایان ساخته است.

 

به گزارش رجانیوز پنجشنبه هفته گذشته، محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر یکروزه خود به جنوب کرمان از طرح های اقتصاد مقاومتی قلعه گنج، شهر نمونه اقتصاد مقاومتی بازدید و طرح آبرسانی به این شهر را افتتاح کرد. سفری که البته تنها محدود به افتتاح چند پروژه نشد و به ادعای نوبخت، شناختی دقیق تر از مشکلات مردم را به دنبال داشت. البته شناختی که به نظر می رسد خیلی با تاخیر اتفاق افتاده است! او درباره این سفر می گوید «این سفر باعث شد مسائلی را که در برنامه ها ندیده بودیم ببینیم و اکنون از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شدیم».

 

او حتی از برج نشینی خود انتقاد هم کرد و گفت: «این سئوال برای من بوده که چگونه می‌توانم در طبقه دهم ساختمانی در تهران بنشینم و برای مردم کپرنشین مناطق محروم کشور برنامه‌ریزی کنم»!

 


-480p__91545.mp4 | دانلود فیلم 

برخورد یک زن با نوبخت در حاشیه سفر به کرمان

 

نوبخت با بیان اینکه برخی مسئولان خود را از جنس مردم نمی‌دانند و هیچ حسی نسبت به مردم محروم ندارند عنوان کرد: «قطعا عذر چنین مدیرانی را می‌خواهیم».

 

معاون رئیس جمهور حتی برای قرابت بیشتر با مردم قلعه گنج، به خاطرات کودکی خود نیز متوسل شد تا شاید سخنانش باور پذیر تر باشد. هرچند خود نیز در ادامه اعتراف کرد که «البته ما در شهر زندگی می‌کردیم و مشکلات ما به اندازه این کودکان نبود، اما زندگی سختی داشتیم».

 

نوبخت حتی گام را فراتر هم گذاشت و با بیان اینکه برخی مسئولان خود را از جنس مردم نمی‌دانند و هیچ حسی نسبت به مردم محروم ندارند عنوان کرد: «قطعا عذر چنین مدیرانی را می‌خواهیم».

 

اگرچه این نگاه به مردم و مشکلات طبقه ضعیف جامعه، نگاه درستی است، اما این که محمدباقر نوبخت بعد از شش سال فعالیت در دولت های یازدهم و دوازدهم و همچنین بعد از چندین دوره حضور در مجلس شورای اسلامی و مرکز بررسی های استراتژیک نظام، تازه به این نگاه رسیده است، جایی برای تقدیر و خوشحالی نگذاشته است.

 

نوبخت: زندگی برخی وابسته به یارانه است، افتخار می کنیم که یارانه می دهیم!

البته سخنان نوبخت بخش های جالب تری هم داشت. در شرایطی که حسن روحانی در ایام انتخابات سال 92 پرداخت یارانه ها را پدیده ای افتخار آمیز ندانسته بود، بلکه گفته بود: «آنچنان رونق اقتصادی ایجاد بشه و آنچنان مردم درآمد سرشار در اختیارشون قرار بگیره که اصلا یه این 45 هزار تومن خودشان نیاز نداشته باشند»؛ اما نوبخت در حاشیه این سفر به پرداخت یارانه توسط دولت هم افتخار کرد و گفت: «با مشاهده وضعیت مردم در جنوب استان کرمان متوجه شدم که درآمد برخی خانواده های این منطقه وابسته به یارانه هاست و از این رو به پرداخت یارانه ها افتخار می کنم». معلوم نیست وظیفه دولت پرداخت یارانه است، یا تامین بسترهای مناسب اقتصادی برای اشتغال زایی و افزایش اشتغال در جامعه تا واقعا نیازمندان به یارانه به حداقل برسند، نه این که هنوز مردمی باشند که با یارانه گذران زندگی کنند.

 

آیا کارناوال محافظان نوبخت، عامل مرگ مادر و دختر کرمانی است؟

با این حال، سفر یک روزه نوبخت حواشی دیگری نیز به دنبال داشت. برخی از رسانه ها از مرگ یک مادر و دختر در حاشیه این سفر اطلاع رسانی کردند. این رسانه ها از قول «بهروز محمدی مدیر نشریه استدلال» نوشتند:

 

«در سفر نوبخت به جنوب کرمان و در محور جیرفت به شهرهای جنوبی به دلیل سرعت زیاد و تعداد بی شمار خودروهای همراه و از طرفی آژیر بی امان خودروهای تیم حفاظتی و اصرار بر کنار رفتن خودروهای عبوری باعث شد تا یک خودرو از جاده منحرف شود و متاسفانه مادری به همراه  دختر خردسالش در این حادثه جان باختند.

مسعود گروهی  که همسر و فرزندش را از دست داده است در این رابطه می گوید : " در حال حرکت به سمت کهنوج بودیم که در حوالی پل بهادر آباد با آژیر بی امان خودروهای های پلیس و...مواجه شدیم که فریاد می‌زدند راه را باز کنید و کنار بکشید، از آنجا که تذکر بیش از حد و تعداد خودرو ها زیاد بود به کنار جاده رفتم و هول شدم و باعث شد تا خودرو از جاده اصلی منحرف شود و بر اثر این اتفاق همسر و دختر دوساله ام جان باختند، مگر چه خبر است که اینطور مردم را دستپاچه می‌کنند و باعث از بین رفتن جان عزیزانمان می شوند.»

 

تکذیب یک خبر و چند سوال

البته فرمانده پلیس راه جنوب کرمان با رد این شایعه عنوان کرد:

«در این شایعه ادعا شده است که کاروان خودروهای همراه محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری باعث بروز این تصادف شده اند؛ بر اساس شواهد موجود و نظر کارشناسان، این ادعا را رد می کنیم. بی احتیاطی راننده و ناتوانی وی در کنترل خودروی پراید سبب تصادف منجر به فوت محور جیرفت - رودبار جنوب شد».

 

 

هرچند در این گزارش اشاره ای نشده است، که آیا کاروان محافظان محمدباقر نوبخت تاثیری در هول شدن راننده و ناتوانی در کنترل خودرو داشته است یا خیر؟! البته آنچه که در کروکی به چشم می خورد، کاروان محافظان محمدباقر نوبخت و تعداد بالای خودرو های محافظ در این سفر استانی است. سفری که در آن رئیس سازمان برنامه و بودجه به این نتیجه رسیده است که فاصله زیاد با مردم اجازه تصمیم گیری درست و کاربردی را از مسئولین سلب می کند، اما معلوم نیست که کارناوال محافظان فاصله با مردم را کم یا زیاد می کند! البته این اولین باری نیست که محافظان دولتمردان حاشیه ساز شده است. حسن روحانی در ایام انتخابات سال 96 حتی با خودرو محافظ خود وارد کارخانه شد و از کارگران بازدید کرد.

 

 


اخبار مرتبط:

 

روحانی در خصوص حقوق کارگران چه می گوید؟

روحانی: دستمزد کارگران زیاد است، باید کاهش پیدا کند!/ نباید اخراج کارگران برای کارفرما هزینه داشته باشد

 

روحانی در خصوص حقوق کارگران چه می گوید؟
 

روحانی: دستمزد کارگران زیاد است، باید کاهش پیدا کند!/ نباید اخراج کارگران برای کارفرما هزینه داشته باشد



دیدگاه کاربران

خوب برای چی یک نفر با سرعت زیاد داشته در لاین کندرو می رفته و در لاین تندرو نمی رفته؟؟ چرا نتوانسته خودرو را کنترل کند؟؟!!

پلیس زمان حادثه اونجا بوده است؟
چطور اینقدر مطمئن نظر داده؟
نظر شاهد عینی را در نظر گرفته است؟!
سوال اینجاست چرا پراید در لاین کندرو حرکت می کرده است!