هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 10 فروردين 1403
ساعت 03:27
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 17 آذر 1397 ساعت 17:30
شنبه 17 آذر 1397 17:08 ساعت
2018-12-8 17:30:02
شناسه خبر : 300815
سخنان حسن روحانی مبنی بر تروراقتصادی و اثر ماورایی تحریم بر اقتصاد کشور به گفته اقتصاددان حامی دولت دروغی رذیلانه است. دروغی که روزنامه آرمان هم با پشت کردن به خط اصلی این روزهایش که نقد همه جانبه دولت بوده، در آن سهیم است.
سخنان حسن روحانی مبنی بر تروراقتصادی و اثر ماورایی تحریم بر اقتصاد کشور به گفته اقتصاددان حامی دولت دروغی رذیلانه است. دروغی که روزنامه آرمان هم با پشت کردن به خط اصلی این روزهایش که نقد همه جانبه دولت بوده، در آن سهیم است.
گروه سیاسی-رجانیوز: دور دوم ریاست‌جمهوری حسن‌روحانی نه‌تنها برای خودش، که برای حامیان درجه یک دیروزش نیز حسابی دردسرساز شده است. عدم توانایی کنترل و مدیریت فضای نامناسب اقتصادی توسط دولت کاری دست اصلا‌ح‌طلبان داده، که هر روز از طرف بزرگان و صاحب‌نامان اردوگاه اصلاحات طرح و نقشه‌ای برای شانه خالی کردن از مشکلات کشور و فرار از پاسخ‌گویی ارائه می‌شود.
 
به گزارش رجانیوز اخیرا بهزاد نبوی در مصاحبه‌ای که با روزنامه سازندگی انجام داده، اصلاح‌طلبان را توصیه کرده که برای ماندن در قدرت به جای نقد روحانی، منتقدان روحانی را نقد کنند. صحبت‌های نبوی خیلی زود مورد اقبال اصلاح‌طلبان قرار گرفت. روزنامه آرمان در شماره روز شنبه 17 آذر در یادداشتی تحت عنوان «سهم دولت در پریشانی اقتصادی» با پیگیری همین خط نوشت: 
«خارج شدن دونالد ترامپ از برجام و جنگ روانی که آمریکا ایجاد کرده است، تقصیر دولت نیست. مدتی است رسانه‌های مخالف دولت دوازدهم، با انتقادهای تند ازدولت و انداختن تمام مشکلات اقتصادی بر دوش دولت دکتر حسن روحانی قصد دارند چهره دولت را تیره نشان دهند. انداختن تمام مشکلات اقتصادی بر دوش دولت بی‌انصافی بیش نیست. خروج آمریکا از برجام و جنگ روانی که در داخل ایران راه افتاده است، دلایل اصلی است که شرایط موجود را به وجود آورده است.»
 
این یادداشت حمایتی روزنامه آرمان از حسن روحانی درحالی منتشر شده است که این روزنامه در شماره 30 مهر 1397 در گزارشی تحت عنوان« جهانگيري؛ شكست ديرهنگام سكوت» تماما مخالف خط موجود در یادداشت اخیر خود، به دنبال مقصر جلوه دادن روحانی بوده و استفاده نکردن او از تدابیر جهانگیری را عامل بحران‌ها معرفی کرده بود. در آن گزارش آمده بود:
« نکته قابل تأمل اینکه این مدعیان تدبیر بخش زیادی از فعالیت خود را صرف حذف مسئولان اصلی می‌کنند که دلسوزی و تدابیرشان بر همگان اثبات شده است. از سوی دیگر این افراد کم تجربه، اما پر ادعا راهکارهای ناپخته‌ای به روحانی می‌دهند که سبب افزایش انتقادها به پاستور می‌شود و برهمین اساس است که اکنون پس از گذشت یک‌سال‌و‌نیم از دولت دوازدهم، نمی‌توان نمره‌خوبی به کارنامه دولت در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و... داد.»
 
 
 
آن‌چه روشن است یکسان نبودن خط دیروز و امروز روزنامه آرمان در مواجهه با دولت است. روزنامه آرمان که دیروز با نقد جدی دولت سعی در جداسازی بدنه اصلاحات از دولت را داشت، امروز در یادداشتی صریحا از روحانی دفاع کرده و همه مشکلات را به گردن منتقدان دولت می‌اندازد.
 
از طرفی در یادداشت روزنامه آرمان نکته قابل توجه‌ای وجود دارد. روزنامه آرمان در خط جدید خود سعی می‌کند تمام مشکلات کشور را به گردن تحریم‌ها و خروج امریکا از برجام بیاندازد. خطی که اخیرا خود روحانی نیز به آن متوسل شده. حسن روحانی، طی سخنانی در دومین کنفرانس رؤسای مجالس 6 کشور که شنبه 17 آذر برگزار شده گفته است: 
«تروریسم اقتصادی؛ به معنای وحشت آفرینی در اقتصاد یک کشور و ایجاد ترس در دیگر کشورها جهت ممانعت از تجارت و سرمایه‌گذاری بوده و خروج آمریکا از برجام نمونه بارزی از تروریسم اقتصادی است.» 
 
این درحالیست که حسن روحانی سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1397 و دقایقی پس از سخنرانی رییس جمهور آمریکا، درگفت‌وگویی تلویزیونی و زنده گفته بود:
« امشب از یک نظر متأسفم که مردم آمریکا که مردم بزرگی هستند، گرفتار زمامدارانی شده‌اند که حیثیت آنها را زیر پا گذاشته است و از طرفی خوشحال هستم که یک موجود مزاحم از برجام خارج شده است.» 
 
حرف‌های آن روزهای حسن روحانی با بازتاب‌های مثبتی نیز در رسانه‌ها مواجه شد و اغلب روزنامه‌های اصلاح‌طلب از خروج ترامپ از برجام ابراز خوشحالی می‌کردند. البته مانند بسیاری از سخنان روحانی که به سرعت توسط خود او نقض شده بود این جمله‌ی او نیز ازین قاعده مستثنی نشد و حالا با ورژن امروز روحانی خروج ترامپ از برجام مساویست با ترور اقتصادی!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
از طرفی دیگر سعید لیلاز اقتصاددان اصلاح‌طلب در سومین کنگره حزب کارگزاران به همین موضوع پرداخته و مقصر جلوه دادن تحریم‌ها در تورم 40 درصدی امروز را دروغی رذیلانه خوانده بود. لیلاز دران کنگره گفته بود:
«رذیلانه‌ترین دروغ این است که بگوییم تورم ۴۰ درصدی امروز حاصل تحریم است، در حالی که چنین نیست... شبکه بانکی کشور به عنوان مرکز فساد در کشور مقصر است، نرخ تورم در شش ماه گذشته بیش از مجموع نرخ تورم در سال‌های گذشته دولت روحانی بوده و بی عملی دولت روحانی در این مورد عجیب است»
 
بنابراین سخنان حسن روحانی مبنی بر تروراقتصادی و اثر ماورایی تحریم بر اقتصاد کشور به گفته اقتصاددان حامی دولت دروغی رذیلانه است. دروغی که روزنامه آرمان هم با پشت کردن به خط اصلی این روزهایش که نقد همه جانبه دولت بوده، در آن سهیم است. البته رفتار این روزهای اصلاح‌طلبان و روزنامه‌هایشان نشات گرفته از اختلافات بزرگان این جریان در روش چگونگی ماندن در قدرت بوده و به همین دلیل است که روزنامه‌ای مثل آرمان، یک روز به طبل اختلاف با دولت می‌کوبد و روز دیگر به دفاع تمام قد و غیرقابل باور از دولت می‌پردازد.