هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
سه شنبه، 4 ارديبهشت 1403
ساعت 12:10
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 10 آذر 1397 ساعت 15:56
شنبه 10 آذر 1397 15:49 ساعت
2018-12-1 15:56:36
شناسه خبر : 300259
همزمان با تلاش نیروهای ارتش سوریه برای آغاز عملیات پاکسازی مناطق اشغالی شمال و آماده شدن حامیان تروریست ها برای اجرای سناریوی حمله شیمیایی، چانه زنی ها و تحولات در میدان سیاست منجر به تغییر وضعیت شد.
اگر چه این توافق باعث شد تا عملیات نیروهای ارتش سوریه در مناطق اشغالی شمال با تعویق روبه رو شود اما تحرکات گروه های تروریستی و حامیان منطقه ای و فرامنطقه ای آنان برای اجرای حمله شیمیایی همچنان ادامه دارد و نباید فراموش کرد که توافق سوچی و آتش بس از سوی عناصر تروریستی نادیده گرفته شده است.
همزمان با تلاش نیروهای ارتش سوریه برای آغاز عملیات پاکسازی مناطق اشغالی شمال و آماده شدن حامیان تروریست ها برای اجرای سناریوی حمله شیمیایی، چانه زنی ها و تحولات در میدان سیاست منجر به تغییر وضعیت شد. اگر چه این توافق باعث شد تا عملیات نیروهای ارتش سوریه در مناطق اشغالی شمال با تعویق روبه رو شود اما تحرکات گروه های تروریستی و حامیان منطقه ای و فرامنطقه ای آنان برای اجرای حمله شیمیایی همچنان ادامه دارد و نباید فراموش کرد که توافق سوچی و آتش بس از سوی عناصر تروریستی نادیده گرفته شده است.
گروه بین الملل-رجانیوز: تابستان امسال دهها هزار تن از نیروهای ارتش سوریه با تجهیزات سنگین نظامی به استان های شمالی حلب، ادلب، حماه و لاذقیه اعزام شدند تا آخرین مناطق اشغالی را به طور کامل پاکسازی کنند.
 
اگر چه شمارش معکوس هم برای شروع عملیات به صدا درآمد و نیروهای ارتش سوریه اواخر مردادماه خود را برای آغاز عملیات آماده می کردند تا به حضور گروه های تروریستی در مناطق اشغالی شمال پایان دهند اما جبهه غربی - عربی - صهیونیستی با تمام قدرت برای دفاع از تروریست ها وارد میدان شد.
 
حامیان گروه های تروریستی به سرکردگی دولت آمریکا در گام نخست فشار زیادی را بر دولت روسیه وارد آوردند تا از آغاز عملیات در شمال سوریه جلوگیری کنند اما به طور کامل به تمام اهداف خود دست نیافتند و همزمان سناریوی دیگری را در دستور کار قرار دادند.
 
 
پشتیبان های منطقه ای و فرامنطقه ای گروه های تروریستی برای جلوگیری از پاکسازی غرب استان حلب، شمال شرق استان لاذقیه، شمال استان حماه و استان ادلب، سناریوی دروغین حمله شیمیایی را انتخاب کردند تا فشار بر دولت مرکزی سوریه افزایش یابند.
 
جبهه غربی - عربی - صهیونیستی با همکاری عناصر تروریستی رسانه ای موسوم به کلاه سفیدها با ایجاد یک جنگ روانی و رسانه ای گسترده، سناریوی شکست خورده و البته دروغ حمله شیمیایی نیروهای سوری به غوطه شرقی دمشق را دوباره در مناطق اشغالی شمال سوریه تکرار کردند تا به اهداف خود دست یابد.
 
گروه های تروریستی در گام نخست مواد شیمیایی را به شهر «جسر الشغور» در جنوب غرب استان ادلب و نزدیکی خطوط تماس نیروهای ارتش سوریه انتقال دادند تا همزمان با دفاع موشکی ارتش سوریه دربرابر نقض آتش بس، برای آغاز این طرح شوم وارد عمل شوند و این حملات را به نیروهای سوری نسبت دهند.
 
این پایان تحرکات گروه های تروریستی برای اجرای سناریوی حمله شیمیایی نبود و هشتم شهریورماه امسال جزئیات بیشتری از فعالیت های ائتلاف غربی - عربی- صهیونیستی برای توقف عملیات نیروهای سوری در مناطق شمالی منتشر شد.
 
همزمان با مظلوم نمایی عناصر تروریستی رسانه ای موسوم به کلاه سفیدها و تلاش برای دخالت نیروهای نظامی خارجی در سوریه، شماری از نیروهای متخصص خارجی که در انجام حملات شیمیایی مهارت داشتند وارد مناطق اشغالی شمال سوریه شدند تا خمپاره ها و موشک ها را به مواد شیمیایی از جمله « کلر» آلوده کنند و در اختیار گروه های تروریستی قرار دهند تا علیه مردم در مناطق اشغالی استفاده شود.
 
 
منابع میدانی در همین مقطع زمانی از ادامه انتقال مواد شیمیایی از طریق مرزهای مشترک ترکیه (گذرگاه باب الهوی) به شهر جسر الشغور در جنوب غرب استان ادلب خبر دادند و اعلام کردند: دو کامیون دیگر حامل مواد شیمیایی با همکاری عناصر تروریستی رسانه ای موسوم به کلاه سفیدها به شهرک «سراقب» در استان ادلب منتقل شده است.
 
اواسط شهریور ماه امسال، تحرکات نیروهای اطلاعات آمریکا، فرانسه و انگلیس در مناطق اشغالی شمال سوریه به حدی افزایش یافت که حتی 65 کودک توسط تروریست ها ربوده شده اند تا قربانی حملات شیمیایی شوند و این مسئله به دولت سوریه نسبت داده شود.
 
اعزام نیروهای ارتش سوریه به شمال و شمال غرب استان حماه، شمال شرق استان لاذقیه، غرب استان حلب و استان ادلب برای انجام عملیات علیه گروه های تروریستی تا هفته آخر شهریورماه ادامه یافت و این پیامی روشن برای برای حامیان گروه های تروریستی بود و باعث شد حساسیت های میدانی چند برابر شود.
 
در مقابل ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی هم بیکار نماند و چند گروه از خبرنگاران کشورهای غربی را برای پوشش خبری سناریوی دروغین حملات شیمیایی و نسبت دادن این مسئله به نیروهای سوری در مناطق امن اشغالی مستقر کرد.
 
 
به گزارش رجانیوز، همزمان با تلاش نیروهای ارتش سوریه برای آغاز عملیات پاکسازی مناطق اشغالی شمال و آماده شدن حامیان تروریست ها برای اجرای سناریوی حمله شیمیایی، چانه زنی ها و تحولات در میدان سیاست منجر به تغییر وضعیت شد.
 
آخرین روزهای شهریورماه 97 زمانی که حساسیت ها در شمال سوریه به اوج رسیده بود رئیس جمهور ترکیه برای نجات گروه های تروریستی با عجله به روسیه سفر کرد و از ارائه طرحی جدید خبر داد که تیجه آن برقرای آتش بس و تامین شدن منافع طرفین بود.
 
مذاکرات اردوغان و پوتین در نهایت منجر به امضای توافق سوچی شد که براساس آن گروه های تروریستی باید از مناطق اشغالی حدود 20 کیلومتر عقب نشینی می کردند تا یک منطقه غیر نظامی در استان های شمالی سوریه تشکیل شود.
 
گروه بین الملل رجانیوز در بخش دوم گزارش خود به تحرکات جبهه غربی - عربی - صهیونیستی برای ادامه سناریوی حمله شیمیایی در 70 روز گذشته و البته پس از امضای توافق سوچی خواهد پرداخت تا تصویری روشن تر از آنچه که در شمال سوریه می گذرد به مخاطبان ارائه دهد.