هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
سه شنبه، 29 اسفند 1402
ساعت 08:29
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

سه شنبه 26 تير 1397 ساعت 17:24
سه شنبه 26 تير 1397 17:09 ساعت
2018-7-17 17:24:14
شناسه خبر : 289875
حضرت آیت الله مصباح یزدی فرمودند: «شيطان چنين دامي را حتي براي بزرگترين اصحاب ائمه (ع) نيز گسترده بود؛ در تاريخ مي خوانيم که بزرگترين اصحاب امام حسن (ع)، سجاده از زير پاي امام حسن (ع) کشيدند و ايشان را « مذل المؤمنين » خطاب کردند!»
آیت الله مصباح یزدی در جمع خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم:

دام خطرناک شیطان برای انحراف حزب الله؛ دامی که حتی بزرگترین اصحاب ائمه (ع) را نیز گرفتار کرد

حضرت آیت الله مصباح یزدی فرمودند: «شيطان چنين دامي را حتي براي بزرگترين اصحاب ائمه (ع) نيز گسترده بود؛ در تاريخ مي خوانيم که بزرگترين اصحاب امام حسن (ع)، سجاده از زير پاي امام حسن (ع) کشيدند و ايشان را « مذل المؤمنين » خطاب کردند!»
گره معارف_رجانیوز: آیت الله مصباح یزدی در دیدار با خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم در خصوص دام شیطان برای انحراف نیروهای حزب اللهی صحبت کردند. 
 
در ادامه مهمترین قسمت های سخنرانی این فیلسوف اسلام شناس در اختیار مخاطبان قرار داده شده است:  
 
آماده باشيم هر سختي را براي خدا تحمل کنيم. گاهي مصالح نظام اسلامي ايجاب مي کند که انسان خون جگر بخورد و اظهار نکند و صبر پيشه سازد؛ اگر نتوانيم اين موارد را بشناسيم، شيطان از همين مسأله به عنوان دامي براي انحرافمان استفاده خواهد کرد.
 
رهبر انقلاب اسلامي از بزرگترين نعمت هايي است که خدا به ما داده است ؛ شخصيت هاي تراز اول سياسي دنيا، گاهي تصريح کرده اند که تا ايران چنين رهبري دارد، دشمنانش نمي توانند کاري از پيش ببرند.
 
گاهي پافشاري بر برخي مسائل سبب فوت شدن مصلحت بزرگتري مي شود؛ بايد مصاديق آن را بشناسيم؛ گاهي نشناختن اين موقعيت ها، سبب از دست دادن ايمانمان به رهبري مي شود؛ شايد ما به خاطر علاقه و دلسوزي خودمان فکر کنيم که رهبر بايد رفتار و موضع تندي نسبت به فلان قضايا بگيرد و وقتي رهبري چنين موضعي نگرفتند، گمان کنيم کار ايشان اشتباه بوده است!
 
شيطان چنين دامي را حتي براي بزرگترين اصحاب ائمه (ع) نيز گسترده بود؛ در تاريخ مي خوانيم که بزرگترين اصحاب امام حسن (ع)، سجاده از زير پاي امام حسن (ع) کشيدند و ايشان را « مذل المؤمنين » خطاب کردند!
 
فکر نکنيم هر چه ما فهميديم، رهبري هم بايد همان را فهميده باشد و لذا بايد موضعي که انتظار داريم اتخاذ کند؛ اين امر سبب مي شود تا به خودمان حق بدهيم تا به سخنان او عمل نکنيم؛ آيا معناي ولايت فقيه اين است که او بايد مثل ما فکر کند و به فرمان ما گوش کند يا ما به فرمان وي؟
 
در طول اين چهل سال ثابت شده است که خداوند مصلحت جامعه را توسط ولي فقيه رقم زده است،
 
بنده به غير از امام (ره)، هيچ يک از علماي گذشته را به روشن بيني، فراست، تدبير، تحمل سختي ها و سعه صدر و جامعيت ايشان نديده ام.
 
اين که کمبودهاي جامعه را به خاطر عدم اتخاذ مواضع تند از سوي رهبري بدانيم، ‌امري خطاست؛ اگر چنين باشد بايد بگوييم بسياري از مشکلات صدر اسلام نيز – العياذ بالله – تقصير پيامبر(ص) و معصومين بوده است!!
 
سختي ها را تحمل کرده و صبر کنيم و به خاطر هر اشتباهي که ديگران انجام داده اند، سر و صدا راه نيندازيم؛ در عین دیدن واقعیات افراط و تفریط نداشته باشیم واولويت ها را بشناسيم. البته نسبت به آنچه قرار است سرنوشت نظام را تغيير دهد، حساس باشيم و در اين موارد فرمايشات رهبري را نصب العين خود قراردهیم.