هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 9 فروردين 1403
ساعت 20:23
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

جمعه 7 اسفند 1394 ساعت 11:35
جمعه 7 اسفند 1394 11:06 ساعت
2016-2-26 11:35:07
شناسه خبر : 235723
دفتر حضرت علامه مصباح یزدی نیز با اشاره به تماس های متعدد مردمی به این دفتر و ابراز گلایه و نگرانی از این اقدام وزارت کشور اعلام کرد در نامه ای رسمی به ستاد انتخابات وزارت کشور و شورای نگهبان بصورت قانونی به این موضوع اعتراض کرده و پیگیر اصلاح بنر نصب شده در شعب اخذ رای و اصلاح این اشتباه در مرحله شمارش آراء شده است.

گروه سیاسی - رجانیوز: در یک اقدام شیطنت آمیز، در بنر نصب شده اسامی کاندیداها در شعب اخذ رای، شهرت «مصباح» برای شخصی غیر از علامه مصباح یزدی درج شده است تا بر این اساس، رای وی بین او و فرد دیگری تقسیم شود.

به گزارش رجانیوز،  در شعب اخذ رای تهران در بنر نصب شده مسئله‌ای وجود دارد که ممکن است برای انتخاب کاندیدای مورد نظر توسط مردم مشکل‌ساز شود.

مصباح یزدی و مصباحی مقدم
 
 
در بنر نصب شده، در شماره‌های 22 و 23، نام‌های تقی مصباح و غلامرضا مصباحی مقدم درج شده است. نکته قابل توجه این است که در این بنر، جلوی نام تقی مصباح در بخش شهرت، خالی گذاشته شده اما در جلوی نام مصباحی مقدم و در بخش شهرت، مصباح و مصباحی مقدم درج شده است.
 

 
این در حالی است که غلامرضا مصباحی مقدم با توجه به اینکه چندین سال‌ است که نماینده مجلس بوده و کارشناس اقتصادی است، هیچ کس تاکنون نشنیده که وی را مصباح خطاب کنند، حال اینکه نام آیت‌الله مصباح رئیس موسسه آموزشی - پژوهشی امام خمینی(ره) غالبا مصباح خطاب می شود، حتی در رسانه‌ها نیز وی را به این نام خطاب می‌کنند.
 
این به معنای آن است که هر کس نام مصباح را در برگه رای خود بنویسد، این رای احتمالاً بین تقی مصباح و غلامرضا مصباحی مقدم تقسیم خواهد شد. جالب اینکه، نام این دو کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان نیز دقیقا در کنار هم قرار داده شده و کد انتخاباتی‌شان نیز پشت سر هم قرار دارد.
 
پیش  از این نیز در برخی تراکت های انتخاباتی کد انتخاباتی آیت‌الله مصباح یزدی به اشتباه درج شده بود!
 
پیگیری قانونی تخلف توسط دفتر علامه مصباح یزدی
 
در همین حال دفتر حضرت علامه مصباح یزدی نیز با اشاره به تماس های متعدد مردمی به این دفتر و ابراز گلایه و نگرانی از این اقدام وزارت کشور اعلام کرد در نامه ای رسمی به ستاد انتخابات وزارت کشور و شورای نگهبان بصورت قانونی به این موضوع اعتراض کرده و پیگیر اصلاح بنر نصب شده در شعب اخذ رای و اصلاح این اشتباه در مرحله شمارش آراء شده است.
 
به گزارش رجانیوز، مسئولان دفتر علامه مصباح یزدی در گفتگو با رجانیوز اعلام کردند: با توجه به اینکه علامه مصباح یزدی به عنوان «مصباح» مشهور هستند و فرد دیگری از کاندیداهای حاضر در انتخابات خبرگان استان تهران به این اسم در جامعه شهره نبوده و مورد خطاب قرار نمی گیرد، قطعا آراء با عنوان «مصباح» متعلق به علامه مصباح یزدی بوده است و لازم است وزارت کشور در این زمینه اقدام لازم را در دستور کار قرار دهد. این درحالی است که موضوع از طریق شورای نگهبان به عنوان ناظر بر اجرای بدون تخلف انتخابات نیز پیگیری خواهد شد.


31
پسندیدم

دیدگاه کاربران

پسندیدم
20
راستش من هم تعجب کرده بودم. ایشان به مصباح یزدی معروف هستن و در حوزه رای گیری تعجب کردم که نوشته اند مصباح. لطفا پیگیر باشید