هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 31 فروردين 1403
ساعت 03:44
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

سه شنبه 8 ارديبهشت 1394 ساعت 02:29
سه شنبه 8 ارديبهشت 1394 02:25 ساعت
2015-4-28 02:29:05
شناسه خبر : 209555
سی‌ و چهارمین روز تجاوز نظامی عربستان به یمن در حالی ادامه پیدا می‌کند که سخنگوی نیروهای مسلح یمن هشدار داد که چاره‌ای جز پاسخ به این تجاوزات نیست و ملت یمن این حق را دارد که با تمام توان خود به حملات عربستان واکنش نشان دهد.
سی‌ و چهارمین روز تجاوز نظامی عربستان به یمن در حالی ادامه پیدا می‌کند که سخنگوی نیروهای مسلح یمن هشدار داد که چاره‌ای جز پاسخ به این تجاوزات نیست و ملت یمن این حق را دارد که با تمام توان خود به حملات عربستان واکنش نشان دهد.
به گزارش فارس، عربستان سعودی، سه‌شنبه‌شب اول اردیبهشت (21 آوریل)، پایان تجاوز نظامی موسوم به عملیات «طوفان قاطع» علیه یمن را اعلام کرد و همزمان از آغاز عملیاتی جدید موسوم به «بازگرداندن امید به یمن» خبر داد.
 
عربستان، عملیات «طوفان قاطع» را که بیش از 2500 کشته و بیش از 3000 زخمی برجای گذاشت، بامداد روز پنجشنبه 6 فرودین (26 مارس) آغاز و هدف آن را «بازگرداندن رئیس جمهور» مستعفی یمن به قدرت در یمن اعلام کرد، اما با مقاومت مردم، ارتش و جنبش انصارالله یمن، تاکنون به این هدف و دیگر اهداف اعلامی نرسیده است.
 
جدیدترین تحولات امروز یمن را در زیر دنبال کنید.
 
* 9700 کشته و زخمی در حملات عربستان به یمن/یک موسسه حقوقی یمنی گزارش داده که در حملات هوایی عربستان به یمن بیش از 9700 نفر کشته و زخمی شده‌اند که اکثر آنها زنان و کودکان هستند.
 
* خشم یمنی‌ها علیه آل سعود به روایت تصویر/ روز گذشته هزاران یمنی در اعتراض به ادامه حملات عربستان به کشورشان دست به تظاهرات زدند و آمادگی خود برای پاسخ به سعودی‌ها را اعلام کردند.
 
* تخریب آثار تاریخی یمن یکی از اهداف جنگنده‌های سعودی‌/ سعودی‌ها طی حملات خود به شکل سازمان یافته اقدام به بمباران و هدف قرار دادن آثار تاریخی یمن می‌کنند.
 
* بررسی نقش رسانه‌های عربی در تحریف حقایق تجاوز عربستان به یمن/ رسانه‌های عربی به ویژه رسانه‌های وابسته به شیوخ عرب حوزه خلیج فارس در تجاوز رژیم سعودی علیه یمن نقش بسیار مهمی در تحریف حقایق و گمراه سازی افکار عمومی ایفا کردند.
 
* سخنگوی نیروهای مسلح یمن: چاره‌ای جز پاسخ برایمان باقی نمانده است/ شرف غالب لقمان با اشاره به اینکه یمن چاره‌ای جز پاسخ به حملات عربستان ندارد، اظهار داشت که ملت یمن این حق را دارد که با تمام ابزار ممکن به حملات عربستان پاسخ دهد
 
* «جمال بن عمر»: گفت‎و‌گوی «یمنی-یمنی» تنها راه‌حل برای ازسرگیری مذاکرات است/ نماینده مستعفی سازمان ملل در امور یمن در واکنش به ممانعت عربستان سعودی در رسیدن کمک‌های بشردوستانه به دست قربانیان یمنی اعلام کرد که باید اجازه ورود کمک‌های انسان دوستانه به یمن داده شود
 
* جان کری: آینده یمن را باید خود یمنی‌ها تعیین کنند/ وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت: «آینده یمن را باید خود یمنی‌ها رقم بزنند و نه طرف‌های خارجی.»
 
* تأکید ظریف و معاون بان کی مون بر برقراری گفت‌وگوهای یمنی - یمنی/ وزیر خارجه ایران و معاون دبیرکل سازمان ملل در نیویورک ضمن گفت‌وگو درباره تحولات جاری در یمن، بر ضرورت برقراری گفت‌وگوهای بین یمنی تأکید کردند.
 
* تظاهرات گسترده مردم یمن در محکومیت تجاوزات سعودی/ یمنی‌ها در اعتراض به استمرار تجاوزات سعودی علیه کشورشان با دیگر در صنعاء تظاهرات کردند و شعار الله اکبر و مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سردادند.
 
 


دیدگاه کاربران

الله اکبر مرگ امریکا و اسراییل

چهارتا چاه نفتشون رو بزنین میشینن سر جاشون