هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403
ساعت 03:30
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

پنجشنبه 15 دى 1390 ساعت 19:46
پنجشنبه 15 دى 1390 23:16 ساعت
2012-1-5 19:46:44
شناسه خبر : 96253
ما نمی‌گوییم اعتقادمان به آقای احمدی‌نژاد مانند گذشته است، اما علت انتخاب مردم این بود که کسی را دوست داشتند که از جنس خودشان است، تمایزخواه نیست، مثل خودشان لباس می‌پوشد، غذا می‌خورد و مثل مردم در آن طرف میله‌های نماز جمعه می‌نشیند.

گروه استان‌ها - اصفهان: سیر صعودی استقبال‌هاي مردمی از همایش‌های جبهه پایداری انقلاب اسلامی در استان‌ها در همایش استانی اصفهان به اوج خود رسید، تا این استان، بار دیگر همچون انتخابات سال 84 آغازگر موج مردمی حمایت از جریان گفتمان انقلاب اسلامی در کشور باشد.

به گزارش رجانیوز، در حالی که مسئولان شهرداری اصفهان، مانع از تبلیغات میدانی برای برگزاری همایش‌ استانی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در اصفهان شده بودند، این همایش با استقبال غیر قابل پیش بینی اصفهانی‌ها که بدون هیچ تبلیغات میدانی به حسینیه جوادالائمه (علیه‌السلام) اصفهان آمده بودند مواجه شد، به نحوی که علاوه بر تکمیل ظرفیت نزدیک به چهار هزار نفره طبقات سه گانه این حسینیه، بسیاری از مشتاقان همکاری با جبهه پایداری مجبور شدند در خیابان‌های اطراف این حسینیه پیگیر سخنرانی اعضای شورای مرکزی جبهه باشند.

شاید تفاوت اصلی این همایش با دیگر همایش‌های استانی علاوه بر حضورگسترده اهالی اصفهان، خالی بودن آن از برنامه‌های کلیشه‌ای همایش‌های از این دست بود. برگزاری نشست در یک حسینیه به جای سالن‌های همایش و اجرای برنامه‌های مذهبی هم‌چون سخنرانی و مدیحه سرایی اهل بیت علیهم السلام از جمله ویژگی‌های برجسته همایش اصفهان بود. این در حالی است که استقبال تاریخی مردم اصفهان از محمود احمدی‌نژاد در مسجد سید اصفهان و در جریان انتخابات ریاست جمهوری 84 آغازگر موج مردمی بزرگی در کشور بود که در نهایت به پیروزی جریان گفتمان انقلاب اسلامی در انتخابات  ریاست جمهوری آن سال منجر شد.

استقبال از احمدی‌نژاد در برنامه مسجد سید اصفهان به حدی پر شور بود که بهنام کریمیان یکی از فعالین ستادهای مردمی در جریان این استقبال به دلیل ازدحام جمعیت دچار ایست قلبی شده و دار فانی را وداع کرد. در جلسه حسینیه جوادالائمه اصفهان، باز هم خاطره حمایت اصفهانی‌ها از جریان گفتمانی انقلاب اسلامی زنده شد. تا این شهر باز هم آغازگر موجی کشوری در بر آمدن جریانی گفتمانی در عرصه سیاسی کشور باشد.

منشأ فساد افتصادی را باید در فساد سیاسی یافت

این همایش با تلاوت قرآن توسط سید ناصر رضوی عضو شورای اسلامی شهر اصفهان شروع شد و حجت الاسلام و المسلمین حسینیان از اعضای موسس جبهه پایداری انقلاب اسلامی در این جلسه به ایراد سخن پرداخت.

رییس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی در سخنان خود با  تاکید بر لزوم عبرت گیری از حوادث تاریخ برای جلوگیری از تکرار آن گفت: اگر امروز از حق به صورت صحیحی دفاع نشود و اگر از ارزش‌ها به صورت جدی دفاع نشود، کم‌کم زمینه‌های بروز واقعه‌ای همچون عاشورا فراهم می‌شود.

حسینیان در ادامه به بازخوانی و تحلیل عبرت‌های عاشورا  پرداخت و با بیان اینکه  یافتن پاسخ برای این سئوال که چرا پس از گذشت نیم قرن با اهل‌بیت (س) پیامبر چنین رفتار کردند و واقعه‌ای با نامه عاشورا را ترتیب دادند برای رفع فتنه‌ها لازم و ضروری است، تصریح کرد: برای آشکار شدن اینکه چرا پس از نیم قرن از رحلت پیامبر خدا صلی الله و علیه و آله با اهل بیت علیهم السلام او چنین برخوردی شد باید ریشه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را در رژیم‌های خلافتی آن قبل از واقعه بررسی کرد.

وی علت بروز انحراف در جامعه زمان صدر اسلام  را  فساد سیاسی، فرهنگی و اقتصادی خواند و افزود: مهم‌ترین مسئله در آن زمان بروز فساد سیاسی بود که طی آن با رحلت پیامبر صلی الله و علیه و آله، رهبری و ولایت با توطئه برخی عوامل تغییر جایگاه یافت و ولایت جای خود را به خلافت و سلطنت داد و از آن زمان بود که ولایت که پرتویی از ولایت‌الله است به خلافت تغییر یافت و فساد سیاسی در جامعه پدیدار شد.

عضو موسس جبهه پایداری با بیان اینکه مبغوضان رسول‌الله صلی الله و علیه و آله در هسته مرکزی دولت جا خوش کردند  اظهار داشت: "حکم ابن عاص" که تبعید شده زمان پیامبر بود از این دسته افراد بود و همین‌ که عثمان به خلافت رسید به دستور عثمان به مدینه آمد و جزو مشاورین عثمان شد، در جای دیگری هم "ولید ابن عقبه" که در فسق آنان آیه نازل شده بود از سوی خلافت به والی‌گری کوفه منصوب شد که در تاریخ در مورد رفتارهای او اشارات زیادی شده، طوری که او در نماز صبح از شدت شرب خمر نماز صبح را چهار رکعت ‌خواند و در پاسخ به مؤمنان می‌گفت اگر بخواهید برایتان به رکعات بیشتری هم نماز می‌خوانم.

حسینیان با یادآوری فساد اقتصادی آن دوران، با بیان اینکه منشأ فساد اقتصادی را هم باید در فساد سیاسی جستجو کرد، گفت: در آن زمان  جامعه به دو طبقه فقیر و غنی تقسیم شد که برخی از اصحاب هم‌چون طلحه و زبیر صاحب کاخ‌های فراوان شدند زبیر کاخ‌هایی مجلل در مدینه، بصره، اسکندریه، مصر و کوفه ساخت و گوسفندان وی به 10 هزار اصل ‌رسید و یک‌هزار برده داشت و درآمد او تنها از غلات عراق به 150 هزار دینار می‌رسید.

وی با بیان اینکه باور کردنی نیست صحابه‌ای که روزی آرزوی‌‎شان این بود که شمشیرشان را در راه پیامبر آخته کنند، به اینجا برسند، اظهار داشت: البته از این‌گونه افراد در آن سال‌ها کم نبودند، می‌گویند طلحه کاخ‌هایی داشت و در اصطبل خود یک‌هزار اسب و یک‌هزار شتر نگه‌داری می‌کرد و زمانی که از دنیا رفت اموالش به 450 هزار دینار رسید، "زید بن ثابت" نیز از جمله اصحابی بود که در زمان فوتش برای بردن شمش‌های طلایش، آن‌ها را با تبر تکه تکه می‌کردند و از این دست موارد بسیار و متواتر ذکر شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ریشه اصلی بروز واقعه عاشورا را در دنیاطلبی و گرایش به ثروت دانست و گفت: در یک چنین جامعه‌ای، تمام افرادی که باید در راه آرمان‌ها استقامت کنند به دنیا آغشته شدند و وجودشان را ثروت و مال فرا گرفت.

حسینیان افزود: امروز عده ای در داخل کشور به ما می گویند چرا شعار ساده زیستی و عدالت سر می‌دهید، آنها باید بدانند اگر امروز از ارزش‌هایی همچون ساده‌زیستی و عدالت حرفی زده نشود، دیگر چیزی باقی نخواهد ماند و انقلاب منحرف می‌شود.

اگر ارزش‌ها کم‌رنگ شوند، امت برای کشتن امام خود نذر هم می‌کند

وی در ادامه با یادآوری یکی از دلیل‌های تشکیل جبهه پایداری گفت: امروز هم جبهه پایداری برای این تشکیل شده و جلو افتاده تا با حمایت مردم فریاد بزند که در صورت جدی دفاع نکردن از ارزشها، این ارزشها کمرنگ شده و کار به جایی خواهد رسید که زن مسلمان برای کشته شدن حسین بن علی علیه‌السلام که روزی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در وصف او گفته بود "حسین منی  و انا من حسین" نذر می‌کند.

نماینده مردم تهران درباره فساد فرهنگی زمان پس از رسول خدا صلی الله و علیه و آله نیز اظهار داشت: درآن زمان یکی از مهم‌ترین ارزش‌ها که محبت و دوستی اهل بیت علیهم السلام بود و در شأن آنها آیه هم نازل شده بود به جایی می‌رسد که اهل بیت پیامبر علیهم السلام در خطبه‌های نماز جمعه به دستور معاویه مورد لعن قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه دور شدن از دوستی اهل‌بیت علیهم السلام یکی از زمینه‌های بسیار مهم بروز فساد فرهنگی در آن زمان بود، تصریح کرد: پاداش و نتیجه زحمات پیامبر (س) باید دوستی اهل‌بیت (ع) قرار می‌گرفت، اما چه شد زمانی که معاویه به حکومت رسید برای امامان جمعه بخشنامه کرد که در هر خطبه‌ای علی (ع) را لعن کنند و در برخی روایت آمده است که انحراف به جایی رسید که اهل‌بیت (ع) را نیز مورد لعن قرار می‌دادند.

حسینیان در ادامه سخنان خود به  تشکیل جبهه پایداری انقلاب اسلامی به رهبری آیت‌الله مصباح یزدی اشاره کرد و گفت: تاکید این جبهه بر اصول و انجام فعالیت‌ها با محوریت ولایت است و معتقدیم که سنگ زیرین تمام ارزشها ولایت است و اگر جامعه ما از این اصل اساسی کوتاه بیاید و یا منحرف و تضعیف شود و اگر ولایت به سلطنت، به جمهوریت و هر چیز دیگری تبدیل شود خسارت دنیایی و اخروی شامل حال جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه ولایت در طول تاریخ تشیع بارها مورد امتحان قرار گرفته است اظهار داشت: در نهایت تمام مدعیان تشیع باید ادعایشان بر این مسئله باشد که همه مواضع و تصمیم گیری‌هایشان حول محور ولایت قرار گیرد.

تاکید جبهه پایداری ساده‌زیستی و دوری از اشرافیت است

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز جبهه پایداری بر ساده زیستی و دوری از اشرافیت تاکید می کند ادامه داد: این تجربه و عبرتی است که باید از کربلا گرفت، زیرا اگر افرادی تا حلقوم سیر و فکر و اندیشه آنان از ثروت پر شده باشد دیگر برایشان ارزش و ضد ارزش تفاوتی نداشته و کاری به این ندارد که چه کسی و چه ارزشی بر جامعه حاکم است.

وی افزود: اگر زمانی که مقام معظم رهبری برای ساده زیستی مردم و مسئولان هشدار دادند، متدینین خودشان را مثل سرباز جلو می‌انداختند و مبارزه می‌کردند و فریاد می‌زدند، خدا می‌داند هشت سال کارگزاران، دوران هشت ساله اصلاحات را به دنبال نمی آورد.

حسینیان با بیان اینکه مردم در دوران کارگزاران، هشت سال تبعیض، اشرافیت و تمایزخواهی دیدند که با مردم فاصله داشت و برای همین مردم بریدند و از هر تغییری استقبال کردند و به خاتمی رای دادند، اظهار داشت: حال سئوال این است که مردم به صورت واقعی به این رای دادند که بی‌دینی در جامعه گسترش یابد و ضد ارزش‌ها در جامعه حاکم شود، خدا می‌داند این دلیل نبود، به همین خاطر زمانی که مردم این‌ها را دیدند تودهنی محکمی به آن‌ها زدند و برای همیشه تاریخ این‌ها را دفن کردند.

وی ادامه داد: این سئوال مطرح است که در انتخابات چرا مردم به کسی که آمریکا و منافقین و سلطنت طلب‌ها و ضربه خورده‌های داخلی و خارجی و رادیوها و تلویزیون‌ها و سایت‌های بیگانه از او حمایت می‌کردند رای ندادند و در زمانی که تمام کفر مقابل اسلام ایستاد، به احمدی‌نژاد رای دادند.

رییس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با بیان اینکه ما نمی‌گوییم اعتقادمان به آقای احمدی‌نژاد مانند گذشته است، افزود: اما علت انتخاب مردم این بود که کسی را دوست داشتند که از جنس خودشان است، تمایزخواه نیست، مثل خودشان لباس می‌پوشد، غذا می‌خورد و مثل مردم در آن طرف میله‌های نماز جمعه می‌نشیند.

وی با هشدار نسبت به اینکه اگر از حق و ارزش‌ها دفاع نکنیم به یقین تاریخ تکرار شدنی است، خطاب به روحانیون گفت: اگر ما پیشتاز شده بودیم و اشرافیتی که دامن حکومت را گرفته بود را فریاد زده بودیم خدا می‌داند روحانیت جایگاه بیشتری داشت.

حسینیان گفت: اگر جلوی این اشرافیت‌ها و تکیه کردن به این ثروت‌ها گرفته نشود، اگر آن زمانی که رهبر و فرمانده کل قوا مثل سرباز در خط مقدم مبارزه می‌کرد، ما در خط مقدم بودیم و انتقاد می‌کردیم، خدا می‌داند امروزمان بهتر بود، چرا یک نفر که فریاد زد همه دور او جمع شدند، آیا بهتر نبود که  امثال ما برای این کار پیشگام می‌شدیم.

آقاتهرانی: در فلسفه سیاسی اسلام ثابت شده است که آیت حق، شخص ولی فقیه است

دبیر کل جبهه پایداری نیز در این دیدار در سخنانی به نحوه شکل گیری فتنه در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: فتنه از اختلاف نظرات آغاز می‌شود که موجب طرح نظر و پافشاری بر آن و آمیخته شدن حق و باطل خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین آقاتهرانی تاکید کرد: برای جلوگیری از این اختلاف نظرها و شکل گیری فتنه در جامعه اسلامی باید میزان و ابزار صحیح سنجش را در اختیار داشت تا از مسیر صحیح منحرف نشد.

وی با بیان اینکه حق به شخصیت ها شناخته نمی شود بلکه اهل حق را باید با سنجش نسبت به حق سنجید و امروز نیز باید آیت حق در سیاست شناخته شود، افزود: در روایات و عقل ثابت شده است که آیت حق در دوران امام معصوم علیه السلام، شخص ایشان و در دوران غیبت شخص ولی فقیه است.

آقاتهرانی با اشاره به اینکه برخی در کشور ما به دنبال دموکراسی و اکثریت بوده‌اند که مردود شده و می‌شوند افزود: در فلسفه سیاسی اسلام ثابت شده است که آیت حق شخص ولی فقیه است که اگر دقیق تبعیت شود به انحراف نمی‌رسیم.

این استاد حوزه جنگ جمل را نماد مخلوط شدن حق به باطل دانست و تصریح کرد: باید از این جنگ به درستی عبرت گرفت، زیرا که هر دو طرف از اصحاب یاران پیامبر خدا بودند و در این شرایط اهمیت شناختن میزان صحیح مشخص می‌شود.

رییس مجمع نمایندگان تهران نداشتن میزان صحیح را برابر با دوزخی شدن در آزمایش‌ها عنوان کرد و ادامه داد: نمی‌توان گفت که ما از یکی از فتنه‌ها گذشته‌ایم و تمام شده است، زیرا که فتنه‌ها به دوام می‌آید.

آقاتهرانی با بیان اینکه بنا برحکمت الهی فتنه‌های آینده سخت‌تر از فتنه‌های قبل است اظهار داشت: افرادی در فتنه‌های بعد مورد آزمایش قرار می‌گیرند که در فتنه‌های قبل موفق شده باشند وگرنه افرادی که در فتنه‌های قبل زمین خورده‌اند در فتنه‌های بعد محکم‌تر زمین خواهند خورد.

وی افزود: در این زمینه همه افراد غربال می شوند و تا هر کسی خود و مسیرش را نشان ندهد، از دنیا نخواهد رفت.

دبیر کل جبهه پایداری با اشاره به فتنه 88 که به دنبال ضربه به اصل نظام بود و تاکید مقام معظم رهبری بر شفاف بودن خواص و محکوم کردن فتنه گفت: باید به این نیت وارد به مجلس شویم که بدانیم زعیم چه می‌خواهد و به آن عمل کنیم.

آقا تهرانی با بیان اینکه در چند سال گذشته برخی از خواص این گونه نبوده‌اند و ممکن است که امسال هم برای انتخابات کاندیدا شده باشند تصریح کرد: با حضور این افراد مجلسی که باید در راس امور باشد در حد شعار باقی خواهد ماند.

وظیفه ماست که نگذاریم خواسته امام و رهبری فقط تبدیل به شعار شود

وی ادامه داد: وظیفه ماست که نگذاریم خواسته امام و رهبری تبدیل به شعار شود و لذا باید با توجه به سابقه افراد در فتنه و انحراف در مورد شناخت آن ها دقت کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در مسائل مهم و گذاشتن افراد در راس امور جای تسامح نیست گفت: البته جذب حداکثری جای خود دارد و حتی اصلاح طلبان و دیگران هم در انتخابات رای دهند که موجب تحکیم اصل نظام و افتخار آن است اما نباید افرادی را که به وظیفه خود در وقت آن عمل نمی کنند در راس نظام گذاشت چرا که انجام وظیفه پس از وقت خاص آن خیلی به درد نمی خورد.

آقا تهرانی افزود: به همین دلیل مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگاه تواصی به حق کردند که افراد متصل به کانون ها قدرت و ثروت وارد مجلس نشوند که این مساله به این معنا است که در غیر این صورت نظام  و افراد عاقبت به خیر نخواهند شد.

وی با بیان لزوم دقت در رای دادن به افراد در انتخابات مجلس گفت: برخی از دوستان ما که نقاط اتحاد فراوانی هم با هم داریم برخی از ضوابط را به درستی رعایت نمی‌کنند و ما با برگزاری جلساتی با علما و بزرگانی همچون آیت الله مصباح، آیت الله خوشوقت و آیت الله یزدی به این نتیجه رسیدیم که اعلام کنیم که چه می‌خواهیم کنیم.

تنها شرط جبهه پایداری ولایت‌مداری است/ می‌خواهیم بر اصول منشور اصولگرایی بمانیم

دبیر کل جبهه پایداری با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر شرط گذاری این جبهه برای رسیدن به اتحاد در انتخابات مجلس افزود: ما می‌خواهیم بر روی اصول محکم بایستیم و البته شرط ولایت‌مداری گذاشته ایم که بر روی اصول منشور اصولگرایی بمانیم و افرادی را انتخاب کنیم که پای نظام و رهبری و شهدا بایستند و دغدغه خود را نداشته باشند که بخواهند هزینه تبلیغات انتخاباتی خود را در مجلس در بیاورند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: نباید در انتخابات افراد این چنینی را جلو انداخته و پشت سر آنها حرکت کنیم چرا که این افراد آرام آرام منحرف خواهند شد.

آقاتهرانی با اشاره به اینکه جبهه پایداری بر اساس سه اصل عقلانیت، معنویت و عدالت حول محور ولایت شکل گرفته است، تاکید کرد: وجه افتراق ما با فتنه گران و منحرفین است ولو اینکه هر کسی باشد زیرا برای ما انحراف از ولایت هیچ معنایی ندارد و قابل قبول نیست.

برخی می‌خواهند همه را با هم داشته باشند؛ مگر حق و باطل با هم جمع می‌شوند؟

وی در ادامه اظهار داشت: برخی می‌خواهند همه افراد را با هم داشته باشند به نحوی که هیچ کس از آن ها ناراحت نشود اما نمی‌توان حق و باطل را با هم داشت و باید حق را گرفت و از باطل تبری کرد.

دبیر کل جبهه پایداری با بیان اینکه فتنه 88 چند ماه طول کشید و فتنه‌های آینده قطعا سخت‌تر و طولانی‌تر خواهد بود گفت: ما امروز نباید از اصول کوتاه بیاییم که بخواهیم خود را در آینده لعن کنیم زیرا اگر مسلمانان در گذشته هم درست عمل می‌کردند و ساکت نمی‌نشستند، کربلا پیش نمی‌آمد و یا شیخ فضل الله نوری بالار دار نمی‌رفت.

آقا تهرانی در پایان اظهار داشت: باید برای به سامان رسیدن کار و اسلامی شدن شرایط ایستاد و درست عمل کرد و هر کسی باید از خود و اطرافیانش برای ایستادگی و پایداری و مقاومت در اصول و انجام وظیفه به اندازه نقش خود در نظام این مسیر را آغاز کند.

حاشیه‌ها/ تهرانی، تهرانی سر لیست اصفهانی

این همایش حاشیه‌هایی را هم به همراه داشت که از جمله آنها ظرفیت نزدیک به 5 هزار نفری حسینه جواد الائمه علیه السلام بود که کامل پرشد.

به گزارش فارس، در این جلسه حجت‌الاسلام مرتضی آقا‌تهرانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و دبیر جبهه پایداری، حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی حضور داشتند.

هنگام ورود حجت‌الاسلام آقا تهرانی به حسینیه، مردم شعار "تهرانی تهرانی سر لیست اصفهانی" را سر دادند.

استقبال مردم به ویژه جوانان از این جلسه به ‌گونه‌ای بود که مجری برنامه بارها از مردم خواست تا جابه‌جا شوند و جا برای افرادی که سرپا ایستاده بودند برای نشستن باز شود.

مجری پس از ورود آقاتهرانی به جلسه گفت: از آقای آقاتهرانی می‌خواهیم که برای جلسه آینده آیت‌الله مصباح را به اصفهان دعوت کنند.

پس از آن متنی شبیه بیانیه توسط رضوی قرائت شد که در آن سخنان رهبر معظم انقلاب درباره آیت‌الله مصباح آورد شده بود و مشی جبهه پایداری را بیان می‌کرد.

آقاتهرانی دبیر کل جبهه پایدرای و مسئول این جبهه در استان اصفهان، در ابتدای سخنرانی خود گفت: این جلسه برای اعلام حضور جبهه پایداری در انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود تا شما بدانید که حرف حساب این جبهه چیست.

وی در ادامه اظهار داشت: دیشب با آیت‌الله مظاهری که حق حیات بر گردن تمام اصفهانی‌ها دارد تماس گرفتم و متأسفانه ایشان در بستر بیماری بودند و امروز هم به تهران منتقل شده‌‌اند. آقاتهرانی همچنین از مردم خواست تا برای شفای عاجل آیت‌الله حسین مظاهری حمد شفا قرائت کنند.

پس از پایان برنامه جمعیت فراوانی به سوی حجت‌الاسلام آقا تهرانی و حجت‌الاسلام حسینیان برای پرسیدن سؤالات خود رفتند و در این میان خبرنگاران هم حضور داشتند و سؤالاتی را در میان جمعیت و سر و صدای زیاد مطرح کردند.

یکی از حضار از حجت‌الاسلام حسینیان سؤال کرد که شما تا روز قبل از ثبت‌نام گفتید که نامزد نمی‌شوید، چرا روز بعد ثبت‌نام کردید؟ که حسینیان پاسخ داد: مجبور شدم! دوستان جبهه پایداری من را مجبور به ثبت‌نام کردند.