هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 9 فروردين 1403
ساعت 02:33
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 25 آبان 1387 ساعت 11:32
شنبه 25 آبان 1387 15:02 ساعت
2008-11-15 11:32:19
شناسه خبر : 4503

سرمقاله اين شماره "راه" که "شطحي" ست در ضرورت مهندسي مديريت فرهنگي و نويسنده در آن آورده است: به نظر مي‌رسد دکوراتوري جاي مهندسي را گرفته است و دکوراتورها براي هرگروهي و در هر مقطعي دکور و"نقش ايوان" مناسب را تدارک مي‌بينند...


به گزارش برنا، شماره 6 +30 مجله راه، نشريه دفتر مطالعات جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي به سردبيري وحيد جليلي منتشر شد.

گفتگو با "سيد مسعود شجايي طباطبايي" درباره ظرفيتها و چالشهاي هنر انقلاب "، ميزگردي با حضور نمايندگان "جنبش عدالتخواه دانشجويي"، " جامعه اسلامي دانشجويان" و "اتحاديه انجمنهاي اسلامي مستقل" درباره " چالشهاي نقد منصفانه" و گفتگويي با سرلشگر ايران نژاد درباره پرونده زمين خواري در سيرجان و دستگيري حجت الاسلام جهانشاهي از مطالب اين شماره راه است.

بنابر اين گزارش، "داستان داوود و جالوت " نوشته شهاب اسفندياري نقديست درباره ظرفيتهاي "در حال استفاده و قابل‌استفاده" پرس تي وي. اسفندياري که در لندن در مقطع دکترا درس مي‌خواند در اين مقاله دلايل موفقيت شبکه خبري انگليسي زبان صدا و سيما را در مقايسه با شبکه‌هاي داخلي بررسي کرده است. "صداي پاي تغيير" عنوان مقاله ديگريست که درباره فرصتهاي اپوزيسيوني پرس تي وي در فضاي جهاني به چاپ رسيده است. "حاشيه‌اي بر روزنامه‌نگاري جهاني" نوشته فرشاد مهدي پور ديگر مقاله بخش "رسانه" در شماره شش مجله راه است.

سرمقاله اين شماره راه هم با عنوان "مهندسي فرهنگي يا ديکتاتوري دکوراتورها" به‌تعبير نويسنده "شطحي" ست در ضرورت مهندسي "مديريت فرهنگي".

نويسنده در اين يادداشت با بکارگيري "عبارت مهندسي مديريت فرهنگي" در کنار عبارت "مهندسي فرهنگي" نوشته است: "به نظر مي رسد دکوراتوري جاي مهندسي را گرفته است! دکوراتورها براي هرگروهي و در هر مقطعي دکور و"نقش ايوان" مناسب را تدارک مي بينند..."

نويسنده در نهايت اين گونه نتيجه گيري کرده است که "مهندسي فرهنگي با مهندسي مديريت فرهنگي آغاز مي شود و در اين مهم شاقول و تراز و البته کلنگ لازم است. فروکش کردن حساسيت و تعطيل نظارت بر "مديريت فرهنگي" در سالهاي اخير از سوي "توده‌هاي انقلابي" به نتايج نگران کننده‌اي رسيده است..."

در اين شماره راه "جواد ميري" در گزارش تحليلي "دم خروس و قسم هاي صادقانه سيما" موضوع عوامزدگي در تلويزيون را بررسي کرده و "رضا زاده محمدي" هم در مقاله "خشن، سيال، متظاهر" بوروکراسي را بطور خلاصه بررسي و نقد کرده است.


"اهل مذهب بيداران" نوشته ايست از احمد ميراحسان درباره طاهره صفارزاده که همراه با نوشته اي از علي محمد مودب در بزرگداشت اين شاعر و نويسنده انقلابي در بخش يادمان "راه" شش به چاپ رسيده است. "بر لب دو پرتگاه ناگهان" هم عنوان نوشته ايست از اسماعيل اميني درباره رويارويي قيصر امين پور با شبه روشنفکران و سياست‌بازان.

در مقاله " از انقلاب سفيد تا سينماي معناگرا" هم مهرزاد دانش جايگاه روستا و روستائيان را در سينماي قبل و بعد از انقلاب بررسي کرده است."توليد و تعميق الگوهاي بومي" عنوان گفتگوييست با حجت الاسلام سيدمهدي ميرباقري درباره امروز فرهنگستان علوم اسلامي.

"حاج آقا کتاب نماز شب داريد" عنوان ميزگرديست در بخش "جبهه فرهنگي" که در آن تجربه برپايي نمايشگاههاي کتاب در ايستگاههاي مترو بررسي شده است. اين نمايشگاهها را جمعي از طلاب در رمضان امسال برپا کرده بودند."نمي خواستيم فقط پامنبري باشيم" مصاحبه ايست با يکي از اعضاي تشکل در راه حق که توانسته اند هر چند در مقياسي کوچک در فضايي کاملا غيردولتي يک پروژه اقتصادي – فرهنگي را به انجام برسانند.


نعمت الله سعيدي با "قصيده نونيه"، اميد مهدي نژاد با "شهود سبز اثيري زير باران معنويت " و جواد ميري با " راه‌نا" در صفحات طنز اني شماره راه حضور دارند.کتابهاي "پرسشهاي اساسي جنگ"، "سراج‌السائرين" و " هزارتوهاي بورخس" هم عناوين کتابهايي هستند که سيدعبدالجواد موسوي در بخش پيشخوان کتاب راه شش معرفي کرده است.