هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
شنبه، 12 اسفند 1402
ساعت 14:49
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

جمعه 20 بهمن 1402 ساعت 15:19
جمعه 20 بهمن 1402 15:13 ساعت
2024-2-9 15:19:20
شناسه خبر : 375171
صحنه‌های اکشن فوق‌العاده، نماهای زیبا و جذاب و استفاده درست از امکانات توانسته است قسمت دوم فیلم را به یک اثر ملی تبدیل کند؛ اثری که رشادت‌های هوانیروز جمهوری اسلامی ایران را پس از سال‌ها به‌خوبی جلوه‌گر می‌کند.
صحنه‌های اکشن فوق‌العاده، نماهای زیبا و جذاب و استفاده درست از امکانات توانسته است قسمت دوم فیلم را به یک اثر ملی تبدیل کند؛ اثری که رشادت‌های هوانیروز جمهوری اسلامی ایران را پس از سال‌ها به‌خوبی جلوه‌گر می‌کند.
گروه فرهنگ-رجانیوز: جشنواره فیلم فجر پس از سال‌ها، میزبان فیلمی است که قاب دوربین را بر آسمان تنظیم کرده و به روایت یکی از قهرمان‌های نیروی هوایی در دفاع مقدس پرداخته است. فیلمی که توانسته است صحنه‌های جذاب و ماندگاری خلق کند و جا پای فیلم‌های مطرحی همچون «عقاب‌ها» و «حمله به اچ ۳» بگذارد. 
 
به گزارش رجانیوز؛ دومین ساخته محمد عسگری باز هم در غرب کشور و روایتی از دفاع مقدس است؛ اما این بار موضوعی بدیع‌تر و آن هم پرداختن به روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی و دلاوری‌های شهید شیرودی در آسمانِ غرب کشور است.
 
فیلم آسمان غرب را می‌توان به دونیمه بد و خوب با جامعه مخاطبان متفاوت تقسیم کرد؛ دو نیمه‌ای که کارگردان در اولی با دیالوگ‌های مطول، کلیشه‌ای و تکرار بی حد و اندازه کلمه مردم، تنها رضایت ارگان‌های بالادستی را هدف قرار داده است و در نیمه دوم تازه فیلم برای مخاطب عمومی اکران می‌شود که از قضا نیمه دوم از لحاظ فنی نیز امتیاز بیشتری نسبت به نیمه اول می‌گیرد.
 
صحنه‌های اکشن فوق‌العاده، نماهای زیبا و جذاب و استفاده درست از امکانات توانسته است قسمت دوم فیلم را به یک اثر ملی تبدیل کند؛ اثری که رشادت‌های هوانیروز جمهوری اسلامی ایران را پس از سال‌ها به‌خوبی جلوه‌گر می‌کند.
 
امکانات فوق‌العاده‌ای که برای عسگری تدارک‌دیده‌شده است، در سینمای ایران بی‌سابقه است. به گفته معاون قرارگاه آجا در غرب کشور هر ساعت پرواز حدود ۲۰۰ میلیون تومان هزینه دارد و برای این فیلم ۵۳ ساعت پرواز در نظر گرفته شده است از دیگر سو ۱۵۰ دستگاه تانک، ۳۰ دستگاه نفربر، ۳۰۰ سرباز و دیگر تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در اختیار عوامل فیلم قرار گرفته است. این تجهیزات به همراه تدوین و جلوه‌های ویژه حرفه‌ای توانسته است مخاطب را همراه با خلبانان به داخل کابین هلیکوپتر ببرد؛ هرچند صحنه تکراری شلیک موشک در سکانس‌های مختلف کمی او را آزار می‌دهد.
 
فیلم هرچند تلاش کرده است تا به روایت دلیرمردی همچون علی‌اکبر شیرودی بپردازد؛ اما بیش از آنکه صحنه فیلم، روایت زندگی او باشد، یک فیلم برای بزرگداشت میلاد کی مرام است. او در این فیلم نقش شهید شیرودی را برعهده داشت و مانند آثار قبلی خود یک بازی مطلوب و حرفه‌ای را به نمایش گذاشت، اما میان خوب‌بودن و اسطوره بودن فاصله‌ای است به‌اندازه تمام دقایق این فیلم. برای مثال اگر مخاطب در دو سانس پیاپی به تماشای فیلم «ایستاده در غبار» و «موقعیت مهدی» بنشیند، یک احمد متوسلیان و یک مهدی باکری را تماشا می‌کند بی‌آنکه توجهش به کنش‌های شخصیتی هادی حجازی‌فر پرت شود؛ اما در «آسمان غرب» در تک‌تک سکانس‌ها ردپای میلاد کی مرام بیش از علی‌اکبر شیرودی جلوه‌گر بود.
 
در مجموع می‌توان آسمان غرب را یک گام روبه‌جلو برای کارگردانی در نظر گرفت که توانسته با امکانات خوبی که در دسترسش قرار گرفته است یک فیلم خوب برای غیور مردان آسمان ایران آماده سازد.
 
انتهای پیام/