هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
سه شنبه، 29 اسفند 1402
ساعت 03:28
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

دوشنبه 1 خرداد 1402 ساعت 15:59
دوشنبه 1 خرداد 1402 15:44 ساعت
2023-5-22 15:59:25
شناسه خبر : 367658
 مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از اعلام لیست ۹۵ ساختمان ناایمن به دستگاه قضایی‌ خبر داد.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از اعلام لیست ۹۵ ساختمان ناایمن به دستگاه قضایی‌ خبر داد.
گروه اجتماعی - رجانیوز: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از اعلام لیست ۹۵ ساختمان ناایمن به دستگاه قضایی‌ خبر داد.
 
به گزارش رجانیوز به نقل از مهر، قدرت الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی با اشاره به لیست ساختمان‌های ناایمن گفت: بعد از پیگیری‌هایی که در سال ۱۴۰۱ در خصوص ۱۲۹ ساختمان بسیار پرخطر داشتیم، با تلاش‌هایی که انجام شد و همچنین همکاری تعدادی از مالکین تعداد این ساختمان‌ها به ۹۵ ساختمان کاهش یافت.
 
وی افزود: جلسات زیادی در سازمان آتش نشانی با حضور مالکین ساختمان‌های ناایمن، دادستانی و همچنین نمایندگان دستگاه قضائی برگزار کردیم؛ اخطارها و همچنین فرصت‌های لازم به ۹۵ مالک ساختمان ناایمن داده شد که متأسفانه تمکین نکردند؛ این ساختمان‌ها شامل اماکن آموزشی، بهداشتی درمانی، تجاری و مسکونی هستند.
 
محمدی خاطرنشان کرد: روز گذشته لیست ۹۵ ساختمان ناایمن را تحویل دستگاه قضائی دادیم که در مسیر قضائی برای این مالکین پرونده قضائی تشکیل می‌شود و دستگاه قضائی بر اساس شرایط هر یک از این ساختمان‌ها با آنها برخورد لازم را انجام خواهد داد تا ایمنی لازم انجام شود.
 
وی ادامه داد: بیشترین تعداد ساختمان‌های ناایمن در مناطق ۱۱و ۱۲ شهر تهران قرار دارد.
 
مدیرعامل سازمان آتش نشانی ادامه داد: این ساختمان‌ها بیش از ۱۰ اخطار کتبی دریافت کردند و بیش از سه جلسه حضوری هم با مالکین ساختمان‌های ناایمن برگزار کردیم و نسبت به خطرات و اینکه شهروندان زیادی در این اماکن تردد دارند، توجیه شدند که متأسفانه توجهی نکردند.
 
محمدی با اشاره به آتش سوزی انبار موتور سیکلت، ادامه داد: در حریقی که صبح روز شنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، در انبار لوازم جانبی موتورسیکلت در محله گمرک رخ داد، بالای ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت به واحد انبار وارد شد، در صورتی با کمترین هزینه می‌توانستند اقدام به ایمن سازی کنند.
 
وی تصریح کرد: در ساختمان‌های ناایمن هم ناایمنی سازه داریم به طوری که بعضی از ساختمان‌ها بالای ۸۰ سال قدمت دارند و باید تخریب و نوسازی شوند و برخی دیگر در خصوص سامانه‌های اعلام و اطفا حریق مشکل دارند. در صورتی که وقتی مرکز تجاری تعطیل شد اگر سیستم اعلام حریق داشته باشد، ما با کوچک‌ترین حریق متوجه می‌شویم و اقدام می‌کنیم.
 
محمدی تاکید کرد: ما ناچار هستیم روش برخورد را تغییر دهیم، بیش از اندازه ایستگاه آتش‌نشانی ساختیم و تجهیزات تهیه کردیم؛ امروز اعلام می‌کنیم، کسانی از سازمان آتش نشانی اخطار دریافت کنند و توجه نکنند؛ اگر دچار حادثه شوند برای هزینه‌هایی که متحمل شویم اعلام جرم و ادعای خسارت خواهیم کرد. از این رو، برای انبار لوازم جانبی موتورسیکلت که در محله گمرک دچار آتش‌سوزی شد و با تلاش نیروهای آتش‌نشانی حریق مهار شد، ادعای خسارت و جرم کردیم. در این حادثه ۱۱ ایستگاه آتش نشانی با ۳۰۰ نیرو آتش‌نشان و پشتیبان متحمل هزینه شدند و کسانی که به تذکرات ما توجه نکردند، باید پاسخگو باشند.
 
وی افزود: اینگونه حریق‌ها تأثیرات مخرب زیست محیطی، ترافیکی و روانی بر روی شهروندان دارد. همچنین دودهای ناشی از آتش سوزی اثرات مخربی بر روی آتش‌نشانان دارد که عوارض سال‌های بعد بروز خواهد کرد.
 
محمدی خاطرنشان کرد: در خصوص آتش سوزی‌هایی که ما اخطار دهیم و مالکان توجه نکنند، پرونده تشکیل و به دستگاه قضائی ارجاع می‌دهیم، و همکاری دستگاه قضائی در این زمینه بسیار خوب است.