هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 10 فروردين 1403
ساعت 14:32
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

جمعه 11 فروردين 1402 ساعت 00:42
جمعه 11 فروردين 1402 00:35 ساعت
2023-3-31 00:42:18
شناسه خبر : 365968
ژائیر بولسونارو رئیس‌جمهور سابق برزیل که پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری به تبعید خودخواسته در آمریکا رفته بود، به کشور برگشت.
ژائیر بولسونارو رئیس‌جمهور سابق برزیل که پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری به تبعید خودخواسته در آمریکا رفته بود، به کشور برگشت.
گروه بین‌الملل-رجانیوز: ژائیر بولسونارو که به دلیل مواضع افراطی خود به ترامپ برزیل معروف شده، برای اولین بار بعد از انتخابات ریاست جمهوری برزیل وارد کشور خود شد.
 
به گزارش رجانیوز؛ منابع رسانه‌ای غربی خبر دادند که ژائیر بولسونارو رئیس‌جمهور سابق برزیل به کشورش بازگشته است؛ جایی که با تحقیقات متعددی شامل نقش ادعایی او در تشویق هوادارانش برای حمله به ساختمان‌های دولتی مواجه است.
 
به گزارش شبکه «اسکای نیوز»، بولسوناروی ۶۸ ساله به مدت سه ماه در تبعید خودخواسته در ایالت فلوریدای آمریکا حضور داشت و حالا برای اولین بار بعد از کنار رفتن از منصب ریاست جمهوری، به برزیل برگشته است.
 
تعدادی از هواداران رئیس‌جمهور سابق و افراطی برزیل برای استقبال از بازگشت او به کشور، در فرودگاه برازیلیا پایتخت برزیل حضور یافتند.
 
ژائیر بولسونارو رئیس‌جمهور سابق برزیل که در انتخابات ریاست جمهوری از لولا داسیلوا شکست خورد، مدعی شده بود که پیروزی لولا مشروع نبوده است و هیچ وقت رسما به شکست خود در انتخابات اذعان نکرد.
 
به رغم انکار بولسونارو به شکست، مسئولان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری برزیل اعلام کردند که لولا داسیلوا با کسب ۵۰.۹ درصد آرا پیروز انتخابات شد.
 
بولسونارو به عنوان رئیس‌جمهور وقت برزیل، در مراسم تحلیف ریاست جمهوری لولا داسیلوا شرکت نکرد و کشورش را به مقصد ایالت فلوریدا در آمریکا ترک کرد.
 
به دلیل اظهارات ضد دموکراتیکی که بولسونارو در زمان ریاست جمهوری بیان کرد، از جمله ادعاها مبنی بر اینکه سیستم انتخاباتی این کشور مستعد تقلب بوده است، او با چالش‌های قانونی مواجه است.
 
او همچنین به دلیل تلاش ادعایی برای وارد کردن و نگهداری هدایایی به ارزش ۳.۲ میلیون دلار از عربستان سعودی که در سال ۲۰۲۱ توسط ماموران گمرک به دلیل عدم اظهارنامه کشف و ضبط شده بود، مورد بازجویی قرار گرفته است.
 
ژائیر بولسونارو که به دلیل مواضع افراطی خود ملقب به ترامپ برزیل شده است، همانند رئیس‌جمهور سابق آمریکا شکست در انتخابات را نپذیرفته و تنها یک دوره ریاست جموری را تجربه کرده است.
 
انتهای پیام/