هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
شنبه، 1 ارديبهشت 1403
ساعت 03:55
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

سه شنبه 18 بهمن 1401 ساعت 15:26
سه شنبه 18 بهمن 1401 15:23 ساعت
2023-2-7 15:26:35
شناسه خبر : 364756
اگرچه کاشت مو می تواند زیبایی و جذابیت شما را بازگرداند. اما فکر نکنید بعد از جراحی تمام شده است! مراقبت های بعد از کاشت مو به اندازه خود جراحی مهم است و می تواند تأثیر قابل توجهی در میزان موفقیت کاشت مو داشته باشد.
اگرچه کاشت مو می تواند زیبایی و جذابیت شما را بازگرداند. اما فکر نکنید بعد از جراحی تمام شده است! مراقبت های بعد از کاشت مو به اندازه خود جراحی مهم است و می تواند تأثیر قابل توجهی در میزان موفقیت کاشت مو داشته باشد.

بهترین دکتر کاشت مو در تهران همواره مراقبت های مهم قبل و بعد از کاشت مو را به شما می گوید . مراقبت از مو و پوست سر شامل موارد زیادی مانند تغذیه، شستن و استراحت است و می توانید در هفته های بعد از عمل به تدریج سطح آن را کاهش دهید. مراقبت از مو به خصوص در هفته اول و ماه اول بسیار مهم است. در این مقاله سعی داریم تا به طور جامع انواع مراقبت های بعد از کاشت مو و همچنین ویژگی های بهترین دکتر کاشت ریش در تهران و بهترین دکتر کاشت مو آشنا کنیم .

 

 

اولین شستشو بعد از کاشت مو را چگونه انجام دهیم؟

کاشت مو یک عمل بسیار حساس و مهم است. اکثر اوقات افرادی که تحت درمان کاشت مو قرار می گیرند فکر می کنند که می توانند از همان روز اول به زندگی عادی خود بازگردند. با این حال، این یک قضاوت بسیار بد است. پس از کاشت مو، فولیکول های مو ساختار بسیار حساس و شکننده ای دارند. بنابراین مراقبت و محافظت دقیق ضروری است. در روزهای اول شستن موها ممنوع است ولی بعد از چند روز باید شسته شود. پزشک شما را راهنمایی می کند که هنگام شستن موها چه کاری انجام دهید. با این حال، همچنان باید به نکات زیر توجه کنید:

  • طبق توصیه پزشک می توانید در روز سوم یا چهارم بعد از عمل موهای خود را بشویید.
  • قبل از شستن موها از کرم و روغن توصیه شده توسط پزشک استفاده کنید و به طور متوسط ​​30-45 دقیقه صبر کنید.
  • کرم و روغن مراقبت ایده آلی از موهای شما می کنند.
  • شامپوی تجویز شده توسط پزشک کاشت مو را روی موهای خود بمالید اما از ریختن مستقیم شامپو روی سر خودداری کنید.
  • محل کاشت را با حرکات بسیار خشن و تهاجمی نشویید.
  • پوست سر خود را با حرکات ملایم با نوک انگشتان خود بشویید.
  • از آب خیلی گرم یا خیلی سرد استفاده نکنید.

 

 

 

مراکز کاشت مو ممکن است ترجیح دهند اولین شستشو را در کلینیک انجام دهند. این بسته به روش های درمانی کلینیک و برنامه درمانی بیمار متفاوت خواهد بود. به همین ترتیب، اولین روز شستشو پس از کاشت مو نیز می تواند متفاوت باشد. با این حال، روز سوم یا چهارم به طور کلی مناسب به نظر می رسد. اولین شستشو بعد از کاشت مو یکی از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه کنید. مهم است که پس از شستشو از سشوار استفاده نکنید. زیرا باد شدید و سشوار داغ ممکن است به محل کاشت آسیب برساند.

برای شناخت بهترین دکتر کاشت مو در تهران می توانید به سایت تاپتنا مراجعه فرمایید تا بهترین پزشکان را در این زمینه را بشناسید و بهترین جراح را برای خود انتخاب کنید.

آمادگی برای کاشت مو

کاشت مو مانند هر جراحی دیگری نیاز به مراقبت قبل و بعد از آن دارد تا نتیجه ای که از این روش می گیرید بهتر و سریعتر باشد. هنگامی که تصمیم خود را در مورد کاشت مو گرفتید، باید برای این جراحی آماده شوید. در ابتدا در طی مشاوره با جراح خود باید تمامی پرونده پزشکی خود را شرح دهید و تا روز پیوند به توصیه های توصیه شده عمل کنید. معمولاً از متقاضی خواسته می شود تا نوار قلب یا آزمایش خون برای بررسی سلامت جسمانی خود انجام دهد. مهمترین کارهایی که در مراقبت از کاشت مو باید دو هفته قبل از عمل انجام دهید عبارتند از:

  • از داروهای رقیق کننده خون یا ضد التهاب، داروهای ضد افسردگی، بتابلوکرها، ویتامین ها و مکمل های گیاهی استفاده نکنید.
  • برای گردش خون بهتر، سیگار و الکل را کنار بگذارید
  • از یک رژیم غذایی سالم و مغذی پیروی کنید
  • خوب بخوابید و از استرس دوری کنید
  • در سه روز آخر از فعالیت های شدید و ورزش خودداری کنید
  • مصرف چای و قهوه را کاهش دهید و کاهش وزن یا چاقی را متوقف کنید

 

 

 

ویژگی های بهترین کلینیک کاشت مو

اولین ویژگی هر کلینیک کاشت مو که باید در نظر گرفت زمان نصب آن است. اگر این کلینیک برای مدت طولانی باز است، به دلایل زیادی می تواند آسودگی باشد. به عنوان مثال، می توانید در مورد کلینیک و تجربیات بیماران گذشته آن اطلاعات بیشتری کسب کنید. اکثر افرادی که بلافاصله ریزش مو را تجربه می کنند فکر می کنند کاشت مو بهترین گزینه برای آنها خواهد بود. اما پس از مراجعه به متخصص، ممکن است متوجه شوند که برای جراحی خیلی زود است و باید فعلاً روی کنترل ریزش مو تمرکز کنند. به همین دلیل، یک کلینیک تخصصی کاشت مو ابتدا یک مشاوره رایگان برای روشن شدن وضعیت متقاضی ارائه می دهد.

امروزه درمان های مختلفی برای ریزش مو وجود دارد و همه آنها به اشکال مختلفی ارائه می شوند. کلینیک کاشت مو باید تمام درمان های علمی دنیا را بشناسد و مطابق با مراجعه کنندگان خود آنها را اعمال کند.

کلام آخر

برای مراجعه به بهترین دکتر کاشت مو در تهران بهتر است با بهترین جراح  که در سایت تاپتنا یا  toptena.irبه شما معرفی کرده ایم مشورت کنید. در صورتی که خود و اطرافیان شما به بهترین جراح مراجعه کردید تجربه خود در کامنت ها با ما در میان بگذارید. اگر تجربه مراجعه به دکتر کاشت مو را دارید تجربه خود را با ما در میان بگذارید .

منبع: (toptena.ir)