هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
سه شنبه، 29 اسفند 1402
ساعت 03:01
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

چهارشنبه 12 بهمن 1401 ساعت 16:36
چهارشنبه 12 بهمن 1401 16:34 ساعت
2023-2-1 16:36:45
شناسه خبر : 364651
ترجیح می دهید که نمای ساختمان زیبایی داشته باشید یا دکوراسیون داخلی منزل شما به بهترین شکل طراحی و اجرا شده باشد؟ زمانی که معماران اقدام به طراحی یک ساختمان می‌کنند، اولین نکته ای که برای آنها وجود دارد و به آن توجه می‌کنند، پلان‌ها و طراحی داخلی یک ساختمان است. طراحی نما یا به درخواست کارفرما یا به تشخیص خود معمار، معمولاً در مرحله آخر انجام می‌شود.

در این مقاله قصد داریم به بررسی این نکته بپردازیم که چرا طراحی نما از اهمیت بسیار بالایی در روند ساخت یک ساختمان برخوردار است و مانند طراحی داخلی، باید به آن توجه شود. این مقاله شما ما کمک می‌کند تا دید خوبی نسبت به طراحی داخلی و طراحی نما داشته باشید و با برخی از سازه‌های جدیدی که در سال‌های اخیر در طراحی داخلی پرکاربرد هستند، آشنا شوید.

طراحی نمای ساختمان

اهمیت طراحی نما

اگر بخواهیم به دلایل اهمیت طراحی نمای ساختمان اشاره کنیم، مطمئنا در رده اول این موضوع قرار می‌گیرد که نمای یک ساختمان نمایانگر اتفاقاتی است که داخل یک بنا می‌افتد و اشاره به هویت ساکنین یک ساختمان دارد.

در واقع افرادی که از بیرون به ساختمان شما نگاه می‌کنند، چیزی به جز نمای آن را نمی‌بینند و هیچ اطلاعی از این که طراحی داخلی ساختمان شما چگونه انجام شده است، ندارند. به همین علت بر اساس نمای ساختمان است که عابران آن را قضاوت می‌کنند و حدس افراد از هویت شما و اتفاقاتی که داخل یک ساختمان می‌افتد بر اساس همین قضاوت خواهد بود.

به همین علت است که تاکید می‌کنیم طراحی نمای ساختمان را پشت گوش نندازید و آن را به تیمی با سابقه که تجربه طراحی و اجرای انواع نماهای ساختمانی را دارد، بسپارید. طراحی نمای ساختمان اگر به صورت حرفه‌ای انجام شود، می‌‌تواند ساختمان را تبدیل به بنایی شاخص کند که تاثیر مستقیمی بر ارزش مالی آن نیز خواهد داشت.

نمای ساختمان

اهمیت طراحی داخلی ساختمان

درست است که از ابتدای مقاله بر اهمیت بسیار طراحی نمای ساختمان تاکید کردیم؛ اما لازم است این موضوع را در نظر بگیرید که شما قرار است در آن ساختمان زندگی کنید. بنابراین اینکه طراحی داخلی متناسب با نیازهای شما باشد و احساس آرامش را در شما به وجود آورد نیز مسئله بسیار مهمی است.

در طراحی داخلی ساختمان با توجه به نوع کاربری، ارتباط بین فضاها اهمیت بسیاری پیدا می‌کند. برای مثال؛ در کاربری اداری ارتباط اتاق جلسات با اتاق مدیریت مطرح است و در کاربری مسکونی ارتباط بین آشپزخانه و پذیرایی.

بهتر است که طراحی داخلی و طراحی نما متناسب با یکدیگر انجام شود. برای مثال؛ اگر طراحی نما به سبک کلاسیک صورت گرفته استف طراحی داخلی نیز باید سبک کلاسیک را داشته باشد و نمی‌توان برای طراحی داخلی، از سبک مدرن استفاده کرد.

هر چند که سبک مدرن را می‌توان به عنوان محبوب‌ترین سبک طراحی داخلی در نظر گرفت.

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، در ادامه قصد داریم به بررسی برخی از المان های پرکاربرد مانند انواع آسانسور شیشه ای، پارتیشن‌ها و ...که در سال‌های اخیر در طراحی داخلی استفاده از آن ها به مقدار زیادی دیده می‌شود،  بپردازیم.

این المان‌ها علاوه بر اینکه ارزش مالی یک ساختمان را بالا می‌برند، باعث می‌شوند تا فضایی لوکس و زیبا داخل ساختمان شما به وجود آید.

برخی از سازه هایی که در طراحی داخلی استفاده می شوند، عبارتند است از:

  • راه پله شیشه ای
  • آسانسور شیشه ای
  • نرده شیشه ای
  • انواع پارتیشن شیشه ای
  • سقف های شیشه ای
  • و …

images_1675155284.jpg

اگر دقت کرده باشید مواردی که به آنها اشاره کردیم، همه با استفاده از متریال شیشه طراحی و اجرا شده اند. شیشه در گذشته به عنوان مطالب زیبا اما ظریف و شکننده شناخته می شد، به همین علت استفاده از آن، آن هم به این شکل در ساختمان متداول نبود و کمی بعید به نظر می رسید.

اما خوشبختانه در حال حاضر با پیشرفت علم و تکنولوژی شیشه‌هایی تولید می‌شوند که در برابر ضربه و شکستن مقاوم هستند و استفاده از این شیشه ها در سازه های مانند نرده شیشه ای و آسانسور نه تنها مشکلی را به وجود نمی‌آورد، بلکه باعث زیبایی هرچه بیشتر یک ساختمان خواهد شد.

کلام آخر

از اینجا تا انتهای مقاله همراه ما بودید، از شما نهایت تشکر داریم. در این مقاله تلاش تلاش کردیم که طراحی نما و طراحی داخلی یک ساختمان را در کنار یکدیگر قرار دهیم و بر اهمیت هردوی آنها تاکید کنیم. اگر قصد طراحی و اجرای ساختمانی را دارید، فراموش نکنید که این دو موضوع باید در کنار یکدیگر پیش روند و هیچکدام بیش از دیگری اهمیت ندارد. برای اطلاع بیشتر در رابطه با طراحی نما، طراحی داخلی و انواع سازه شیشه ای برای داخل و خارج ساختمان مانند استخر شیشه ای و ... می‌توانید به وب سایت نمادیزاین به آدرس https://nama.design/ مراجعه کنید و از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان این تیم در ارتباط باشید.