هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
سه شنبه، 29 اسفند 1402
ساعت 14:12
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

سه شنبه 11 بهمن 1401 ساعت 12:21
سه شنبه 11 بهمن 1401 12:00 ساعت
2023-1-31 12:21:03
شناسه خبر : 364585
وزارت دفاع اوکراین در بحبوحه نبرد با روسیه، شمار قابل توجهی پهپاد جاسوسی را به شرکت آلمانی «کوانتوم سیستمز» سفارش داده است.
وزارت دفاع اوکراین در بحبوحه نبرد با روسیه، شمار قابل توجهی پهپاد جاسوسی را به شرکت آلمانی «کوانتوم سیستمز» سفارش داده است.
گروه بین‌الملل-رجانیوز: منابع رسانه‌ای روز دوشنبه گزارش دادند که وزارت دفاع اوکراین در بحبوحه نبرد با روسیه، ۱۰۵ فروند پهپاد تجسسی را به شرکت آلمانی «کوانتوم سیستمز» سفارش داده است.
 
به گزارش منابع خبری، دولت آلمان قصد دارد دراین سفارش اوکراین را تامین مالی کند. این دومین سفارش برای پهپادهای «وکتور» از سوی اوکراین است. اولین سفارش در اوت ۲۰۲۲ انجام شد.
 
«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین  به تازگی اظهار داشته که اتحادیه اروپا و ناتو ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به اوکراین ارسال کرده‌اند. وی گفت: «می‌دانیم که اروپا، ناتو و آمریکا ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به اوکراین داده‌اند اما ارسال تسلیحات به اوکراین نمی‌تواند اساسا چیزی را تغییر دهد.»
 
 به گزارش این منبع خبری، این شرکت آلمانی قصد دارد مرکز آموزشی و خدمات رسانی برای کارورهای این پهپاد در اوکراین افتتاح کند. وکتور، پهپاد بال ثابت با توانایی برخاست و فرود عمودی است. این پهپاد دارای دوربین معمولی و مادون قرمز است و داده‌ها را از طریق یک شبکه رمزگذاری شده ارسال می‌کند. راه اندازی این  پهپاد قبل از پرواز فقط ۲ دقیقه طول می‌کشد.
 
این در حالی است که رئیس جمهور روسیه اخیرا در دیدار با «ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار «بلگورود» وضعیت یگان‌های دفاع هوایی روسیه را بسیار مثبت ارزیابی کرد.
 
 «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در این دیدار به تولید انبوه موشک برای پدافند هوایی این کشور اشاره کرد. پوتین اظهار داشت: «آمریکا موشک‌های "پاتریوت" تولید می‌کند، اما در کشور ما شبیه این موشک‌ها سه برابر بیشتر تولید می‌شود. در مورد موشک‌های دفاع هوایی، تولید روسیه با تمام تولیدات جهانی قابل مقایسه است. همچنین اینکه سامانه‌های دفاع موشکی ما پیشرفته و قابل اعتماد هستند» (جزئیات بیشتر).
 
انتهای پیام/


9
پسندیدم